Növekszik az olcsóbb borok fogyasztása
Idén az első hat hónapban az otthoni fogyasztásra vásárolt bor mennyisége 2008. azonos időszakához képest 5 százalékkal növekedett, a növekedés azonban az olcsóbb termékeknek köszönhető – derül ki a a Gfk. Hungária felméréséből.
A 18 év feletti népesség közel fele tekinthető borfogyasztónak, heti szinten a magyar lakosság mintegy ötöde fogyaszt bort. A hetente többször is bort fogyasztók aránya egyenletesen emelkedik az életkor emelkedésével.
A lakosság kb. 50 százaléka egyáltalán nem iszik bort. A borfogyasztást elutasítók körülbelül fele mindenféle alkohol fogyasztását elutasítja, a többiek az alkoholos italok közül csak a bort utasítják el.
A borfogyasztáshoz kapcsolódó ismeretek hazánkban még nagyon hiányosnak mondhatók. A többség jelenleg még nehezen vállalkozik új ízek megismerésére, ehelyett a régi jól bevált márkákat választja a jól ismert borvidékekről.
A borfogyasztás főként a vacsorák részét képezi, főzés során a bort alapanyagként is felhasználjuk.
A fejlettebb borkultúrával rendelkező fogyasztók általában többféle bort tartanak otthon, és megjelenik körükben a társasági borfogyasztás néhány elengedhetetlen kelléke is: a sajt, a csokoládé és a szivar.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >