Növekvő forgalommal számol a Kométa
Növekvő forgalommal és a tavalyihoz hasonló eredménnyel számol a Kométa 99' Zrt. idén – mondta a cég gazdasági igazgatója Kaposváron.
Prohászka Balázs a városi közgyűlés tagjainak az ország egyik meghatározó húsipari vállalatánál tett látogatásakor rámutatott: a tavalyi 30 milliárd után 2016-ban 31 milliárd forint árbevételt, s az előző évivel nagyjából azonos, félmilliárdos nyereséget várnak.
A gazdasági igazgató közölte, hogy a társaság éveken át veszteséges volt, a tavalyi nyereség a „jó időben” megvalósított fejlesztéseknek, a hatékonyság folyamatos növelésének, költségek csökkentésének, a termékfejlesztésnek és egyebek mellett az intenzív marketingmunkának köszönhető.
Szita Károly (Fidesz-KDNP), Kaposvár polgármestere arról szólt, hogy a Kométát három évvel ezelőtt a bezárás veszélye fenyegette, mára azonban működése stabilizálódott, mintegy 200 ember felvételével közel 800-ra növelte dolgozói létszámát, s az éves adón felül 88 millió forint hozamot fizet a városnak.
Utalt rá, hogy a Kométa eredetileg két húsiparos olasz család tulajdonában volt, Kaposvár önkormányzata azonban 2013 áprilisában 38 százalékos tulajdonrészt szerzett a cégben 5 évre egy 2 milliárd forint tőkeemelési célú befektetésről szóló szerződéssel. Az olasz tulajdonosok ezt 1 milliárd forintos tőkeemeléssel növelték.
Az önkormányzat a lépésről a dolgozók és a beszállítók, 900 család megélhetésének biztonságát védve határozott, 7 százalékos hozamgaranciát, valamint 75 százalékos döntési kompetenciát kért.
Prohászka Balázs korábban arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a vállalat tavaly a 2014. évinél 37 százalékkal több, 50 ezer tonna árut értékesített, amelynek negyede volt feldolgozott húskészítmény.
A védőgázzal csomagolt nyers húsok értékesítése több mint 60 százalékkal növekedett. Az export 42 százalékkal nőtt, a kivitelből a teljes bevétel 37 százaléka származott. A cég legnagyobb exportpiaca Olaszország, de termékei eljutnak a környező országokba, valamint Németországba, Hollandiába, Japánba és Szingapúrba is.
Az igazgató elmondta azt is, hogy a belföldi értékesítésben a Kométa márkás készítmények aránya 2015-ben elérte a 72 százalékot.
Szita Károly a csütörtöki gyárlátogatáson megjegyezte: a közgyűlés tagjai azt tervezik, hogy idén a Kométához hasonlóan a város többi kiemelt adózóját, foglalkoztatóját is felkeresik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a könnyű és a nehéz bárány ára
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és…
Tovább olvasom >Forró a helyzet a legelőn – hőstressz kutatások a legeltetett húsmarhatartásban
A nyári aszály a növénytermesztés mellett az állatartókat is komoly…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kínai kézbe kerülhet a Media Markt és a Saturn
Új tulajdonosa lehet Európa egyik legismertebb elektronikai áruházláncának: a kínai…
Tovább olvasom >Az LVMH hathavi profitja 22 százalékkal, a bevétele 4 százalékkal csökkent
Csökkent az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SA, a világ…
Tovább olvasom >Fogyasztóvédelmi hatóság: gyorsfagyasztott burgonyakrokettet hívott vissza a Family Frost
Elősütött, gyorsfagyasztott burgonyakrokettet hívott vissza ásványolaj-szennyezettség miatt a Family Frost…
Tovább olvasom >