Növekvő szegmensek – átalakuló szabadidő
2020 rendkívüli év a szabadidő eltöltésében is. A világjárvány nagyban befolyásolta az amerikai fogyasztók outdoor tevékenységét. Ebben a szektorban általában a június a kritikus értékesítési hónap.
Az NPD csoport USA kiskereskedelmi értékesítési adatai szerint öt kültéri kategória robbanásszerű növekedett a nyári hónapokban. A Shop! központ – a POPAI Magyarország anyaszervezete – Marketing at Retail News oldalán Dirk Sorenson, a The NPD Group piackutató sport iparági igazgatója elemzi a trendeket.
Hegymenet két keréken
Ahogy azt korábbi cikkünkben részletesen bemutattuk, a profi kerékpározás mellett egyre népszerűbb az Egyesült Államokban a családi és szabadidős kerékpározás, ami az elektromos, a túra, a lifestyle, a gyermek, a mountain bike modellek és a kerékpárhoz kapcsolható kiegészítők forgalmának rekord emelkedését eredményezte.
Az előző év júniusához képest idén 63%-os értékesítési növekedést tapasztaltak, amit viszont már a csúcskategóriás kerékpárok felé való piaci elmozdulás eredményezett. A prémium minőségű közúti és hegyi kerékpárok iránti keresletnövekedés az elemző szerint azt mutatja, hogy a kategóriába belépők közül többen már hosszú távra elköteleződtek a kétkerekű életforma irányába, így nagyobb befektetésre is hajlandóak.
A dinamikusan növekvő kerékpáros célcsoportok számos kereskedelmi és márka aktivitás kiindulási pontjai lehetnek a közösségépítéstől az aktivációkon át a promóciós és lojalitási tematikákig.
Felfúj és evez
Az evezős sporteszközök (kajakok, evezős surfdeszkák, tutajok és kenuk együttesen) júniusban 56% -kal növekedtek értékben, az előző év azonos időszakához képest. A kajak és az evezős surfdeszkák felfújható verziói egyre népszerűbbek, mivel a fogyasztók könnyebben tárolják őket és olcsóbbak. 2017 júniusában a felfújható verziók az evezős surfdeszkák 19% -át tették ki, idén pedig már 66% az arányuk. Ugyanígy a szabadidős kajak-egységek 9%-a volt felfújhatós három évvel ezelőtt, 2020 júniusában pedig már a szegmens 26%-át teszik ki.
Új belépők a golf pályákon
Júniusban a golffelszerelés értékesítése 51% -kal növekedett. Matt Powell, a szenior sport iparág vezető tanácsadója szerint a növekedés generálója a golf iránti érdeklődés növekedése, az új belépők számának emelkedése. A golf kurzusok újraindításával a trend tovább erősödése várható. Ha ez a lendület folytatódik, akkor nagy lehetőséget jelent a kapcsolódó ipar, kereskedelem és szolgáltatások számára, az új belépők felszerelése, a már belépettek prémium kategóriák felé tolása egyaránt.
Kemping akár otthon is
Korábbi cikkünkben már beszámoltunk arról, hogy áprilisban a tábori felszerelések kategória 32%-kal nőt az USA-ban. Az értékesítés júniusban hasonló mértékben, 31% -kal növekedett az előző év azonos hónapjához képest. A trend azt a folyamatot mutatja,ahogy a „maradjotthon” életből kitörést kereső fogyasztók elkezdenek sátrat verni az udvarukon vagy kimerészkednek a természetbe. A szabadidősátrak majdnem kétszer olyan gyorsan növekedtek, mint a hátizsákos variánsok.
Madárles, a városban is
A fogyasztók szabadidős kreativitását a válság csak fokozza. Egyedi madárfajok még a nagyvárosokban is megtalálhatók, a vírushelyzetben pedig több idő marad észre is venni őket, ami hozzájárul a madármegfigyelés vonzerejének növekedéséhez. A madárlesen túl a távcsövek széles körű felhasználási lehetőségeket kínálnak, a csillagászástól a természetjárás közbeni megfigyelésekig. Nem csoda tehát a kétcsövű látcső forgalom 22% -os növekedése 2020 júniusában az előző év azonos hónapjához képest.
Kapcsolódó cikkeink
Pogátsa Zoltán: A kapitalizmus definíciója a növekedés – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
Fontos lenne újrafókuszálni a magyar társadalom beszélgetéseinek, vitáinak a tartalmát,…
Tovább olvasom >A növekedés a fejlődés egyetlen útja – ha lemaradsz, akkor kimaradsz . Lakatos István a BravoGroup vezérigazgatója a Futuretalks podcastban
Egy cégnek mindig növekedni kell, mert egyébként elöregszik, rugalmatlanná válik…
Tovább olvasom >Procter&Gamble vezér: a forgalom kétszámjegyű bővülésére számítanak
A gyártókra nehezedő nyomás továbbgyűrűzik a fogyasztói árakra is, az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >Tovább mélyül a Zalando és az OpenAI együttműködése
A Zalando negyedéves árbevétele 3,6 %-kal 2,8 milliárd euróra nőtt. A…
Tovább olvasom >Egy román munkavállaló mobilisabb, jobban beszél nyelveket, mint egy magyar
Többek között az okokról is mesélt Baja Sándor, a Randstad…
Tovább olvasom >