Növekvő biztonságtudatosság az online vásárlásban
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
A kutatás szerint a vásárlók fele továbbra is az utánvétes fizetést részesíti előnyben, míg az online fizetési megoldások – például a PayPal és a Revolut – egyre népszerűbbek a 18–35 évesek körében, akik közül több mint 40% nyitott az ilyen digitális fizetési formákra. Az online bankkártyás fizetést a válaszadók 60%-a használja. Ugyanakkor a megkérdezettek 67%-a nem menti el bankkártyaadatait, és 83%-uk tart az adatlopás és visszaélések lehetőségétől.
Különösen az idősebb generációkban, a 45 év felettiek körében figyelhető meg ez az aggodalom: közülük több mint 70% inkább az utánvétet vagy legfeljebb a jól ismert, biztonságos online fizetési platformokat választja.
– A Pepita.hu fizetési statisztikái is alátámasztják a trendeket, az idei tranzakcióink 68%-át utánvéttel fizették, 30%-át online bankkártyával, míg 2%-át átutalással fizették – ismertette a részleteket Dorcsinecz József, a Pepita.hu társalapítója. – Az is látszik ugyanakkor, hogy az online bankkártyahasználat aránya nőtt idén, 2023-ban a tranzakciók 26%-át fizették így. //

Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Kivonul a Revolut Magyarországról?
Bár nem kötelezhetők egyértelműen az új ATM-ek telepítésére, a neobankok…
Tovább olvasom >Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >