Növekvő forgalom a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok piacán
A háztartási vegyi áruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma 3 százalékkal nőtt tavaly május és idén április között az előző hasonló időszakhoz képest, piacuk az évi 300 milliárd forinthoz közelít – olvasható a Nielsen piackutató felmérésében.
Kiemelkedően, 9-11 százalék közötti mértékben nőtt a konyhai papír törlőkendő és toalett tisztító, a mosogatószer, valamint a toalettpapír bolti eladása. A papír zsebkendő forgalma 6 százalékkal emelkedett. A háztartási papíráruk piaci pozíciója főként a szélesebb választék következtében erősödött. A beszerzési helyek közül a hipermarketek piaci részesedése stabilan 39 százalék a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok forgalmából az utóbbi két év során. A drogériák piaci részesedése 25-ről 26 százalékra emelkedett. Növekvő szerepet játszik a vegyi áru és kozmetikum eladásában a szupermarket és a diszkont is. A bolttípusok pozícióját jelentősen befolyásolja a láncok folytatódó terjeszkedése. Az év első öt hónapjában öt új hipermarket, három szupermarket és huszonkét diszkont nyílt. Hipermarketben kiemelkedően sokat adnak el mosószerből, légfrissítőből, tusfürdőből és öblítőből. Jóval átlag feletti a szupermarket és a diszkont piaci részesedése toalettpapírból, papír zsebkendőből és konyhai törlőkendőből.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >KSH: az egy évvel korábbihoz képest 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 II. negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >Megújult a K&H gyermekbarát irodája
A nyári szünet a gyerekeknek maga a paradicsom, míg a…
Tovább olvasom >