Növekszik a Carrefour árbevétele
A fogyasztói magatartás kedvező alakulásának köszönhetően növekszik a Carrefour árbevétele. Franciaországban ugyanakkor az árakba történő jelentős befektetés nyomasztóan hat a bevételekre, Belgiumban pedig a Delhaize-üzletek vasárnapi nyitva tartása jelent kihívást az áruházlánc számára.
A harmadik negyedévben 8,8%-kal nőtt a Carrefour árbevétele, kissé felülmúlva a várakozásokat – írja a RetailDetail. A cég szerint az inflációs válság kezdete óta most van a legmagasabb szinten a fogyasztói bizalom, ami a forgalom fellendüléséhez vezetett az európai országok többségében. A kereskedő forgalmának növekedését erőteljesen támogatta a saját márkás termékek teljesítménye, amelyek a negyedévben az élelmiszer-eladások 36%-át tették ki. Emellett a bio termékek és a gyártói márkák értékesítése is újból növekedésnek indult.
A vállalat fő piacán, Franciaországban 3%-kal csökkent az árbevétel az árakba történő jelentős invesztíció okán. Ugyanakkor a Cora és a Match üzletek felvásárlásának köszönhetően növekedett a kereskedő piaci részesedése.
Belgiumban vegyes a kép: az áruházlánc forgalma 2,2%-kal, 1,1 milliárd euróra csökkent. Azután, hogy az év első felében az eredmények biztatóan alakultak, a harmadik negyedévben már nem minden mutató nőtt.
Az eladásokra jelentős hatással bírnak a megváltozott versenykörülmények, miszerint számos üzlet vasárnap is nyitva tart. Ám mivel a vásárlói elégedettség továbbra is nő, az áruházlánc folytatja az eddigi lendületes stratégiáját azzal a céllal, hogy az évet pozitív eredményekkel zárja.
Kapcsolódó cikkeink
A diszkontokkal szemben kínálna alternatívát a Carrefour Polska
Új stratégiát vezetett be márciustól a Carrefour Polska, amelynek célja,…
Tovább olvasom >Áruveszteség-csökkentő megoldás
A francia Groupement Les Mousquetaires, mely olyan márkákat képvisel, mint…
Tovább olvasom >Új kényelmi boltkoncepciót indít a Carrefour a párizsi metróállomásokon
Stratégiai megállapodást kötött a Carrefour az Altarea ingatlanfejlesztővel és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >