Növekedési pályán a magyarországi SPAR
A SPAR Magyarország Kft. 2012-ben az előző évhez viszonyítva 8%-kal növelte forgalmát, öt új szupermarketet nyitott, s magán kiskereskedőkkel kialakított partneri együttműködés bázisán megkezdte a franchise rendszer kiépítését.
Tények, adatok
A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. a 2012-es üzleti évben 421,5 milliárd forint forgalmat realizált, mely 8%-kal haladja meg a 2011. évi értéket. Az ország egyik legnagyobb élelmiszer és napi cikk kereskedelmi lánca 2012 végén 391 egységből állt. A cégcsoport 31 INTERSPAR hipermarketet, 358 SPAR szupermarketet, köztük tíz City SPAR egységet, valamint egy SPAR Partner és egy SPAR express üzletet üzemeltetett. A hálózathoz tartozó áruházak összes eladótere 391 289 m2-t tett ki.
Hálózatfejlesztés
A cég múlt évben is folytatta a hálózatfejlesztést, elsősorban a meglévő üzletek korszerűsítésére koncentrálva. Emellett azonban sor került öt új üzlet megnyitására is. 2012-ben két új SPAR szupermarket nyílt, mindkettő Budapesten a XVIII., valamint a VI. kerületben. További három City SPAR egység nyitott a fővárosban, kettő az V. egy pedig a IX. kerületben. Ezzel országosan tízre nőtt e belvárosi, kényelmi szempontokat szem előtt tartó, gyors bevásárlást biztosító üzlettípusok száma. Az év során megújult az ország első INTERSPAR áruháza a Győr, Fehérvári u. 3. címen. Egy 2012. évi nagyszabású program eredményeként 249 SPAR szupermarket külső és belső környezetén végeztek kisebb-nagyobb felújítási munkákat, melynek eredményeként a vásárlók még szebb és kényelmesebb körülmények között intézhetik bevásárlásaikat.
Partneri együttműködés kiskereskedőkkel
A magyarországi SPAR 2012-ben új bolthálózat-fejlesztési programba kezdett. Magán kiskereskedőkkel történő együttműködés bázisán elindította a franchise-rendszer kiépítését. Elsőként Wittner Márton móri kiskereskedő csatlakozott a SPAR hálózathoz. Így egyik üzlete SPAR Partnerként, a másik SPAR express néven nyitott meg 2012 szeptemberében, illetve novemberében. Egymás üzleti gyakorlatának és tapasztalatainak hasznosításával mindkét fél kölcsönös előnyöket élvez az együttműködés által.
TANN húsfeldolgozó üzem
A SPAR Magyarország Kft. 2004 óta működtet saját húsüzemet az élelmiszerláncok között egyedüliként. A kapacitását több lépcsőben bővített üzem 2012-ben 2000 db szarvasmarhát, és 300.000 db sertést dolgozott fel, 7000 tonna saját márkás húskészítményt gyártott és 8 millió tálca húst csomagolt. A termékek S-Budget, SPAR, valamint prémiumkategóriában REGNUM márkanév alatt kerülnek forgalomba. A vásárlók által is elismerten kiváló minőségű és szigorúan ellenőrzött húsárukat előállító üzem 2010-ben a magyarországi húsüzemek közül elsőként szerezte meg az ISO 22000 élelmiszerbiztonsági szabvány szerint felépített rendszer tanúsítását. Az elmúlt évben a vállalat kommunikációs tevékenységének fókuszába a cégcsoport TANN húsüzeme és annak kiváló minőségű termékei kerültek.
