Növekvő pályán az európai diszkont-légitársaságok
Novemberben tovább erősödtek Európa meghatározó diszkont-légitársaságai, a Ryanair és a Wizz Air. Mindkét cég utasforgalma növekedést mutatott, jóllehet a két társaság eltérő körülmények között érte el a bővülést. A Ryanair jelentős, 11%-os emelkedést könyvelhetett el, míg a Wizz Air kisebb, 1,7%-os növekedést produkált, szűkebb kapacitás mellett is – mutat rá a VG.
Ryanair: Stabil növekedés és ambiciózus célok
Európa legnagyobb diszkont-légitársasága, a Ryanair, novemberben 13 millió utast szállított, ami 11%-kal haladja meg az előző év azonos időszakának adatait. A társaság járatainak kihasználtsága továbbra is stabil, 92%-os maradt, ami az előző évi szinttel megegyező.
A 2024–2025-ös üzleti év első nyolc hónapjában már 142,2 millió utas választotta a Ryanairt, ami 9%-os növekedést jelent. Az ír légitársaság ambiciózus éves célokat tűzött ki maga elé: Micheal O’Leary vezérigazgató szerint az üzleti év végére, márciusra, akár 200 millió utasra is számíthatnak. Ehhez a szezonális trendek alapján további 45,8–47,8 millió utast kell kiszolgálniuk, ami a jelenlegi bővülési ütem mellett reálisnak tűnik.
Wizz Air: Növekedés szűkebb kapacitások mellett
A Wizz Air novemberben 4,84 millió utast szállított, amely 1,7%-os növekedést jelent éves alapon. Az eredmény figyelemre méltó annak fényében, hogy a légitársaság kapacitása ugyanilyen arányban, 1,7%-kal csökkent. Az átlagos járatkihasználtság azonban 91,5%-ra emelkedett, ami 3,1%-os javulást jelent.
A kapacitáscsökkenés hátterében a Pratt & Whitney által gyártott hajtóművekkel kapcsolatos problémák állnak, amelyek miatt a Wizz Air több gépét a földre kellett kényszeríteni. Ez a nehézség ellenére a cég képes volt bővíteni utasforgalmát, ami Váradi József vezérigazgató stratégiáját dicséri.
Tőzsdei reakciók: Pozitív hangulat a piacokon
A novemberi utasforgalmi adatok pozitív piaci fogadtatásra találtak. A Ryanair részvényei 2,8%-kal, míg a Wizz Air papírjai 2,5%-kal emelkedtek a keddi kereskedés első óráiban. Ennek ellenére a Wizz Air 2023-ban eddig 41%-os piaci értékcsökkenést szenvedett el, míg a Ryanair papírjai már a tavaly év végi szintet is meghaladták, 1%-kal.
Európa két vezető diszkont-légitársasága továbbra is növekedési pályán halad, jóllehet különböző kihívásokkal néznek szembe. A Ryanair lendületes bővülési üteme mellett ambiciózus éves célokat tűzött ki, míg a Wizz Air a kapacitáskorlátok ellenére is képes volt megőrizni versenyképességét. A légiközlekedési piac dinamikus bővülése azt mutatja, hogy az európai utazók továbbra is előszeretettel választják a fapados szolgáltatásokat.
Kapcsolódó cikkeink
Budapest és Eger vezetik a karácsonyi úti célok listáját a belföldi utazók körében
A Szallas.hu előfoglalási adatai szerint Budapest és Eger továbbra is…
Tovább olvasom >Viharos év a légi közlekedésben: fizetésképtelenséget jelentett légitársaságok világszerte
Az idei év nehézségei sok légitársaság számára jelentettek komoly kihívást.…
Tovább olvasom >Reptéri kitelepüléssel várja az érdeklődőket a Nemzetgazdasági Minisztérium
A légi utasok jogainak védelme, fogyasztói tudatosságuk erősítése érdekében a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >