Növekvő dinnyeforgalomra számítanak az idei szezonban az áruházláncok
Növekvő dinnyeforgalomra számítanak az idei szezonban a Magyarországon működő áruházláncok, ehhez támogatást kapnak a magyar dinnye népszerűsítését célzó, az Agrármarketing Centrum (AMC), a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és az agrártárca által szervezett promóciós kampánytól is.
A Spar Magyarország tavaly több mint 7 ezer tonna dinnyét forgalmazott, az idén ennél is többre számít. Az eladott mennyiség zömét a nyári szezonban értékesítette az üzletlánc, a termékek jelentős része magyar gazdálkodóktól származott – tájékoztatta a cég az MTI-t.
A társaság jelezte: a magyar dinnye megjelenésekor ezúttal is felfüggesztik az import dinnyék beszerzését. A dinnyeszezon kezdetével a Spar Magyarország üzleteiben most is szervez áruházi dinnyekóstolást.
Az Auchan arról számolt be, hogy tavaly mintegy 2500 tonna dinnyét értékesítettek, ami az idén 15-20 százalékkal növekedhet.
A cég jelezte: július második hetétől szeptember közepéig csak magyar görögdinnyét árusítanak üzleteikben.
A Tesco-Global Áruházak Zrt. azt közölte, hogy magyar görögdinnyéből az idén a tavalyihoz hasonló mennyiséget, 10 ezer tonnát értékesítenek Magyarországon. Ugyanennyi magyar dinnye kerül a Tesco cseh, lengyel és szlovák áruházaiba is – tették hozzá.
A magyar görögdinnye fogyasztásösztönző kampány a héten kezdődött és augusztus 20-ig tart, az akcióhoz hét áruházlánc csatlakozott.
A magyarországi görögdinnye termés az előrejelzések szerint az idén mintegy 200 ezer tonna lesz, sárgadinnyéből 18 ezer tonna várható. Görögdinnyét Magyarországon mintegy 5 ezer hektáron, sárgadinnyét mintegy 600 hektáron termesztenek. A magyarországi görögdinnye-termés mintegy 70 százalékát Békés és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye adja.
A magyar fogyasztás évente és fejenként 13-15 kilogramm, exportra 80 ezer tonna jut, főként a német, a lengyel, a cseh piacra, és a balti országokba. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A legszebb és legfrissebb fenyőfák idén is a termelői vásárokon kaphatók
Az idén is szebbnél szebb fenyőfák közül válogathatnak a vásárlók…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >AM: végéhez ért az idei betakarítás és a vetés
Befejeződtek az idei évben az őszi betakarítási és a vetési…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >