Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között előállított húsalternatívák iránt – derül ki a Bitkom digitális szövetség 1000 16 évnél idősebb fogyasztó megkérdezésével készült friss felméréséből.
Míg hat évvel ezelőtt a lakosság csupán 13%-a tudta volna elképzelni, hogy ilyen húst fogyasszon, ez az arány mára 24%-ra emelkedett.
A fiatalabb korosztályok különösen érdeklődőek: a 16–29 évesek 33%-a, a 30–49 évesek 35%-a nyitott a húshelyettesítők fogyasztására. Az 50 év felettiek már sokkal szkeptikusabbak és a 65 év felettieknek már csupán 14% fogadná el a 3D-nyomtatott húst.
A megkérdezettek 31%-a szerint a technológia hozzájárulhat a fenntarthatóbb élelmiszer-előállításhoz, ugyanis – mint azt Margareta Maier, a Bitkom digitális mezőgazdaságért felelős szakértője hangsúlyozza – a 3D-nyomtatás révén a hús kinézete és állaga hasonlíthat a hagyományoshoz, de ökológiai lábnyoma sokkal kisebb.
A fogyasztók többsége azonban nem lenne hajlandó többet fizetni a technológiáért: csupán 7% fizetne többet a sejttenyésztett húsért, míg 17% luxustermékként tekint rá. Mindössze 15% gondolja úgy, hogy a jövőben a háztartásokban is elterjednek az élelmiszernyomtatók, mivel jelenleg drágák, és speciális alapanyagokat igényelnek.
Kapcsolódó cikkeink
Már a német boltokban is lehet PayPal-lel fizetni
A PayPal a világon elsőként Németországban vezeti be az okostelefonnal…
Tovább olvasom >Rugalmasabb nyitvatartást sürgetnek a német kereskedelmi szervezetek
Rheinland-Pfalz tartomány ipari és kereskedelmi kamarái, valamint önkormányzati érdekképviseletei rugalmasabb…
Tovább olvasom >Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Jön a III. Employer Branding Konferencia – A jövő már jelen?
Az Employer Branding ma már nem csupán HR-eszköz, hanem stratégiai kérdés.…
Tovább olvasom >42 százalékkal csökkent a nettó üvegházhatású gázkibocsátásunk 1990-hez képest
Hazánk az európai viszonylatban jelenleg elért hetedik legjobb eredményével a…
Tovább olvasom >