Növekvő tojásfogyasztás Magyarországon: egyre népszerűbb alapélelmiszer a tojás
Az 1990-es évek mélypontja óta folyamatosan nő a tojásfogyasztás Magyarországon, amit a terméket népszerűsítő kampányok is elősegítenek – mondta el Pákozd Gergely, a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetségének alelnöke az InfoRádióban. A Tojásszövetség és a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján megállapítható, hogy a magyarok egyre több tojást fogyasztanak – írja az Infostart.
„Bár a rendszerváltás előtti 300 darabos éves fogyasztási szintet még nem értük el, már közelítünk a 250 darabos fejenkénti szinthez”
– mondta Pákozd.
Az étkezési és diétatrendek jelentős hatással vannak a tojásfogyasztás alakulására, ezért a Tojásszövetség célzott kampányokkal igyekszik tájékoztatni a fogyasztókat a tojás élettani előnyeiről. Pákozd Gergely kiemelte, hogy a tojás szinte teljes értékű étkezést jelenthet, hiszen gazdag vitaminokban, fehérjékben és zsírokban, amelyek hozzájárulnak a kiegyensúlyozott étrendhez. Emellett a tojás természetes csomagolása garantálja, hogy az élelmiszer beltartalma nem változik, és nem tartalmaz hozzáadott anyagokat.
Pákozd arról is beszélt, hogy Magyarországon a tojástermelés és -kereskedelem szigorú ellenőrzés alatt áll, így a vásárlók bárhol biztonsággal vásárolhatnak tojást. Hozzátette, hogy bár vannak különleges tojástermékek, ahol a beltartalmi értékeket takarmányozással próbálják befolyásolni, a választás a vásárlók ízlésére és szokásaira van bízva.
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a csirkehús és a tojás: újabb áremelkedési hullám sújtja a magyar háztartásokat
A takarmányárak, az infláció és a globális kereslet-kínálat alakulása együtt…
Tovább olvasom >Egyre többen, de még nem elegen vállalják a ketrecmentes tartási rendszert
A Magyarországon élő közel 8 millió tojótyúk mindössze 20-30%-a él…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >