Növelné részesedését a Coca-Cola HBC a magyar kávépiac prémium szegmensében
Jövő májusra 20 százalékra növelné piaci részesedését a Coca-Cola HBC Magyarország a magyar kávépiac prémium szegmensében a Costa Coffee-val történt bővülésével – mondta Vajda Márton, a Coca-Cola HBC Magyarország kávé és prémium alkohol portfólió vezetője sajtótájékoztatón, Budapesten.
Prodromos Nikolaidis, a 28 országban jelen lévú Coca-Cola HBC csoport kávé igazgatója online prezentációjában ismertette, hogy a The Coca-Cola Company anyavállalat tavaly 4,9 milliárd dollárért vásárolta meg a Costa Coffee-t. A kávét Magyarországon a Coca-Cola egyik legnagyobb palackozó partnere, a 28 országban jelenlévő Coca-Cola HBC értékesíti.
A vállalatcsoport 28 piacán a kávéforgalom összességében eléri a 35 milliárd eurót, Magyarország pedig kulcsfontosságú a kávépiac, kifejezetten biztató trendekkel – fűzte hozzá.
Vajda Márton elmondta, hogy terveik szerint az első években a volumen és árbevétel valamivel több mint kétharmada érkezik majd a kiskereskedelemből, míg a szálloda, étterem, vendéglátóipar (HoReCa) szektor és a munkahelyi kávézás adja a forgalom 30 százalékát. Több mint 1200 értékesítési ponton és több mint 200 vendéglátóegységben jelennének meg az idén.
Megjegyezte, hogy Magyarországon a Nielsen tavaly júliusban készített felmérése szerint a kiskereskedelmi kávépiac éves szinten 6,4 százalékkal, 63 milliárd forintra bővült, az azt megelőző évben 59 milliárd forintot tett ki.
A felnőtt magyar lakosság 85 százaléka kávézik, naponta átlagosan 2,7 csészényit. A kávéivók 91 százaléka nap mint nap iszik otthon kávét, 53 százalékuk pedig napi szinten kávézott a munkahelyén is a járvány előtti időszakban.
Kitért arra is, hogy a dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozóüzemet működtető vállalat mintegy 1100 dolgozót foglalkoztat, teljes tevékenysége során pedig közel 13 ezer embernek biztosít munkát. A Coca-Cola HBC Magyarország eddig 120 milliárd forintot fektetett be az országban. A társaság az egyik legjelentősebb magyar élelmiszer-feldolgozó, termékeit 26 országba exportálja évente 21,3 milliárd forint értékben.
A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a 600 millió fogyasztót kiszolgáló és 28 országot átfogó Coca-Cola HBC AG csoport tagja. A Coca-Cola HBC Magyarország tavalyi árbevétele 138 milliárd forint volt, 2018-ben 131 milliárd forintot ért el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Visszatérnek a Coca-Cola ikonikus „neves” palackjai!
Emlékszel még arra, amikor a saját vagy szeretteid nevét szúrhattad…
Tovább olvasom >Brandépítés a fesztiválokon
A fesztiválok mára a márkák számára nem csupán szponzorációs felületek,…
Tovább olvasom >AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >