Növekedett a törlőkendő és a babahintőpor
A babatisztító kendő kiskereskedelmi forgalma értékben 2 százalékkal nőtt tavaly, az előző évhez képest. Így az éves piaci mérete túllépett a 4 milliárd forinton. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kereskedelmi Indexe. Mennyiségben plusz 1 százalékot regisztráltunk.Szintén erősödött egy másik szegmens, a babahintőpor piaci pozíciója. Értékben a forgalom 6, mennyiségben 2 százalékkal bővült. Itt az éves piac mérete 300 millió forint fölé került. A babaolaj piaca 200 millió felett mozog. Értékben 13, mennyiségben 18 százalékkal csökkent az eladás, egyik évről a másikra.
Az árak a kéthónapos periódusokban változatosan alakultak az elmúlt két év során.
Amíg a tisztítókendők piacán – mennyiséget tekintve – 55 százalékot ért el a kereskedelmi márkák részaránya, addig a másik két kategóriában jóval erősebbek a gyártói márkák. Mind a babaolajnál, mind a babahintőpornál csökken a kereskedelmi márkák piaci részesedése. Előbbinél 12, utóbbinál 5 százalékot ért el, legutóbb november–decemberben.
Az eladáshelyek pozícióját tekintve leginkább koncentrált a babaolaj bolti eladása. Mennyiségben 79 százalékot vitt el a hipermarket és a drogéria tavaly.
A babatisztító kendőnél a két csatorna együttes mutatója 75 százalék, míg babahintőpornál 47 százalék.
Farkas Monika
Babaápolási termékek mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára az elmúlt időszakban
Termék 2008. XI–XII. 2009. V–VI. 2009. XI–XII.
Babatisztító kendő (Ft/kiszerelési egység) 607 633 619
Babahintőpor (Ft/kilogramm) 2 351 2 418 2 502
Babaolaj (Ft/liter) 2 906 3018 3 239
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Áprilisban enyhén nőtt a GKI konjunktúra indexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Fejenként 62 kg ételt pazarolunk el évente
Egyre égetőbb problémát jelent az élelmiszer-hulladék és a túlfogyasztás: a…
Tovább olvasom >A gazdálkodókban bíznak a legjobban
Az EIT Food Consumer Observatory legfrissebb, 2024-es Food Trust Reportja…
Tovább olvasom >