Növekvő húsvéti forgalomra számít a német kiskereskedelem
A német kiskereskedelem az idei húsvéti időszakban 2,3 milliárd eurós forgalmat vár, ami 3,8%-os növekedést jelent az előző évhez képest – közölte a Német Kereskedelmi Szövetség (HDE).
A HDE felmérése szerint, amelyet az IFH Köln készített 500 fő bevonásával, a fogyasztók 41%-a tervez húsvéti vásárlást, az átlagos költés pedig fejenként 40 euró körül alakulhat. A legkeresettebb termékek az élelmiszerek, amelyeket a megkérdezettek 78%-a ajándékozna. Emellett a vásárlók több mint fele játékokat és dekorációs cikkeket, közel minden második fogyasztó pedig virágot is beszerezne az ünnepre.
HDE főtitkára, Stefan Genth szerint a húsvét a karácsony után a második legjelentősebb ünnepi vásárlási alkalom. A kiskereskedők ezért is reménykednek, hogy a húsvéti forgalom élénkítheti a hosszú ideje visszafogott fogyasztói hangulatot.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
ZEW: jelentősen romlott a gazdasági hangulat Németországban augusztusban
Elemzők által vártnál is jelentősebben romlott a ZEW gazdaságkutató intézet…
Tovább olvasom >Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
62 700 vásárlás – minden korábbi rekord megdőlt az ALDI Sziget-boltjában
Immár nyolcadik alkalommal települt ki az ALDI a Sziget Fesztiválra…
Tovább olvasom >A Minecraft világa megelevenedik a SPAR áruházaiban
A világ egyik legismertebb és legkedveltebb videojátékának karakterei – köztük…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: a nemzeti kormányra mindig számíthatnak a magyar gazdák
A kormány egyik legfontosabb szövetségesei a magyar gazdák, ezért a…
Tovább olvasom >