Növekvő forgalommal számol a Kométa
Növekvő forgalommal és a tavalyihoz hasonló eredménnyel számol a Kométa 99' Zrt. idén – mondta a cég gazdasági igazgatója Kaposváron.
Prohászka Balázs a városi közgyűlés tagjainak az ország egyik meghatározó húsipari vállalatánál tett látogatásakor rámutatott: a tavalyi 30 milliárd után 2016-ban 31 milliárd forint árbevételt, s az előző évivel nagyjából azonos, félmilliárdos nyereséget várnak.
A gazdasági igazgató közölte, hogy a társaság éveken át veszteséges volt, a tavalyi nyereség a „jó időben” megvalósított fejlesztéseknek, a hatékonyság folyamatos növelésének, költségek csökkentésének, a termékfejlesztésnek és egyebek mellett az intenzív marketingmunkának köszönhető.
Szita Károly (Fidesz-KDNP), Kaposvár polgármestere arról szólt, hogy a Kométát három évvel ezelőtt a bezárás veszélye fenyegette, mára azonban működése stabilizálódott, mintegy 200 ember felvételével közel 800-ra növelte dolgozói létszámát, s az éves adón felül 88 millió forint hozamot fizet a városnak.
Utalt rá, hogy a Kométa eredetileg két húsiparos olasz család tulajdonában volt, Kaposvár önkormányzata azonban 2013 áprilisában 38 százalékos tulajdonrészt szerzett a cégben 5 évre egy 2 milliárd forint tőkeemelési célú befektetésről szóló szerződéssel. Az olasz tulajdonosok ezt 1 milliárd forintos tőkeemeléssel növelték.
Az önkormányzat a lépésről a dolgozók és a beszállítók, 900 család megélhetésének biztonságát védve határozott, 7 százalékos hozamgaranciát, valamint 75 százalékos döntési kompetenciát kért.
Prohászka Balázs korábban arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a vállalat tavaly a 2014. évinél 37 százalékkal több, 50 ezer tonna árut értékesített, amelynek negyede volt feldolgozott húskészítmény.
A védőgázzal csomagolt nyers húsok értékesítése több mint 60 százalékkal növekedett. Az export 42 százalékkal nőtt, a kivitelből a teljes bevétel 37 százaléka származott. A cég legnagyobb exportpiaca Olaszország, de termékei eljutnak a környező országokba, valamint Németországba, Hollandiába, Japánba és Szingapúrba is.
Az igazgató elmondta azt is, hogy a belföldi értékesítésben a Kométa márkás készítmények aránya 2015-ben elérte a 72 százalékot.
Szita Károly a csütörtöki gyárlátogatáson megjegyezte: a közgyűlés tagjai azt tervezik, hogy idén a Kométához hasonlóan a város többi kiemelt adózóját, foglalkoztatóját is felkeresik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A magyar húsipar kihívásai és teljesítménye 2023-ban
A 2023-as év a magyar élelmiszeripar számára jelentős kihívásokkal telt,…
Tovább olvasom >A vágóüsző termelői ára emelkedett legnagyobb mértékben
Az AKI vágási statisztikai adatai szerint 2024 január–augusztusában a szarvasmarha…
Tovább olvasom >Az élősertés és a sertéshús exportja is növekedett
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 27,2 százalékkal 16,4 ezer…
Tovább olvasom >További cikkeink
A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >Meghosszabbított határidővel, november 15-ig lehet pályázni a Tesco programjában a helyi fiatalok és közösségek jövőjére biztosított támogatásért
A nagy érdeklődésre való tekintettel a Tesco meghosszabbította a „Start…
Tovább olvasom >A legpiacképesebb e-kereskedők között a Praktiker webáruház
Újabb rangos elismerést kapott a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza. A…
Tovább olvasom >