Növekszik a Carrefour árbevétele
A fogyasztói magatartás kedvező alakulásának köszönhetően növekszik a Carrefour árbevétele. Franciaországban ugyanakkor az árakba történő jelentős befektetés nyomasztóan hat a bevételekre, Belgiumban pedig a Delhaize-üzletek vasárnapi nyitva tartása jelent kihívást az áruházlánc számára.
A harmadik negyedévben 8,8%-kal nőtt a Carrefour árbevétele, kissé felülmúlva a várakozásokat – írja a RetailDetail. A cég szerint az inflációs válság kezdete óta most van a legmagasabb szinten a fogyasztói bizalom, ami a forgalom fellendüléséhez vezetett az európai országok többségében. A kereskedő forgalmának növekedését erőteljesen támogatta a saját márkás termékek teljesítménye, amelyek a negyedévben az élelmiszer-eladások 36%-át tették ki. Emellett a bio termékek és a gyártói márkák értékesítése is újból növekedésnek indult.
A vállalat fő piacán, Franciaországban 3%-kal csökkent az árbevétel az árakba történő jelentős invesztíció okán. Ugyanakkor a Cora és a Match üzletek felvásárlásának köszönhetően növekedett a kereskedő piaci részesedése.
Belgiumban vegyes a kép: az áruházlánc forgalma 2,2%-kal, 1,1 milliárd euróra csökkent. Azután, hogy az év első felében az eredmények biztatóan alakultak, a harmadik negyedévben már nem minden mutató nőtt.
Az eladásokra jelentős hatással bírnak a megváltozott versenykörülmények, miszerint számos üzlet vasárnap is nyitva tart. Ám mivel a vásárlói elégedettség továbbra is nő, az áruházlánc folytatja az eddigi lendületes stratégiáját azzal a céllal, hogy az évet pozitív eredményekkel zárja.
Kapcsolódó cikkeink
Új stratégiával támogatja az Intermarché a francia mezőgazdaságot
A francia Intermarché kiskereskedelmi lánc bejelentette, hogy csak akkor kezdi…
Tovább olvasom >Új koncepció-üzletet nyitott az ALDI Belgiumban
Új üzletet nyitott az ALDI a Brüsszel közeli Braine-l’Alleud városában,…
Tovább olvasom >Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >