Növekszik az olcsóbb borok fogyasztása
Idén az első hat hónapban az otthoni fogyasztásra vásárolt bor mennyisége 2008. azonos időszakához képest 5 százalékkal növekedett, a növekedés azonban az olcsóbb termékeknek köszönhető – derül ki a a Gfk. Hungária felméréséből.
A 18 év feletti népesség közel fele tekinthető borfogyasztónak, heti szinten a magyar lakosság mintegy ötöde fogyaszt bort. A hetente többször is bort fogyasztók aránya egyenletesen emelkedik az életkor emelkedésével.
A lakosság kb. 50 százaléka egyáltalán nem iszik bort. A borfogyasztást elutasítók körülbelül fele mindenféle alkohol fogyasztását elutasítja, a többiek az alkoholos italok közül csak a bort utasítják el.
A borfogyasztáshoz kapcsolódó ismeretek hazánkban még nagyon hiányosnak mondhatók. A többség jelenleg még nehezen vállalkozik új ízek megismerésére, ehelyett a régi jól bevált márkákat választja a jól ismert borvidékekről.
A borfogyasztás főként a vacsorák részét képezi, főzés során a bort alapanyagként is felhasználjuk.
A fejlettebb borkultúrával rendelkező fogyasztók általában többféle bort tartanak otthon, és megjelenik körükben a társasági borfogyasztás néhány elengedhetetlen kelléke is: a sajt, a csokoládé és a szivar.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A kormány kompenzációval segíti a sertéstartó gazdákat
Az Employer Branding ma már nem csupán HR-eszköz, hanem stratégiai…
Tovább olvasom >Új környezetvédelmi bírságok: a cégeknek mostantól mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk
Egy különleges alkalomból szervezetett partnertalálkozót a Hungaria, az eseménnyel az…
Tovább olvasom >Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >