Növekedési pályán a SPAR
A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. a 2012-es üzleti évben 421,5 milliárd forint forgalmat realizált, amely 8 százalékkal haladja meg a 2011. évi értéket.
A cégcsoport az elmúlt évben folytatta üzlethálózatának fejlesztését, megújítását, emellett elindított egy új bolthálózat-fejlesztési programot is, a SPAR franchise-rendszer kiépítését Magyarországon. Elsőként Wittner Márton móri magán-kiskereskedő csatlakozott a rendszerhez. Az év második felében egyik üzlete SPAR Partnerként, a másik pedig SPAR express néven nyitott meg.
2012-ben sor került két új SPAR szupermarket megnyitására Budapesten, a XVIII., valamint a VI. kerületben. Továbbá három City SPAR egység nyitott szintén a fővárosban, kettő az V., egy pedig a IX. kerületben. Ezzel országosan tízre nőtt e belvárosi, kényelmi szempontokat szem előtt tartó, gyors bevásárlást biztosító üzletek száma.
Az év során megújult az ország első INTERSPAR áruháza Győrben.
A meglévő egységek korszerűsítésére koncentrálva, egy nagyszabású program következtében 2012-ben 249 SPAR szupermarket külső és belső környezetén végeztek kisebb-nagyobb felújítási munkákat, melynek eredményeként a vásárlók még szebb és kényelmesebb körülmények között intézhetik bevásárlásaikat.
2012 végén a SPAR üzlethálózata 391 egységből állt. A cégcsoport 31 INTERSPAR hipermarketet, 358 SPAR szupermarketet, köztük tíz City SPAR egységet, valamint egy SPAR Partner és egy SPAR express üzletet üzemeltetett. A hálózathoz tartozó áruházak összes eladótere 391 289 m2-t tett ki.
A SPAR Magyarország Kft. az élelmiszer-kereskedelmi láncok között egyedüliként saját húsüzemet működtet bicskei központja területén. A kapacitását több lépcsőben bővített korszerű üzem 2012-ben
2000 db szarvasmarhát és 300 000 db sertést dolgozott fel, 7000 tonna saját márkás húskészítményt gyártott és 8 millió tálca húst csomagolt. Az elmúlt évben a vállalat kommunikációs tevékenységének fókuszába a cégcsoport TANN húsüzeme és annak kiváló minőségű termékei kerültek.
A SPAR felelős vállalatként az elmúlt évben is kedvező biztosítási csomagajánlatokat, alacsony mobiltelefon-előfizetési díjakat, előnyös banki szolgáltatásokat, kedvezményes üdülési lehetőségeket kínált több mint 12 000 alkalmazottja számára. Továbbá motivációs célból különböző programokat, akciókat, eseményeket szervezett részükre. A cégcsoport a kiemelkedő teljesítményt nyújtó kollégákat különböző díjakkal, értékes ajándékokkal jutalmazta.
A SPAR cégfilozófiájának szerves részét képezik a közösségi hozzájárulások is. A vállalat karitatív szempontból kiemelt partnere a Magyar Máltai Szeretetszolgálat. A két szervezet együttműködésén keresztül megvalósított akciókban 2012-ben mintegy 170 ezer kilogramm élelmiszer és közel 15 millió forint összegű pénzadomány gyűlt össze a rászorulók javára.
A vállalat működésének egészére jellemző a környezettudatosság. Ennek fő elemei 2012-ben az új áruházaknál alkalmazott, elsősorban az energiatakarékosságot célzó épületgépészeti megoldások, a hulladékkezeléssel és gazdálkodással összefüggő együttműködések és intézkedések, valamint a logisztika és marketing területén tett lépések voltak. E tevékenységeket 2012-ben az I. FMCG Greennovációs Nagydíj, valamint az Ozone Zöld-díj elismerésekkel jutalmazták.
Erwin Schmuck, a SPAR Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója a következőképp nyilatkozott a cégcsoport 2013-as terveiről:
„A vázolt eredményekből látható, hogy a SPAR 2012-ben minden területen fejlődni tudott és komoly eredményeket ért el. Növekedést célzó üzletpolitikánkat 2013-ban is folytatjuk, s ennek érdekében jelentős volumenű, mintegy 40 millió eurós beruházást tervezünk. Ennek egyik célterülete a SPAR TANN húsfeldolgozó üzeme, melynek kapacitását tovább bővítjük.
A beruházási összegek további részével folytatódik a bolthálózat fejlesztése, részben új üzletek nyitásával, részben a meglévők korszerűsítésével. Emellett 2013-ban a SPAR franchise-rendszer további bővítését tervezzük.
Mint az ország egyik legnagyobb munkaadója, megújult személyzetfejlesztési rendszerünk bázisán ez évben is kiemelt figyelmet fordítunk munkatársainkra, valamint az utánpótlás nevelésére, mert kiváló munkatársaink jelentik sikereink forrását.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >