Növekvő húsvéti forgalomra számít a német kiskereskedelem
A német kiskereskedelem az idei húsvéti időszakban 2,3 milliárd eurós forgalmat vár, ami 3,8%-os növekedést jelent az előző évhez képest – közölte a Német Kereskedelmi Szövetség (HDE).
A HDE felmérése szerint, amelyet az IFH Köln készített 500 fő bevonásával, a fogyasztók 41%-a tervez húsvéti vásárlást, az átlagos költés pedig fejenként 40 euró körül alakulhat. A legkeresettebb termékek az élelmiszerek, amelyeket a megkérdezettek 78%-a ajándékozna. Emellett a vásárlók több mint fele játékokat és dekorációs cikkeket, közel minden második fogyasztó pedig virágot is beszerezne az ünnepre.
HDE főtitkára, Stefan Genth szerint a húsvét a karácsony után a második legjelentősebb ünnepi vásárlási alkalom. A kiskereskedők ezért is reménykednek, hogy a húsvéti forgalom élénkítheti a hosszú ideje visszafogott fogyasztói hangulatot.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >Digitális betétdíj-kupont vezet be a Lidl Németországban
2025. augusztus 4-től a Lidl valamennyi németországi üzletében digitális betétdíj-kupont…
Tovább olvasom >Lakásépítést szorgalmaz a német építésügyi miniszter az élelmiszerüzletek fölé
Verena Hubertz német építésügyi miniszter arra ösztönözné a nagy kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >