Növekedésben az Amazon a Q3-as adatok szerint
Az Amazon hirdetési bevételei 51%-kal nőttek a tavalyi év harmadik negyedévéhez képest, ékesen bizonyítva, hogy az online vásárlók egyre fontosabbak a márkák számára is. Az Amazon teljes bevétele 37%-kal nőtt és elérte a rekord 96,2 milliárd dollárt, ami az ünnepi szezonban tovább emelkedhet.
Az Amazon október 29-én közzétett pénzügyi jelentése szerint a szeptember 30-án zárult harmadik negyedév rendkívül eredményes volt.
Online emelkedés, offline visszaesés
Az Amazon reklámbevételei elérték az 5,4 milliárd dollárt a harmadik negyedévben. Az 51%-kos növekedés azt mutatja, hogy egyre több hirdető igyekszik elérni az éppen online vásárlókat az Amazon virtuális felületein keresztül. A rekord forgalmat hozó negyedév előrevetíti, hogy az ünnepek és a negyedik negyedév is csúcsot dönthet. Az Episerver piackutatása szerint az USA lakosok több, mint fele, 52%-a tervezi ajándékvásárlás miatt első választásként az Amazon oldalait átböngészni. 42% pedig az ünnepi ajándékok nagy részét az Amazonon fogja megvásárolni. Ez a vásárlói érdeklődés pedig mágnesként vonzza a hirdetőket is. A reklámbevételek növekedése megszilárdítja az Amazon harmadik helyét a Google és a Facebook mögött az amerikai digitális hirdetések piacán.
-Minden eddiginél több vásárló kezdte el már szezon előtt beszerezni az ajándékokat, ami az egyik előjele annak, hogy rendkívüli ünnepi szezon elé nézünk – mondta Jeff Bezos, az Amazon alapítója és vezetője.
Az előfizetési bevételek, amelyek tartalmazzák az Amazon Prime tagsági díjat, hangoskönyv, digitális video, digitális zene és e-book letöltéseket, 33%-kal növekedtek. Ez is mutatja, hogy terjed az online vásárlás és mennyivel több elektronikus médiát fogyasztanak az otthonragadt emberek.
Az impozáns számokat némileg beárnyékolja, hogy az Amazon tulajdonban levő hagyományos, fizikai boltok, köztük a Whole Food Market élelmiszerbolt lánc 10%-os visszaesést tapasztalt az egészségügyi krízis következtében megváltozott vásárlási szokások miatt.
Szervezeti és közösségi fókusz
A negyedéves közleményben Jeff Bezos hangsúlyozta, hogy 2 évvel ezelőtt is az Amazon kezdeményezte az iparági bér- és juttatásnövelést, amit több kereskedő is követett az USA-ban. Most ismét itt az idő, hogy szintet lépjenek az egészségügyi ellátásban és a frontvonalban helytálló kollégák elismerésében. Idén az Amazon 400 000 új munkahelyet hozott létre világszerte. 100 000 új munkatárs kezdhetett az Észak-Amerikában nyílt 100 új helyszínen. Újabb 100 000 szezonális munkahely az Amazon Air, logisztikai, kiszolgálási, globális szolgáltatási központokban keletkezett. 10 000 munkahelyet teremtettek az Egyesült Királyságban, így ott már 40 000 embert foglalkoztatnak, Németországban pedig pár ezer új alkalmazottal már 16 000 munkatársuk van. Indiában 10 új kiszolgálóközpontot és közel 200 kiszállító állomást nyitottak meg az ünnepekre, amelyekben 100 000 szezonális munkást alkalmaznak. Gujarat tartományban egy csak nőket foglalkoztató egységet is felállítottak, ez már a második ilyen kezdeményezésük, amivel az indiai nők munkához jutását segítik.
Az online megtartott Amazon’s Career Day (Karrier nap), amely virtuális tanácsokat, ötleteket, lehetőségeket ad a munkát keresőknek, több, mint 320 000 bejelentkezőt vonzott. Egy hét alatt az Amazon USA és Kanada összesen 384 000 jelentkezést kapott.
Az Amazon házon belüli COVID-19 teszt programjában napi 50 000 dolgozó tesztelését teszi lehetővé novemberben, 650 egységében. A világjárványban szükségben levő közösségeket egészségügyi csomagokkal, felszerelésekkel és pénzadománnyal segíti az online óriás világszerte.
A negyedéves beszámoló kitért még a Föld védelmére tett erőfeszítések, a jótékonysági és edukációs programok, a kis- és középvállalkozások támogatása, az Alexa és más Amazon eszközök valamint az Amazon Web Services fejlesztése részleteire is.
Kapcsolódó cikkeink
Az Alza magyarországi piacvezető ambíciói és a hagyományos boltok felé történő visszarendeződés
Forrás Ákos, az Alza magyarországi country managere a Pénzcentrumnak adott…
Tovább olvasom >Visszavett agresszív marketingstratégiájából a Temu
Az utóbbi hónapokban jelentős változások történtek a kínai Temu webáruház…
Tovább olvasom >A Temu új stratégiával árasztja el a piacot
A kínai PDD Holdings tulajdonában lévő Temu, az Amazonnal való…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >