Növekedhet a magyar gyümölcsök presztízse
Tíz magyar cég sikerrel vett részt a berlini Fruit Logistica szakkiállításon. A magyar vállalkozások részvételét a szakmai bemutatón az Agrármarketing Centrum Kht. 60 ezer euróval támogatta.A 15. Fruit Logistica 1.800 kiállítója 74 országból érkezett.
A 72 ezer négyzetméteres kiállításon az árubemutató mellett számos szakmai
tanácskozást is rendeztek. Eszmecserét folytattak a szakértők az
unió tervezett zöldség-gyümölcspiaci reformjáról, a Romániával és Bulgáriával való szorosabb együttműködésről, a
genetikailag módosított szervezetek (GMO) témaköréről, valamint a
zöldség-gyümölcs szállítás (Logistica) időszerű feladatairól.
Mártonffy Béla, a Magyar Zöldség-gyümölcs
Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (Fruitveb) ügyvezető igazgatója szerint
reális cél, hogy az unió mostani költségvetési időszakának végére
a magyar zöldség-gyümölcstermesztés újra elérje a 3,7 millió tonnás éves termelési szintet. Az ágazatban szükséges
fejlesztések várhatóan 2008-tól intenzíven elkezdődnek, 2013 végéig mintegy
70-100 milliárd forint áll majd az ágazat rendelkezésére – nyilatkozta az ügyvezető igazgató.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Júliusban a GKI konjunktúra indexe enyhén csökkent
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >A mai nappal feléljük a Föld erőforrásait, és ebben már vaskosan benne van valami, amire nem is gondolunk
Július 24-én van idén a globális Ovreshoot Day, vagyis a…
Tovább olvasom >Megállíthatatlanul drágul a kenyér – és vele együtt minden a pékségből
A kenyér a magyar családok asztalának alapdarabja, mégis egyre kevesebben…
Tovább olvasom >