Növekszik a Carrefour árbevétele
A fogyasztói magatartás kedvező alakulásának köszönhetően növekszik a Carrefour árbevétele. Franciaországban ugyanakkor az árakba történő jelentős befektetés nyomasztóan hat a bevételekre, Belgiumban pedig a Delhaize-üzletek vasárnapi nyitva tartása jelent kihívást az áruházlánc számára.
A harmadik negyedévben 8,8%-kal nőtt a Carrefour árbevétele, kissé felülmúlva a várakozásokat – írja a RetailDetail. A cég szerint az inflációs válság kezdete óta most van a legmagasabb szinten a fogyasztói bizalom, ami a forgalom fellendüléséhez vezetett az európai országok többségében. A kereskedő forgalmának növekedését erőteljesen támogatta a saját márkás termékek teljesítménye, amelyek a negyedévben az élelmiszer-eladások 36%-át tették ki. Emellett a bio termékek és a gyártói márkák értékesítése is újból növekedésnek indult.
A vállalat fő piacán, Franciaországban 3%-kal csökkent az árbevétel az árakba történő jelentős invesztíció okán. Ugyanakkor a Cora és a Match üzletek felvásárlásának köszönhetően növekedett a kereskedő piaci részesedése.
Belgiumban vegyes a kép: az áruházlánc forgalma 2,2%-kal, 1,1 milliárd euróra csökkent. Azután, hogy az év első felében az eredmények biztatóan alakultak, a harmadik negyedévben már nem minden mutató nőtt.
Az eladásokra jelentős hatással bírnak a megváltozott versenykörülmények, miszerint számos üzlet vasárnap is nyitva tart. Ám mivel a vásárlói elégedettség továbbra is nő, az áruházlánc folytatja az eddigi lendületes stratégiáját azzal a céllal, hogy az évet pozitív eredményekkel zárja.
Kapcsolódó cikkeink
Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >2026-ig bezárja összes belgiumi üzletét a Cora
A Cora hipermarketlánc 2026 elejéig bezárja mind a hét belgiumi…
Tovább olvasom >Carrefour: nyomás alatt a francia és belga eladások, Latin-Amerikában erősödés
A piaci várakozásoknak megfelelően 2025 első negyedévében 2,9%-kal, 22,7 milliárd…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Tovább fokozzuk az agrárgazdasági együttműködésünket az Egyesült Államokkal
Új dimenziók nyílnak hazánk és az Egyesült Államok között az…
Tovább olvasom >