Növekszik az olcsóbb borok fogyasztása
Idén az első hat hónapban az otthoni fogyasztásra vásárolt bor mennyisége 2008. azonos időszakához képest 5 százalékkal növekedett, a növekedés azonban az olcsóbb termékeknek köszönhető – derül ki a a Gfk. Hungária felméréséből.
A 18 év feletti népesség közel fele tekinthető borfogyasztónak, heti szinten a magyar lakosság mintegy ötöde fogyaszt bort. A hetente többször is bort fogyasztók aránya egyenletesen emelkedik az életkor emelkedésével.
A lakosság kb. 50 százaléka egyáltalán nem iszik bort. A borfogyasztást elutasítók körülbelül fele mindenféle alkohol fogyasztását elutasítja, a többiek az alkoholos italok közül csak a bort utasítják el.
A borfogyasztáshoz kapcsolódó ismeretek hazánkban még nagyon hiányosnak mondhatók. A többség jelenleg még nehezen vállalkozik új ízek megismerésére, ehelyett a régi jól bevált márkákat választja a jól ismert borvidékekről.
A borfogyasztás főként a vacsorák részét képezi, főzés során a bort alapanyagként is felhasználjuk.
A fejlettebb borkultúrával rendelkező fogyasztók általában többféle bort tartanak otthon, és megjelenik körükben a társasági borfogyasztás néhány elengedhetetlen kelléke is: a sajt, a csokoládé és a szivar.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >