Növekedhet a magyar gyümölcsök presztízse
Tíz magyar cég sikerrel vett részt a berlini Fruit Logistica szakkiállításon. A magyar vállalkozások részvételét a szakmai bemutatón az Agrármarketing Centrum Kht. 60 ezer euróval támogatta.A 15. Fruit Logistica 1.800 kiállítója 74 országból érkezett.
A 72 ezer négyzetméteres kiállításon az árubemutató mellett számos szakmai
tanácskozást is rendeztek. Eszmecserét folytattak a szakértők az
unió tervezett zöldség-gyümölcspiaci reformjáról, a Romániával és Bulgáriával való szorosabb együttműködésről, a
genetikailag módosított szervezetek (GMO) témaköréről, valamint a
zöldség-gyümölcs szállítás (Logistica) időszerű feladatairól.
Mártonffy Béla, a Magyar Zöldség-gyümölcs
Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (Fruitveb) ügyvezető igazgatója szerint
reális cél, hogy az unió mostani költségvetési időszakának végére
a magyar zöldség-gyümölcstermesztés újra elérje a 3,7 millió tonnás éves termelési szintet. Az ágazatban szükséges
fejlesztések várhatóan 2008-tól intenzíven elkezdődnek, 2013 végéig mintegy
70-100 milliárd forint áll majd az ágazat rendelkezésére – nyilatkozta az ügyvezető igazgató.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >Bővíti sajtgyártó kapacitását az Arla Foods Bahreinben
50,9 millió eurót, azaz mintegy 59,4 millió dollárt invesztál az…
Tovább olvasom >