Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között előállított húsalternatívák iránt – derül ki a Bitkom digitális szövetség 1000 16 évnél idősebb fogyasztó megkérdezésével készült friss felméréséből.
Míg hat évvel ezelőtt a lakosság csupán 13%-a tudta volna elképzelni, hogy ilyen húst fogyasszon, ez az arány mára 24%-ra emelkedett.
A fiatalabb korosztályok különösen érdeklődőek: a 16–29 évesek 33%-a, a 30–49 évesek 35%-a nyitott a húshelyettesítők fogyasztására. Az 50 év felettiek már sokkal szkeptikusabbak és a 65 év felettieknek már csupán 14% fogadná el a 3D-nyomtatott húst.
A megkérdezettek 31%-a szerint a technológia hozzájárulhat a fenntarthatóbb élelmiszer-előállításhoz, ugyanis – mint azt Margareta Maier, a Bitkom digitális mezőgazdaságért felelős szakértője hangsúlyozza – a 3D-nyomtatás révén a hús kinézete és állaga hasonlíthat a hagyományoshoz, de ökológiai lábnyoma sokkal kisebb.
A fogyasztók többsége azonban nem lenne hajlandó többet fizetni a technológiáért: csupán 7% fizetne többet a sejttenyésztett húsért, míg 17% luxustermékként tekint rá. Mindössze 15% gondolja úgy, hogy a jövőben a háztartásokban is elterjednek az élelmiszernyomtatók, mivel jelenleg drágák, és speciális alapanyagokat igényelnek.
Kapcsolódó cikkeink
Kilencmillió eurós finanszírozáshoz jutott a vegán kutyaeledel-gyártó német Vegdog
A müncheni székhelyű vegán és gluténmentes kutyaeledelt gyártó Vegdog kilencmillió…
Tovább olvasom >Digitális kedvezményappot indított a német Norma
Németországban új digitális kedvezményalkalmazást indított a Norma diszkontlánc június 2-án…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drága csemege lesz idén a meggy – történelmi mélyponton a termés
Sosem látott feszültség előzi meg az idei meggyszezont: a hazai…
Tovább olvasom >Szallas.hu: a Balaton a legnépszerűbb úti cél pünkösdkor
A pünkösdi hosszú hétvége foglalásainak régiós összesítéséből kiderült, hogy a…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >