Növekedésről számolt be a Colgate-Palmolive az első negyedévben
A Colgate-Palmolive Company (NYSE:CL) arról számolt be, hogy világszerte 3.994 millió dollár értékű nettó értékesítést ért el a 2011. év első negyedévében, ami 4,5%-os növekedést jelent a 2010. év első negyedévéhez viszonyítva. A globális egységvolumen 2,0%-kal nőtt, az árak 0,5%-kal csökkentek, a devizahatások egyenlege pedig pozitív érték lett, 3,0%. Az organikus értékesítések (kiszűrve a devizahatásokat, a felvásárlásokat és az elidegenítéseket) növekedése 1,5% volt.
A nyereség és az Egy részvényre jutó felhígított eredmény 2011. első negyedévében 576 millió dollár illetve 1,16 dollár volt. A nyereség és az Egy részvényre jutó felhígított eredmény 2010. első negyedévében 357 millió dollár illetve 0,69 dollár volt, de ezek az adatok tartalmaztak egy egyszeri, nem-készpénzes adózás utáni közterhet is 271 millió dollár értékben (felhígított részvényenként 0,52 dollár), ami a hiperinflációs számvitelre való áttéréshez kapcsolódott Venezuelában, 2010 január 1-vel. Nem számítva a Venezuelában kivetett hiperinflációs közterhet, a nyereség és az Egy részvényre jutó felhígított eredmény 8%-kal illetve 4%-kal csökkentek a 2010. év első negyedévéhez viszonyítva. 2010. első negyedévében az eredmény és az Egy részvényre jutó felhígított eredmény tartalmazott még egy 59 millió dolláros (felhígított részvényenként 0,11 dollár) adózás utáni nyereséget is, amely a venezuelai mérleg ismételt elkészítéséhez és azokhoz az elhatárolt, de nem teljesített banki átutalásokhoz kapcsolódott, amelyeket a 2010 január 8-i valutaleértékelés miatt kellett elvégezni.
A bruttó nyereségráta értéke 58,4% volt, ami 80 bázispontos csökkenést jelent az előző év hasonló negyedévének rekordszintjéhez képest, a magasabb anyagköltségek hatása miatt illetve azért, mert a megnövekedett promóciós beruházások költségei meghaladták a költség-megtakarítási kezdeményezésekből származó összegeket.
Az értékesítési, általános és igazgatási költségek 20 bázisponttal a nettó értékesítések 35,2%-ra csökkentek 2011. első negyedévében, a 2010. évi 35,4%-os értékről, mivel a globális hirdetési kiadások szintje 1%-kal, azaz 418 millió dollárra csökkent az előző év ugyanazon negyedévhez képest. A hirdetések értéke az értékesítések százalékában kifejezve 10,5% volt, 60 bázisponttal csökkent a 2010. év első negyedévének erős, 11,1%-os értékéhez viszonyítva, az új termékmegjelenések időzítése miatt.
Az üzemi eredmény 35%-kal, 915 millió dollárra nőtt 2011. első negyedévében. Ha ebből leszámítjuk a fent említett venezuelai hiperinflációs közterhet, az Üzemi eredmény 4%-kal, 915 millió dollárra csökkent, szemben a 2010 első negyedévi 949 millió dollárral, ami az értékesítések százalékában kifejezve azt jelenti, hogy a 24,8%-os érték lecsökkent 22,9%-ra.
Az üzemi tevékenységből származó nettó készpénz értéke 2011. első negyedévében 680 millió dollár volt, szemben a 2010 első negyedévi 733 millió dollárral. A működőtőke az értékesítések százalékában kifejezve negatív érték volt, 0,6%, ami 20 bázispontos emelkedést jelent az egy évvel korábbi időszak rekord alacsony szintjéhez képest. Az osztalékfizetés előtti szabad cash flow továbbra is nagyon erős: ismét meghaladta az eredmény 100%-át.
Ian Cook Elnök-Vezérigazgató így kommentálta ezeket az adatokat: „Örömmel állapíthatjuk meg, hogy teljesítettük az erre a negyedévre kitűzött eredménycélokat annak ellenére, hogy anyagköltségeink meredeken nőttek, és az egész világon intenzív versenyben kell helytállnunk.
Az is örömünkre szolgál, hogy erős növekedési lendületünk az emelkedő piacokon, amelyek globális értékesítésünk több mint felét adják, folytatódott ebben a negyedévben is, melynek során organikus értékesítésünk 5,5%-kal nőtt ezeken a piacokon.”
A Colgate globális piaci részesedése mind a fogkrémek, mind pedig a kézi fogkefék terén az év eddigi időszakában rekordértékeket mutat. A Colgate részesedése a globális fogkrémpiacon időarányosan 44,7%-ra erősödött, ami 0,6 részesedéspontos növekedést jelent az egy évvel ezelőttihez képest. A negyedév során a kézi fogkefék területén fennálló globális piacvezető szerepünk is erősödött, a Colgate globális piaci részesedése ebben a kategóriában az év eddigi időszakában elérte a 32,4%-ot, ami az egy évvel ezelőtti értékhez képest 1,0 részesedéspontos növekedést jelent.
„A terveknek megfelelően, a hirdetési kiadásaink nőttek a negyedik negyedévhez képest, és az év hátralévő részében is több pénzt tervezünk elkölteni ezen a területen, új termékek egész sorának a támogatására.
„Mivel a költségek jelentősen megnövekedtek, várakozásunk szerint a bruttó nyereségráta a 2011. év további részében is az első negyedévi szint környékén marad. Továbbra is határozottan agresszív költségmegtakarítási kezdeményezéseinkre fogunk koncentrálni, és arra számítunk, hogy az ezekből a programokból származó előnyök globális árazási erőfeszítéseinkkel összekapcsolva segíteni fognak annak a célunknak az elérésében, hogy a részvényenkénti eredményünk növekedése az egyszámjegyű skála közepe környékén legyen, nem számítva a fent említett 2010-es venezuelai hiperinflációs közterhet.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Zárva lesznek a Rossmann üzletek Szenteste
A Rossmann Magyarország idén is szabadnapot biztosít munkatársai számára december…
Tovább olvasom >KSH: októberben 3,2 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2024. októberben a fogyasztói árak átlagosan 3,2 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >