Növekedés, sikeres kampányok, új szakmai együttműködések: ilyen volt a Magyar Termék 2024-es éve
A Magyar Termék idén rekordot döntött, hiszen a védjegyhasználók száma elérte a 260-at, akik immár közel 6000 védjegyes termékkel erősítik a hazai gazdaságot. Az idei év legnagyobb sikere a vállalat számára a „A HAZAIBAN TÖBB VAN” elnevezésű kampány és az Oktatási Hivatallal való együttműködés, amellyel a fiatal generációt is ösztönzik arra, hogy vásárlás során magyar termékeket helyezzen a kosarába. Benedek Eszterrel, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetőjével beszélgettünk.
A cikk a Trade magazin 2024/12.01 lapszámában olvasható.
– Milyen eredményekkel zárja a Magyar Termék a 2024-es évet?
– Nagyon büszke vagyok, hogy az idei évben ismét tovább növekedett a partnereink száma, és még több termék használhatja védjegyeinket. A védjegyhasználók száma immár 260, ezzel összhangban nőtt a védjegyes termékek száma is, ami közel 6000-re emelkedett. Biztonsággal kijelenthetjük, hogy ma már egy rutinbevásárláskor egy, de inkább több védjegyes termék kerül a fogyasztók kosarába.
– Milyen akciókkal sikerült ezt, az immár évek óta tartó növekedést elérni?
– Évek óta készítünk a védjegyhasználókat összefogó kampányokat. Idén „A HAZAIBAN TÖBB VAN” kampányt vittük tovább. Eddig az idei volt a legszélesebb körű és legeredményesebb országos kampányunk: 51 gyártói márka és 3 üzletlánc saját márkás védjegyes termékei vettek részt benne. A hazai márkák üzenetei egybecsengenek szervezetünk céljával, azaz növelni a magyar termékek reputációját, az irántuk való keresletet és persze folyamatosan edukálni a fogyasztókat, hogy a hazai termékek vásárlásával erősítik a hazai gazdaságot és támogatják a magyar munkaerő foglalkoztatását. A 2023-as lezárt üzleti év alapján partnereink éves árbevétele már meghaladta a 4500 milliárd forintot.
– Milyen további kommunikációs megoldásokkal támogatjátok partnereiteket?
– Látjuk, hogy a fogyasztók egyre tudatosabban és megfontoltabban vásárolnak, ezért az a feladatunk, hogy a lehető legnagyobb láthatóságot biztosítsuk védjegyhasználóink számára. Ezt erősíti saját hűségoldalunk is (www.magyaranyero.hu), amelynek több mint 100 ezer felhasználója van. Ők minden hónapban megkapják hírlevelünket, amelyekben a partnereinkkel közös akcióink is mindig szerepelnek. Nagyon büszke vagyok, hogy a meghatározó üzletláncok többségével szorosan együttműködünk, tematikus megjelenéseket, nyereményjátékokat, kapcsolódó PR- és reklámkommunikációt terveztünk és valósítottunk meg együtt, ahol természetesen partnereink védjegyes termékei kerültek a fókuszba.
– Több szakmai eseményt is megvalósítottatok a védjegyhasználóitoknak. Mely eseményeket tartod a legfontosabbnak?
– A világ és a társadalmunk talán sosem változott és fejlődött olyan tempóban, mint napjainkban. Emiatt az üzleti területen is jelentős igény mutatkozik a naprakész szakmai információk iránt. Ennek támogatására hoztuk létre az Agóra szakmai konferenciánkat, amely 2024-ben már a 10. jubileumához érkezett. Létszámában az idén is tovább bővült, immár kétszázan vettek részt rajta, témájában pedig az iparágakon, szektorokon és a társadalmon keresztül vizsgálták szakértőink a várható jövőt.
Másik, még igen friss rendezvénysorozatunk a Mesterművek, a Magyar Termék zártkörű üzleti klubja. Azért hoztuk létre, hogy fórumot teremtsünk partnereink tulajdonosainak és vezetőinek, hogy az őket érdeklő témákról, bizalmi körben tudjanak véleményt cserélni. Üzleti klubunknak az aktuális információk megosztásán túl jelentős feladata, hogy építsük a Magyar Termék vezetői közösségét, ahol nemcsak beszélünk az üzletről, hanem együttműködéseket is kötünk.
– Mire vagy a legbüszkébb az idei évben?
– Nehéz csak egy dolgot kiemelni, de talán a mögöttünk álló időszak eredményei közül az Oktatási Hivatallal kötött együttműködési megállapodásra vagyok a legbüszkébb, amely a szervezet történetének egyik legfontosabb mérföldköve. Ennek eredményeként a Magyar Terméket és védjegyrendszerét beemelték az oktatási tartalmakba. A tervek szerint a meglévő oktatási anyagba illeszkedve történeteket, esettanulmányokat, helyzeteket mutathatunk be, amelyek segítik a gyerekek tudásának elmélyítését, és felhívják a figyelmet a hazai előállítású termékekhez kapcsolódó tudatos szemléletmódra. Első lépésként már két oktatóvideónk beemelésre is került a digitális platformra. //
Kapcsolódó cikkeink
Lendületet vett a növényi alapú élelmiszerek eladása Európában
Lendületesen ível felfelé a növényi alapú élelmiszerek forgalma Európában, mely…
Tovább olvasom >Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >