Növekszik a kereslet az általános bőrápoló krémek iránt
A hidegebb idő beköszöntével bőrünk nagyobb terhelésnek van kitéve, és gyorsan fogynak az üzletek polcairól a testápoló termékek. A gyártói innovációnak és a gazdasági helyzet javulásának köszönhetően ez a kényelmi kategória évről évre növekszik.
A gazdasági válság és a fogyasztói trendek változása miatt a testápoló termékek piaca jelentős változásokon esett át az elmúlt évek során, amelyhez az összes gyártónak alkalmazkodnia kellett, hiszen ez a kategória alapvetően kényelmi kategória, amit a fogyasztók hosszabb távon is képesek nélkülözni – mondja Rosta Katalin, az Unilever junior shopper & customer marketing managere. A gazdasági helyzet enyhe javulásának és a gyártók innovációinak is köszönhetően azonban a piac évről évre képes növekedni. Az elmúlt évben megjelentek a polcokon az olajok, melyek a hajápolás után most a testápolási piacon is bizonyítanak.
Alapos hidratálás, hosszan
tartó táplálás
A téli szezonban a hideg és szeles időjárás miatt elsősorban a mélyhidratáló vagy száraz, extra száraz bőrre javasolt termékek forgalma nő meg. A fogyasztók számára az alapos hidratálás mellett a hosszan tartó táplálás és illat iránti igény is felerősödik, mindemellett kritérium, hogy a termék hamar beszívódjon, hiszen a sötét téli reggeleken fontos, hogy minél hamarabb felöltözhessenek a reggeli testápolás után. Azok a fogyasztók, akik rendszeresen használnak valamilyen testápoló terméket, a nyári, könnyed illatú és állagú testápolókról a krémesebb, sűrűbb állagú, édesebb illatú termékekre váltanak. Az igazán „heavy userek” több illatot is tartanak otthon, és hangulatuknak megfelelően választanak. A hideg időben azok a fogyasztók, akik szezonon kívül nem használnak testápoló termékeket, általában a speciális termékeket keresik egy-egy könnyen kiszáradó testfelületre, így ők gyakran választják a kisebb kiszerelésű, kis fémdobozos és sűrűbb állagú testápoló krémeket.
Rosta Katalin tájékoztatása szerint az Unilever a Dove és a Baba márkáival kiemelten készül az idei szezonra. A boltokban hamarosan elérhetővé válik a Baba Mélyhidratáló Testápolója, illetve a drogériákban a Dove limitált téli kiadású Winter Care testápolója, mely karácsonyi csomagban, kézkrém formában is elérhető lesz. Mindemellett továbbra is számítanak az idei év egyik legnagyobb innovációjának, a Dove Purely Pampering Pisztáciás testápoló olajnak a további sikerére.
A téli testápoló szezonra természetesen az Unilever is készül extra marketingkampányokkal, kihelyezésekkel és médiatámogatással is, illetve a Dove márka karácsonyi csomagjaiban is kiemelt szerepet kapnak a testápolási termékek.
A gazdagabb formulájú
krémek keresettek
– A hideg időszakra készülve kimondottan a száraz bőr igényeire kifejlesztett, vagy a gazdagabb, zsírosabb formulájú termékeket helyezzük fókuszba, hiszen a hűvös, szeles idő fokozottan igénybe veszi a bőrt – ismerteti Tantics Viktória, a Beiersdorf Kft. brand managere. Ebben az időszakban megnő a kereslet a kézápoló termékek iránt, innen kerülnek ki a slágertermékek is. Nagyon kedvelt a shea vaj tartalmú Smooth Sensation, illetve a Repair&Care nevű kézápoló is.
A Beiersdorf tapasztalata az, hogy ebben az időszakban az univerzális termékek forgalma is megnő. A klasszikus kék tégelyes NIVEA Creme-et például jellemzően „cold cream“-ként használják a vásárlók kiemelkedő bőrvédő hatása miatt. Jellemző trend, hogy a testápolót használók ilyenkor testesebb krémekre váltanak, előnyben részesítik a shea és kakaóvajas termékeket.
Még azok is, akik nyáron nem szoktak testápolót használni, ősztől tavaszig kézközelben tartják ezeket az ápoló termékeket. Ők inkább a könnyedebb textúrájú tejeket részesítik előnyben. Számukra lehet tökéletes megoldás ebben az időszakban a zuhanyzás közbeni testápoló-kategória, hiszen ezt a formulát a víz aktiválja, így nem kell várni egy pillanatot sem az öltözködéssel: leöblítés után egyáltalán nem ragad, viszont nagyszerűen hidratál és táplál.
Tantics Viktória szakmai érdeklődésének és száraz bőrének köszönhetően szinte minden testápolójukat kipróbálta, vallja be. Legújabb kedvence a kakaóvaj tartalmú NIVEA Cocoa Indulging testápoló tej, mert kiválóan hidratál, ráadásul elvarázsolja egzotikus illata is.
Ősztől több törődést
igényel a bőr
– Tusfürdőink közül az új, mandulamag- és búzavirág-kivonattal gazdagított CaoNatur Krémes, Ápoló Tusfürdő lehet majd téli kedvenc finom mandulaillatával és ápoló, selymes krémességével – tekint előre Farkas Adél, a Caola Zrt. marketingkoordinátora.
A kézkrémek közül első helyen említette a Kézbalzsamot, amely egy kicsit zsírosabb krém, és inkább esti használatra javasolt. A napközben is használatos kézkrémjük a kőolajszármazékoktól is mentes CaoNatur Hidratáló Kézkrém shea vajjal és mandulamag-kivonattal.
Farkas Adél szerint a fogyasztók a bőrük igényei alapján választanak testápolási terméket. Ősztől kezdődően, amint beköszönt a változékonyabb, szelesebb, esősebb időjárás, bőrünk is több törődést, így gyakoribb hidratálást igényel. Tehát gyakrabban használunk kézkrémeket és testápolókat is. Ebben az időszakban a kicsit zsírosabb testápolók is helyet kapnak a fürdőszobákban, de ugyanúgy a könnyebb textúrájú, gyorsan beszívódó hidratáló krémek is kedveltek, melyek nem hagynak nyomot a ruhán, és napközben is bátran használhatóak.
A marketingkoordinátornak a kézkrémek közül a személyes kedvence a CaoNatur Hidratáló Kézkrém, mert ezt valóban bármikor használhatja, nem hagy maga után zsíros, ragadós érzést, mivel azonnal beszívódik. A testápolók közül a Caola Hypoallergén Testápolót használja, és ha kicsit szárazabb a bőre, akkor jöhet a hibiszkuszos CaoNatur Testápoló.
A Caola eddig főleg online népszerűsítette termékeit. Az új termékcsalád, a CaoNatur testápolási vonalát a közösségi média és a blogok segítségével népszerűsítették, ősztől pedig – az előbbiekkel párhuzamosan – erősebb újságos megjelenéseket terveznek.
Tudatosak a fogyasztók
– A fogyasztók tudatosabbá válásával egyre több vásárló érti meg a natúrkozmetikumok előnyeit – ismerteti Marinova Annamária, a Presto-Pilot Kft. fogyasztóimarketing-vezetője. Szerinte a kereskedelem is felfigyelt erre a trendre, ezt mutatják a felfelé ívelő eladások is.
A Dr. Organic márkájú testápoló tejek, testvajak, testápoló szuflék népszerűségének oka, hogy a hagyományos testápolókkal szemben nem tartalmaznak kőolajszármazékokat. A kőolajszármazékok nem épülnek be a bőrbe, csupán átmeneti puhaságot biztosítanak, és eltömítik a pórusokat. Valójában szárítják a bőrt. A Dr. Organic testápolók növényi olajokat tartalmaznak, melyek jól felszívódnak és beépülnek a bőrbe, hosszú távon erősítik, szépítik és kiegyensúlyozzák a bőrt.
A termékcsalád párban kínál megoldást a testápolásra: a 12 különféle tusfürdőhöz 12 különféle testápoló és 5 testápoló szuflé, illetve testvaj társul. Télen a tápláló bioaktív szűz kókuszolajat, marokkói argánolajat és a szűz olívaolajat tartalmazó testápoló készítmények jelentenek természetes megoldást a bőrnek. Az áruk 2300–2800 Ft között mozog, amit a számos természetes összetevő indokol.
A Dr. Organic natúrkozmetikumok különösen márkablokkos kihelyezésben teljesítenek jól, hiszen itt jól kommunikálható a kategória és a termékelőny. Ugyanakkor a vásárló is könnyebben orientálódik az adott boltban. Tájékoztatása szerint a Müller Drogériákon kívül a Dr. Organic testápoló termékei elérhetők az Auchanban és bizonyos Tesco hipermarketekben az újonnan kialakított Natúrfalon.
Erős vásárlói lojalitás
– A testápolókkal szemben erős vásárlói lojalitás jellemző, ami hosszú távon meghatározhatja egy márkán belül ennek a kategóriának a sikerét – mondja Kiss Zoltán, a Creative World Kft. kereskedelmi igazgatója. A Himalaya Herbals testápolók jövőbeni és már meglévő, hűséges vásárlóit a kedvező ár-érték arány mellett 100 százalék növényi, aktív hatóanyag-összetétellel és a kiváló minőséggel igyekeznek megcélozni, illetve megtartani.
– A testápolók szezonalitása néhány termékünk esetében egyértelműen érezhető. Míg például a Himalaya Herbals feszesítő, illetve a hűsítő, nyugtató testápolóink a tavasz–nyári időszakban sokkal kedveltebbek, addig a kakaóvajas, intenzíven hidratáló és tápláló testápolónkat folyamatosan keresik vásárlóink az év bármelyik időszakában – árulja el Kiss Zoltán. – A szezonalitás szempontjából a karácsonyi időszak különösen meghatározó számunkra. Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is sokat várunk ajándékcsomagjainktól, melyek a kedvező árakon túl eredeti méretű ajándék termékekkel kerülhetnek az idén a vásárlók kosaraiba.
Kiss Zoltán tájékoztatása szerint a klasszikus testápolókon túl jelentős sikerként könyvelik el az általános bőrápoló krémek iránti növekvő keresletet a magyar piacon. Ezeket a tégelyes krémeket arcra, testre, kézre egyaránt használják vásárlóik, és testápolóként is hatékony ápolást biztosítanak. A Himalaya Herbals tápláló bőrápoló krém minden bőrtípusra, illetve az intenzíven hidratáló bőrápoló krém száraz, nagyon száraz bőrre szintén tökéletes alternatívák lehetnek a téli hónapokban, melyeket 100 százalékos növényi, aktív hatóanyag-összetételük mellett most megújult formulával kínálják vásárlóiknak.
Vass E
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >