Növekvő forgalom a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok piacán
A háztartási vegyi áruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma 3 százalékkal nőtt tavaly május és idén április között az előző hasonló időszakhoz képest, piacuk az évi 300 milliárd forinthoz közelít – olvasható a Nielsen piackutató felmérésében.
Kiemelkedően, 9-11 százalék közötti mértékben nőtt a konyhai papír törlőkendő és toalett tisztító, a mosogatószer, valamint a toalettpapír bolti eladása. A papír zsebkendő forgalma 6 százalékkal emelkedett. A háztartási papíráruk piaci pozíciója főként a szélesebb választék következtében erősödött. A beszerzési helyek közül a hipermarketek piaci részesedése stabilan 39 százalék a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok forgalmából az utóbbi két év során. A drogériák piaci részesedése 25-ről 26 százalékra emelkedett. Növekvő szerepet játszik a vegyi áru és kozmetikum eladásában a szupermarket és a diszkont is. A bolttípusok pozícióját jelentősen befolyásolja a láncok folytatódó terjeszkedése. Az év első öt hónapjában öt új hipermarket, három szupermarket és huszonkét diszkont nyílt. Hipermarketben kiemelkedően sokat adnak el mosószerből, légfrissítőből, tusfürdőből és öblítőből. Jóval átlag feletti a szupermarket és a diszkont piaci részesedése toalettpapírból, papír zsebkendőből és konyhai törlőkendőből.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: augusztusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 2,4, az előző havit 0,8 százalékkal haladta meg
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >NGM: nő a vásárlóerő, bővül a kiskereskedelem – a családi adócsökkentések és a nyugdíjasok élelmiszerutalványa tovább erősítik a forgalmat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: Van még tér a bővülésre a magyar boltokban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >