Növekedett a joghurtot vásárló háztartások száma
Joghurtot a háztartások 84 százaléka vásárolt 2008-ban – állapítható meg a GfK Hungária privát háztartások fogyasztását monitorozó ConsumerScan adatai alapján. A fogyasztók által megvásárolt összes mennyiséget nézve a gyümölcsjoghurtoknál növekedés, a natúrjoghurtoknál pedig csökkenés következett be 2007-hez képest. A kereskedelmi márkás, ízesítés nélküli joghurtok esetében szembetűnő a kereslet növekedése, ahol a márkázott termékek és a sajátmárkás termékek átlagára között tetemes a különbség. A GfK Hungária háztartások privát fogyasztását figyelemmel kísérő ConsumerScan adatai szerint 2008-ban a magyar háztartások 3 százalékkal több joghurtot vásároltak, mint 2007-ben. A joghurtpiac – a közel 5 százalékos átlagár-növekedésnek köszönhetően – értékben kifejezett forgalma több mint 8 százalékkal növekedett.
Joghurtot a háztartások 84 százaléka vásárolt, azaz a kategória penetrációja az előző időszak 82 százalékával összevetve növekedett. Minimális növekedést mutat a vásárló háztartások intenzitása is: míg a vizsgált időszakban egy átlagos vásárló háztartás otthoni fogyasztásra 6,7 kg joghurtot vett, addig a megelőző 12 hónapban 6,6 kg-t.
A vásárlók továbbra is minden joghurtra költött 100 forintból 80-at fordítanak gyümölcsjoghurtra, és 20-at natúrjoghurtra. A háztartások által megvásárolt összes mennyiséget tekintve a gyümölcsjoghurtoknál növekedés, míg a natúrjoghurtoknál csökkenés következett be 2007-hez képest.
2008-ban tovább, közel 25 százalékra növekedett (igaz, lassuló ütemben) a saját márkás termékek aránya az elfogyasztott joghurtmennyiségből. A kereskedelmi márkák térnyerése különösen az ízesítés nélküli joghurtok esetében szembetűnő, ahol a márkázott termékek és a sajátmárkás termékek átlagára között tetemes a különbség.
A vásárlók joghurtot legnagyobb arányban továbbra is a diszkontokban (29 százalék) és a hipermarketekben (24 százalék) szereznek be.
Gyümölcsös joghurtot jellemzően a nagyobb – 3-4 fős háztartások – vásárolnak, míg számarányukhoz képest a natúrjoghurtok vásárlásából erőteljesebben részesednek az 1-2 személyes háztartások. A natúrjoghurtot vásárlók körében az átlagnál lényegesen magasabb arányban vannak jelen az idősebb (60 év feletti korosztály), illetve a gyermek nélküli háztartások.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >