Növekszik a pulykafeldogozó forgalma
A Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt. számára a gyenge forint és a – főként a friss áruk iránti – hazai kereslet élénkülése kedvező feltételeket teremtett a forgalom növekedéséhez.
A belföldi pulykahús értékesítésben piacvezető szarvasi cég 2009. első félévben a válság várható hatásai miatt ugyan kis mértékben csökkentette a termelést, árbevétele mégis 3,1 százalékkal emelkedett a tavalyi azonos időszakhoz képest. Ezt a növekedést legnagyobb arányban a pulykahús eladások közel 3 százalékos emelkedése befolyásolta.
A vállalat az év második felére is biztató eredményeket vár, a szeptembertől karácsonyig tartó „pulykaszezonnak” köszönhetően.
A belföldi húsértékesítéshez nagyban hozzájárult a külföldiek megnövekedett igénye a jó minőségű és elérhető árú magyar termékek iránt (az exporttermékek körében 10-15 százalékos volt az áremelkedés, a belföldi piacon 5-6 százalékos), így a cég továbbra is stabilan tartja piacvezető pozícióját. A Gallicoop hazai piaci részesedése 55 százalék, amelyből kiemelkedik a friss pulykahúsáruk – főleg a mell és felsőcomb – szegmense.
A pulykafogyasztás Magyarországon az elmúlt 18 évben megötszöröződött, és a nyári szezon is kedvez a – például a kerti grillezés idején fogyasztott – friss és egészséges húsoknak. A Gallicoop idén az első félévében 10 641 tonna pulykahúst értékesített.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >A Lidl és az Agrárminisztérium bejelentette: indul a hazai dinnyeszezon
Megérkezett az első, magyar beszállítóktól származó görögdinnye szállítmány a Lidl…
Tovább olvasom >