Növekszik a Carrefour árbevétele

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 10. 24. 09:48

A fogyasztói magatartás kedvező alakulásának köszönhetően növekszik a Carrefour árbevétele. Franciaországban ugyanakkor az árakba történő jelentős befektetés nyomasztóan hat a bevételekre, Belgiumban pedig a Delhaize-üzletek vasárnapi nyitva tartása jelent kihívást az áruházlánc számára.

A harmadik negyedévben 8,8%-kal nőtt a Carrefour árbevétele, kissé felülmúlva a várakozásokat – írja a RetailDetail. A cég szerint az inflációs válság kezdete óta most van a legmagasabb szinten a fogyasztói bizalom, ami a forgalom fellendüléséhez vezetett az európai országok többségében. A kereskedő forgalmának növekedését erőteljesen támogatta a saját márkás termékek teljesítménye, amelyek a negyedévben az élelmiszer-eladások 36%-át tették ki. Emellett a bio termékek és a gyártói márkák értékesítése is újból növekedésnek indult.

A vállalat fő piacán, Franciaországban 3%-kal csökkent az árbevétel az árakba történő jelentős invesztíció okán. Ugyanakkor a Cora és a Match üzletek felvásárlásának köszönhetően növekedett a kereskedő piaci részesedése.

Belgiumban vegyes a kép: az áruházlánc forgalma 2,2%-kal, 1,1 milliárd euróra csökkent. Azután, hogy az év első felében az eredmények biztatóan alakultak, a harmadik negyedévben már nem minden mutató nőtt.

Az eladásokra jelentős hatással bírnak a megváltozott versenykörülmények, miszerint számos üzlet vasárnap is nyitva tart. Ám mivel a vásárlói elégedettség továbbra is nő, az áruházlánc folytatja az eddigi lendületes stratégiáját azzal a céllal, hogy az évet pozitív eredményekkel zárja.

 

Kapcsolódó cikkeink