Növelte árbevételét és nyereségét a Tolnatej Zrt.
Növelte árbevételét és nyereségét 2011-ben a szekszárdi Tolnatej Zrt., ami elsősorban a termelés bővülésének volt köszönhető – mondta a társaság vezérigazgatója az MTI-nek.
Koller Attila tájékoztatása szerint a cég 2011-ben 21 milliárd forintos árbevétel mellett egymilliárd forint adózott eredményt ért el. A cég árbevétele, amely 2010-ben 18 milliárd forint volt, tavaly először haladta meg a húszmilliárd forintot, a nyereség pedig mintegy 5 százalékkal nőtt – tette hozzá.
A növekedést elsősorban a termelés bővülése okozta: a Tolnatej Zrt. 2010-ben 130 millió, 2011-ben 146 millió liter tejet vásárolt fel, az idén pedig megközelítőleg 170 millió liter tej felvásárlását tervezi. Ennek megfelelően a cég árbevétele 23-24 milliárd forint között alakulhat.
A társaság jelenleg nyolc megyéből vásárol fel tejet, három-négy megyében meghatározó piaci szereplőként.
A vezérigazgató megjegyezte: 2011 piaci szempontból stabil éve volt a tejágazatnak, az elmúlt hónapokban ugyanakkor komoly feszültség alakult ki a piacon. A korábbi kedvező feltételek miatt világszerte nőtt a termelés, amit a piacok nem követtek, a késztermékárak és a felvásárlási árak is csökkentek.
Koller Attila ismertetése szerint a tavaly 460 főt foglalkoztató, az idén 20-30 fős létszámbővítést tervező cég 2012-ben mintegy kétmilliárd forintot fordít fejlesztésre. Év végén helyezik üzembe a szekszárdi vállalat új sűrítő üzemét, amely demineralizált savóport állít elő, új pohártöltő vonalat állítanak munkába, és jelentős energiaracionalizálási programot hajtanak végre.
A cég vezetője elmondta: az idei árbevétel-növekedést főleg a fejlesztésekre alapozzák: a csecsemőtápszerekhez felhasználható demineralizált savópor ára 70 százalékkal magasabb az egyszerű savópornál, a sajtgyártásnál pedig a felhasznált tej mennyiségével megegyező savó keletkezik. Az új termék a sajtgyártást is versenyképessé teszi bármelyik európai gyártóval szemben – mondta a vezérigazgató. Hozzátette: sajtgyártásra a felvásárolt tejmennyiség 60 százalékát fordítják. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >