Növekszik az olcsóbb borok fogyasztása
Idén az első hat hónapban az otthoni fogyasztásra vásárolt bor mennyisége 2008. azonos időszakához képest 5 százalékkal növekedett, a növekedés azonban az olcsóbb termékeknek köszönhető – derül ki a a Gfk. Hungária felméréséből.
A 18 év feletti népesség közel fele tekinthető borfogyasztónak, heti szinten a magyar lakosság mintegy ötöde fogyaszt bort. A hetente többször is bort fogyasztók aránya egyenletesen emelkedik az életkor emelkedésével.
A lakosság kb. 50 százaléka egyáltalán nem iszik bort. A borfogyasztást elutasítók körülbelül fele mindenféle alkohol fogyasztását elutasítja, a többiek az alkoholos italok közül csak a bort utasítják el.
A borfogyasztáshoz kapcsolódó ismeretek hazánkban még nagyon hiányosnak mondhatók. A többség jelenleg még nehezen vállalkozik új ízek megismerésére, ehelyett a régi jól bevált márkákat választja a jól ismert borvidékekről.
A borfogyasztás főként a vacsorák részét képezi, főzés során a bort alapanyagként is felhasználjuk.
A fejlettebb borkultúrával rendelkező fogyasztók általában többféle bort tartanak otthon, és megjelenik körükben a társasági borfogyasztás néhány elengedhetetlen kelléke is: a sajt, a csokoládé és a szivar.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Lassanként visszaépülhet a kiskereskedelmi forgalom és lakossági fogyasztás
A kiskereskedelmi forgalom alakulása és a lakossági fogyasztás visszaépülése az…
Tovább olvasom >Túl vagyunk 2 millió visszaváltott palackon, de még vannak gondok
Az év eleje óta Magyarországon vissza lehet váltani a fém,…
Tovább olvasom >Ausztriában lassult az infláció júniusban
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedése az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >