Növekvő biztonságtudatosság az online vásárlásban
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
A kutatás szerint a vásárlók fele továbbra is az utánvétes fizetést részesíti előnyben, míg az online fizetési megoldások – például a PayPal és a Revolut – egyre népszerűbbek a 18–35 évesek körében, akik közül több mint 40% nyitott az ilyen digitális fizetési formákra. Az online bankkártyás fizetést a válaszadók 60%-a használja. Ugyanakkor a megkérdezettek 67%-a nem menti el bankkártyaadatait, és 83%-uk tart az adatlopás és visszaélések lehetőségétől.
Különösen az idősebb generációkban, a 45 év felettiek körében figyelhető meg ez az aggodalom: közülük több mint 70% inkább az utánvétet vagy legfeljebb a jól ismert, biztonságos online fizetési platformokat választja.
– A Pepita.hu fizetési statisztikái is alátámasztják a trendeket, az idei tranzakcióink 68%-át utánvéttel fizették, 30%-át online bankkártyával, míg 2%-át átutalással fizették – ismertette a részleteket Dorcsinecz József, a Pepita.hu társalapítója. – Az is látszik ugyanakkor, hogy az online bankkártyahasználat aránya nőtt idén, 2023-ban a tranzakciók 26%-át fizették így. //

Kapcsolódó cikkeink
Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >Modern idő(se)k
Az „ezüstgeneráció” egyre meghatározóbb szereplője az FMCG-piacnak Európa-szerte: a szenior…
Tovább olvasom >Ellátási lánc: kevésbé hatékony az AI a frontvonalban
A Gartner friss adatai szerint a generatív mesterséges intelligencia (AI)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >