Növekvő szerepben a saját márkák
A GfK Hungária Piackutató Intézet háztartások privát fogyasztását monitorozó ConsumerScan felmérésének adati szerint a kereskedelmi márkás termékek részesedése 2007-re tovább növekedett az FMCG-piacon. Míg 2007-ben a forgalom 24 százalékát a kereskedelmi láncok saját márkás termékei adták, addig – a trend folytatódásával – 2008 első negyedévében ez az arány már elérte a 25 százalékot.A kiskereskedelmi csatornák közül a diszkontok a legerősebbek a saját márkás termékek forgalmazásában. Esetükben a kereskedelmi márkás termékek részesedése 2007-ben elérte, 2008 első negyedévében pedig jóval meghaladta a forgalom 50 százalékát. A csatornák közül a kisbolt-láncokban a második legmagasabb a saját márkás termékek értékbeli részesedése: 2007-ben 23 százalék, 2008 első negyedévében 24 százalék volt az arányuk.
Egy átlagos vásárló háztartás által kereskedelmi márkás termékekre fordított összeg 16 százalékkal nőtt 2006-ról 2007-re. Eközben, az „A” márkákra csupán 2 százalékkal, a „B” márkákra pedig 7 százalékkal költött többet egy vásárló háztartás, mint egy évvel korábban. A saját márkás termékek esetében az egy vásárlásra jutó összeg és a vásárlási gyakoriság is jóval nagyobb mértékben nőtt, mint az „A”, illetve „B” márkák esetében.
A fentiekkel összefügg az is, hogy egy átlagos háztartás 2006-ban a teljes napi fogyasztási cikk költésének 23 százalékát, 2007-ben pedig már 25 százalékát fordította a kereskedelmi láncok saját márkás termékeire.
A korábbi évekhez hasonlóan, 2007-ben is a következő kategóriákban legmagasabb a kereskedelmi márkák aránya: tejtermékek (vaj, tejföl, tejszínhab, vajkrém), háztartási papíráruk (papír zsebkendő, WC-papír) és állateledelek.
A kereskedelmi márkák forgalmából az átlagosnál nagyobb mértékben vásároltak 2007-ben az északnyugati régió háztartásai, a városok és megyeszékhelyek lakói, valamint a gyermekes családok.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
13,5 százalékkal, 2100 forint fölé emelkedett a fizikai átlagórabér a második negyedévben
Az idei második negyedévben 2104 forint volt a fizikai munkát…
Tovább olvasom >K&H: kevesebb figyelem jut a cégeknél a társadalmi felelősségre
Nagy- és kisvállalatoknál egyaránt csökkent a cégek társadalmi felelősség iránti…
Tovább olvasom >Optimalizálja nemzetközi üzlethálózatát a Lidl
Tovább lassult a Lidl nemzetközi üzletnyitásainak üteme a folyó pénzügyi…
Tovább olvasom >