A munkatársak
A SPAR Magyarország Kft. az ország egyik legnagyobb munkaadójaként több mint 12000 munkavállalóért tartozik felelősséggel. Utánuk minden adó és járulék befizetésre került, jogaikat Kollektív Szerződés biztosítja. 2012-ben a korábbiaknál is nagyobb hangsúlyt kapott a munkatársak szakmai továbbképzése. A cégcsoport 2006-ban kapott Akkreditált Felnőtt-képző Intézmény tanúsítványát 2014-ig meghosszabbították. Újabb két évig jogosult a cég használni a Fogyatékosság-barát munkahely címet is. Szervezetileg és tartalmilag is megújult a személyzetfejlesztési tevékenység, melynek részei a gyakornoki-, a trainee-, és a karrier programok, a külföldi tapasztalatszerzés, az e-learning és a szakmai gyakorlati hely biztosítása kereskedelmi szakiskolás tanulók, valamint nappali tagozatos főiskolai és egyetemi hallgatók részére.
A vásárlók hűségéért
A magyarországi SPAR üzletekben az elmúlt évet végig kísérték a hűségpontgyűjtő akciók. A Szafarimánia, a Diadora sportszer, a PUMA Time karóra és a WMF konyhai termékakciók során a vásárlók rendkívüli kedvezményekkel juthattak hozzá a kínált termékekhez.
2012 augusztusától teljesen megújult a SPAR SuperShop törzsvásárlói rendszere, melynek során a 200 forintonkénti vásárlási érték után adott SuperShop pontok mellett jelentősen kibővült a törzsvásárlóknak nyújtott kedvezmények köre.
Online marketing
A SPAR Magyarország Kft. 2012-ben minden eddiginél erősebben volt jelen a hazai online média piacon is. Az előző évhez képest 34%-kal több, közel három millió vásárló keresett információkat, termékajánlatokat a www.spar.hu honlapon. A közösségi média aktivitások kiterjedtsége egyedülálló a SPAR esetében. A vállalat jelen van a Facebookon, a YouTube-on, a Twitteren, a LinkedIn-en, az Instagramon és a Pinteresten. A Facebook SPAR felhasználóinak száma 2012 végén közel 150 ezer fő volt. A SPAR több interaktív játékot, kampányt valósított meg az év folyamán, és elindult a TANN húsüzem online kommunikációja is.
Sikeres SPAR márkatermékek
A SPAR áruházlánc 2012-ben több mint 2000 féle saját- és exkluzív márkaterméket kínált vásárlóinak. Ezek között megtalálhatók az egészséges táplálkozáshoz fontos SPAR Natur*pur biotermékek, a speciális táplálkozási igényeket kielégítő SPAR Vital és SPAR free from termékcsaládok, a SPAR PREMIUM exkluzív márkacsalád, valamint a diszkontáras S-Budget áruféleségek.
Társadalmi felelősségvállalás
A vázolt szakmai vonatkozások mellett a közösségi hozzájárulások is a cégfilozófia részét képezik. A vállalat működésének egészére jellemző a környezettudatosság. Ennek fő elemei az új áruházaknál alkalmazott, elsősorban az energiatakarékosságot célzó épületgépészeti megoldások, a hulladékkezeléssel és gazdálkodással összefüggő együttműködések és intézkedések, valamint a logisztika és marketing területén tett lépések voltak. E tevékenységeket 2012-ben az I. FMCG Greennovációs Nagydíj, valamint az Ozone Zöld-díj elismerésekkel jutalmazták.
A cég karitatív tevékenysége a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal kialakított hosszú távú együttműködésen alapszik, melynek fő elemei a karácsony előtti Adni öröm adománygyűjtő akció, a SPAR üzleteiben történő adománykártya értékesítés, valamint a SPAR bevásárlótáskák eladásából származó pénzadomány. Mindezekkel 2012-ben mintegy 170 ezer kilogramm élelmiszer és közel 15 millió forint összegű pénzadomány gyűlt össze.
2013 – kitekintés
A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. az eddigi üzletpolitika folytatásaként 2013-ban mintegy 40 millió euró értékű beruházást tervez, mely a saját húsüzem bővítéséből, új üzletek nyitásából, valamint a meglévők korszerűsítéséből tevődik össze. A cégcsoport folytatja a franchise-rendszer fejlesztését, valamint a megújult személyzetfejlesztés bázisán és felelős vállalatként továbbra is kiemelt figyelmet fordít munkatársai képzésére és az utánpótlás nevelésre.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >