Növekszik a Carrefour árbevétele
A fogyasztói magatartás kedvező alakulásának köszönhetően növekszik a Carrefour árbevétele. Franciaországban ugyanakkor az árakba történő jelentős befektetés nyomasztóan hat a bevételekre, Belgiumban pedig a Delhaize-üzletek vasárnapi nyitva tartása jelent kihívást az áruházlánc számára.
A harmadik negyedévben 8,8%-kal nőtt a Carrefour árbevétele, kissé felülmúlva a várakozásokat – írja a RetailDetail. A cég szerint az inflációs válság kezdete óta most van a legmagasabb szinten a fogyasztói bizalom, ami a forgalom fellendüléséhez vezetett az európai országok többségében. A kereskedő forgalmának növekedését erőteljesen támogatta a saját márkás termékek teljesítménye, amelyek a negyedévben az élelmiszer-eladások 36%-át tették ki. Emellett a bio termékek és a gyártói márkák értékesítése is újból növekedésnek indult.
A vállalat fő piacán, Franciaországban 3%-kal csökkent az árbevétel az árakba történő jelentős invesztíció okán. Ugyanakkor a Cora és a Match üzletek felvásárlásának köszönhetően növekedett a kereskedő piaci részesedése.
Belgiumban vegyes a kép: az áruházlánc forgalma 2,2%-kal, 1,1 milliárd euróra csökkent. Azután, hogy az év első felében az eredmények biztatóan alakultak, a harmadik negyedévben már nem minden mutató nőtt.
Az eladásokra jelentős hatással bírnak a megváltozott versenykörülmények, miszerint számos üzlet vasárnap is nyitva tart. Ám mivel a vásárlói elégedettség továbbra is nő, az áruházlánc folytatja az eddigi lendületes stratégiáját azzal a céllal, hogy az évet pozitív eredményekkel zárja.
Kapcsolódó cikkeink
Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >2024-ben ismét csökkent a belga sörexport
Újabb visszaesést könyvelhetett el a belga söripar 2024-ben: az exportált…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >