Növekvő biztonságtudatosság az online vásárlásban
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
A kutatás szerint a vásárlók fele továbbra is az utánvétes fizetést részesíti előnyben, míg az online fizetési megoldások – például a PayPal és a Revolut – egyre népszerűbbek a 18–35 évesek körében, akik közül több mint 40% nyitott az ilyen digitális fizetési formákra. Az online bankkártyás fizetést a válaszadók 60%-a használja. Ugyanakkor a megkérdezettek 67%-a nem menti el bankkártyaadatait, és 83%-uk tart az adatlopás és visszaélések lehetőségétől.
Különösen az idősebb generációkban, a 45 év felettiek körében figyelhető meg ez az aggodalom: közülük több mint 70% inkább az utánvétet vagy legfeljebb a jól ismert, biztonságos online fizetési platformokat választja.
– A Pepita.hu fizetési statisztikái is alátámasztják a trendeket, az idei tranzakcióink 68%-át utánvéttel fizették, 30%-át online bankkártyával, míg 2%-át átutalással fizették – ismertette a részleteket Dorcsinecz József, a Pepita.hu társalapítója. – Az is látszik ugyanakkor, hogy az online bankkártyahasználat aránya nőtt idén, 2023-ban a tranzakciók 26%-át fizették így. //

Kapcsolódó cikkeink
Börtön a kriptóért? Teljes a zűrzavar a magyar piacon
Július 2-ával kriminalizálta Magyarország a kriptovaluták kereskedelmét – legalábbis a…
Tovább olvasom >Új kriptószereplő lépne a Revolut helyére Magyarországon
A Revolut kriptoszolgáltatásainak magyarországi felfüggesztése után – amelyet egy júniusi…
Tovább olvasom >Egyre több vásárló nézi meg tüzetesen az élelmiszercímkéket
Egy friss amerikai felmérés szerint a vásárlók nagy része a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Extrém nyár, rekordmeleg: így reagálnak a boltláncok a hőségre
Soha nem mértek még olyan magas hőmérsékletet Budapesten, mint az…
Tovább olvasom >K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >Júniusban újra emelkedett az infláció – a gyümölcsök drágulása húzza felfelé az árakat
Júniusra 4,6 százalékra nőtt az éves infláció, szemben a májusi…
Tovább olvasom >