Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között előállított húsalternatívák iránt – derül ki a Bitkom digitális szövetség 1000 16 évnél idősebb fogyasztó megkérdezésével készült friss felméréséből.
Míg hat évvel ezelőtt a lakosság csupán 13%-a tudta volna elképzelni, hogy ilyen húst fogyasszon, ez az arány mára 24%-ra emelkedett.
A fiatalabb korosztályok különösen érdeklődőek: a 16–29 évesek 33%-a, a 30–49 évesek 35%-a nyitott a húshelyettesítők fogyasztására. Az 50 év felettiek már sokkal szkeptikusabbak és a 65 év felettieknek már csupán 14% fogadná el a 3D-nyomtatott húst.
A megkérdezettek 31%-a szerint a technológia hozzájárulhat a fenntarthatóbb élelmiszer-előállításhoz, ugyanis – mint azt Margareta Maier, a Bitkom digitális mezőgazdaságért felelős szakértője hangsúlyozza – a 3D-nyomtatás révén a hús kinézete és állaga hasonlíthat a hagyományoshoz, de ökológiai lábnyoma sokkal kisebb.
A fogyasztók többsége azonban nem lenne hajlandó többet fizetni a technológiáért: csupán 7% fizetne többet a sejttenyésztett húsért, míg 17% luxustermékként tekint rá. Mindössze 15% gondolja úgy, hogy a jövőben a háztartásokban is elterjednek az élelmiszernyomtatók, mivel jelenleg drágák, és speciális alapanyagokat igényelnek.
Kapcsolódó cikkeink
Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Új partnerségekkel ad lendületet ESG kezdeményezéseinek a Wolt
Két új stratégiai partnerségről tett bejelentést a finn étel-házhozszállító vállalat,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >