Növekedtek a Tesco bevételei
Több mint 7%-kal növekedtek a november végén záruló negyedévben a Tesco-Csoport bevételei év/év alapon annak ellenére, hogy a cég legfontosabb piacán, az Egyesült Királyságban továbbra is gyengélkedik a vállalat. A magyar piacra a növekedés lassulásáról számolt be a cég. A Metro két nappal ezelőtti profit warningja után most kiemelt figyelem övezi a kiskereskedelmi szektort, az értékesítési mutatók ugyanis indikátorként szolgálnak a fogyasztói bizalom alakulására.
Globális szinten a bevételek növekedéséről számolt be a Tesco pénzügyi évének november végén záruló harmadik negyedévére: az előző év azonos időszakához viszonyítva 7,2%-kal emelkedtek bevételei, az üzemanyag-értékesítés nélkül pedig 5,4%-os volt a dinamika. „Jó negyedévet zártunk annak ellenére, hogy sok piacunkon nehéz feltételekkel találjuk szembe magunkat a lakossági fogyasztást illetően” – közölte a vállalat vezérigazgatója, Philip Clarke.
A cég legfontosabb piacán, az Egyesült Királyságban a vártnál gyengébben teljesített a Tesco, az összehasonlítható alapon számolt bevételek (a legalább egy éve nyitva tartó üzletek bevételei az üzemanyag-értékesítések és a devizaárfolyam-változások hatásait kiszűrve) 0,9%-kal csökkentek a lezárt negyedévben, míg a Bloomberg által készített konszenzus szerint az elemzők 0,7%-os visszaesésre számítottak. A brit lakosság fogyasztása az egyre növekvő munkanélküliség, a reálbérek csökkenése és a megélhetés költségeinek emelkedése miatt folyamatosan nyomás alatt van.
Viszont az Egyesült Királyságon kívüli piacok erős teljesítménye ellentételezni tudta a cég hazai piacán elkönyvelt visszaesést. Ázsiában üzemanyagok nélkül 8,9%-kal emelkedtek a Tesco bevételei (a devizaárfolyam-változások hatásait kiszűrve), ami elsősorban az új üzleteknek volt köszönhető, hiszen a legalább egy éve nyitva tartó üzletek bevételei kevesebb, mint 1%-kal emelkedtek. Európában 7,7%-os, illetve 0,9%-os volt a két növekedési dinamika. Az egyes régiók közül kiemelkedett viszont az Egyesült Államok, ahol közel 30%-kal növekedtek a Fresh & Easy lánc bevételei és összehasonlítható alapon is csaknem 12%-os volt a növekedés.
A magyar piacon is növelni tudta bevételeit a Tesco, viszont lassulás látszott a harmadik negyedévben: az összehasonlítható alapon számolt bevételek az európai átlagnál nagyobb mértékben, 1,2%-kal emelkedtek, míg a második negyedévben még 1,8%-os dinamikát ért el a vállalat.
A Tesco részvényei 1,2%-ot estek a ma reggeli kereskedésben azt követően, hogy közzétette harmadik negyedéves értékesítési számait a cég. A piacok most kiemelt figyelemmel követik a kiskereskedelmi láncok értékesítési számait, amelyek jó indikátorként szolgálnak a lakossági fogyasztás alakulására. Ebben a tekintetben pedig az elmúlt napokban nem érkezett túl sok jó hír, a Metro ugyanis két nappal ezelőtt tett közzé profit warningot arra hivatkozva, hogy gyengén indult a karácsonyi szezon – írja a portfolio.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >