Magazin: Növekedés lapról lapra

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 05. 11. 07:35

A háztartási papíráruk kategóriájában a szalvétát tovább gyengítette a konyhai papírtörlők erősödése. A papírtörlők szegmensében nő a nagyméretű kiszerelések, a prémium termékek, valamint a sokrétű felhasználás aránya. A szegmens 2018-ban is számos innovációval és széles körű marketingtámogatással erősíti a kategóriát. Fókuszban a fogyasztói szokások és a márkahűség kiépítése áll.

háztartási papíráruk kategóriájában a szalvéták és papírtörlők egymáshoz képest eltérő eredményeket produkáltak 2017-ben. A márkagyártók beszámolói szerint, míg a szalvéták piaca folytatta a korábbi évek enyhén csökkenő tendenciáját, a papírtörlők nem veszítettek a növekedés lendületéből.

Hegedűs Eszter
brandmenedzser
Essity Hungary

– Az idei évben is hasonló trendekre számítunk – mondja Hegedűs Eszter, az Essity Hungary Kft. brandmenedzsere. – A szalvéta szegmensben, ahol elsősorban az ünnepi időszakok eladásai kiemelkedőek, kivitel szempontjából, a piac több mint felét az 1 rétegű termékek képviselik, ugyanakkor ezek részaránya, a többrétegűek javára, folyamatos csökkenést mutat. A konyhai papírtörlők piaci összetételét vizsgálva azt látjuk, hogy azt jelentős részaránnyal a kereskedelmi márkák uralják, így ott a gyártói márkák között szoros a verseny. A Zewa a konyhai papírtörlők szegmensében 2017-ben is megőrizte piacvezető szerepét. (Nielsen, 2017, magyar konyhai papírtörlő piac, értékben)

Papírtörlők XXL-ben

Szilva Bence
marketingasszisztens
Sofidel Hungary

– A szalvéták kategóriájának évek óta tartó stagnálását/enyhe mértékű csökkenését a papírtörlők előretörése okozza, amelyek egyes felhasználási területeken a szalvéták helyettesítő termékeként léptek elő – magyarázza Szilva Bence, a Sofidel Hungary Kft. marketingasszisztense.– Emellett azért az ünnepi időszakokban továbbra is magas a kereslet, hiszen a funkció mellett előtérbe kerülnek a dekorációs szempontok is. A konyhai papírtörlők szegmensében a 2-3 rétegű, kisebb lapszámú, 2-4 tekercses termékek mellett az egytekercses, ún. jumbo típusú, nagy lapszámú, belső magos kiszerelésű termékek is kimagasló, 10% feletti növekedést mutatnak évről évre.

Varga Orsolya
brandmenedzser
Vajda-Papír

– A vásárlói igények változása, illetve a kosárértékek növekedése az 1 tekercses, 500 lapos termékek ugrásszerű növekedését hozta – ismerteti Varga Orsolya, a Vajda-Papír Kft. brandmenedzsere –, valamint szembetűnő az egyre magasabb lapszámú, 2 tekercses kiszerelések iránti kereslet fejlődése is. A Nielsen piackutatási adatai egyértelműen mutatják ezen szegmens dinamikus növekedését, amelyhez az Ooops! márka termékei is jelentősen hozzájárulnak. A papírtörlő kategóriában cégünk termékei 2016-ról 2017-re 25%-os értékbeni forgalomnövekedést értek el, ami a gyártói márkák között abszolút értékben is a legmagasabb növekedés. (Nielsen, 2017, konyhai papírtörlők, magyar piac, értékben)

Gerencsér Attila
FMCG-üzletágvezető
Carboferr

– A konyhai papírtörlő kategóriát a jó ár-érték arányú termékek iránti kereslet és a tudatos vásárlás jellemzi elsősorban. Az XXL és gazdaságos kiszerelések népszerűsége továbbra is töretlen, ami várhatóan a növekedés egyik motorja lehet idén is, de emellett erős vásárlói igény mutatkozik az innovatív, kreatív megoldásokra is. Ezt igazolja Renova Red Label színes és nagyméretű konyhai törlő egyre szélesebb disztribúciója is – tájékoztat Gerencsér Attila, a márkát forgalmazó Carboferr Zrt. FMCG-üzletágvezetője.

 

 

Konyhától a kertig

– A papírtörlők felhasználási területe egyre bővül – ismerteti a fogyasztói szokások változását Hegedűs Eszter. – Már nemcsak a konyhában, de a háztartás más pontjain, kertben, garázsban stb. is hasznos segítséget jelentenek. A megnövekedett használat miatt így fontossá vált, hogy egy-egy tekercs hosszabb ideig elég legyen, több lapot tartalmazzon. Tapasztalataink alapján a rétegszám helyett lényegesebb szempont a nedvszívó képesség lett. A Zewa konyhai papírtörlői között a Jumbo 325 lapos termék a legnépszerűbb, mérete révén, egyetlen tekercs is kiemelkedően hosszú idejű használatot biztosít. A Wisch&Weg pedig a Zewa legjobb minőségét képviseli a kategóriában. A rendkívüli nedvszívó képességű, erős, dombornyomott tekercsek szétfoszlás nélkül nedvesíthetők, kicsavarhatók, magas dörzsállóságukkal együtt így többször is felhasználhatók.

– Egyik sikertermékünk az Ooops! Maxi 1 tekercses, 2 rétegű papírtörlő, amely 500, szöszmentes, belülről is téphető lapjával hosszan tartó, gazdaságos megoldás konyhától a garázsig – tájékoztat Varga Orsolya. – Másik népszerű papírtörlő-variánsunk az egyre szélesebb disztribúcióval rendelkező Ooops! Duo XXL 2 tekercses, 2 rétegű papírtörlő 220 puha, kiváló nedvszívó, dekoratív lappal.

Szalvéta a szemnek

– Szalvéták esetében hétköznapi használatra a fogyasztók inkább az 1 rétegű, nagyobb lapszámú termékeket keresik – ismerteti Szilva Bence –, sokszor fehér alapon egyszerű, apróbb mintával, míg az ünnepi szezonokban a többrétegű termékek a népszerűek, terítékhez illeszkedő színben vagy ünnepi mintákkal. Szalvétaportfóliónkban az 1 rétegű, fehér alappapírból, több színnel nyomtatott, 33 × 33 cm-es és 30×30 cm-es termékek a legnépszerűbbek. Korszerű gyártási technológiánk lehetőséget ad, hogy alacsony ár mellett is magas minőséget biztosítsunk.Ez teszi termékeinket egyedivé a hazai piacon.

Gerencsér Attila szerint a szalvétapiacon tapasztalható negatív tendenciák ellenére, sokkal tudatosabbak a vásárlók az ünnepi és különleges alkalmakon használatos szalvéták esetében.

– A Carboferr fogyasztási adatai emellett azt is mutatják, hogy a vevők már nemcsak a funkcionalitást veszik figyelembe. Egyre nyitottabbak inspiráló és esztétikai élményt is nyújtó termékvariánsokra, ahol a minőséggel és csomagolással szembeni elvárások jelentősen magasabbak – mondja az üzletágvezető.

Csomagolás a termék tükre

Márkahűség tekintetében a papírtörlők és a szalvéták cégenként is vegyes képet mutatnak. Az Essitynél a teljes Zewa portfólió egyrészt erős márkahű fogyasztói bázissal bír, ugyanakkor a cég tapasztalatai azt mutatják, hogy az árakciók jelentősen befolyásolják a vásárlói döntést.

A Sofidel Forest márkája is hasonló tapasztalatokról számol be. Míg az ünnepi időszakokban árakciók nélkül is kiemelkedőek az eladások és töretlen a márka iránti érdeklődés, szezonon kívül nem lehet kifejezett márkahűségről beszélni.

A Vajda-Papírnál kiemelt terület a fogyasztói lojalitásépítés. A termékfejlesztési tevékenységét a vásárlók visszajelzései alapján végzi.

– Célunk, hogy növeljük az Ooops! márkánk iránti elégedettséget, valamint új vásárlókkal bővüljön márkahű felhasználóink tábora. Kutatásaink megerősítik, hogy egyre többen ragaszkodnak prémium minőségű termékeinkhez – fogalmaz Varga Orsolya.

A szakember emellett kiemeli a csomagolás információtartalmának és esztétikájának fontosságát is:

– Arra törekszünk, hogy az Ooops! termékek jól észrevehetők legyenek a polci kínálatban, és a márkahű vásárlók mellett az akcióvadászok is egyből felismerjék ezeket.

Az innovációk motorja: dizájn és funkció

A fogyasztói bázis növelése és a vásárlói igények kielégítése érdekében a papírtörlők és a szalvéták szegmense 2018-ban is innovációk sorával gazdagítja a piaci kínálatot. Az Essitynél megújul a teljes Wisch&Weg szortiment, papírtörlőik még erősebbek és nagyobb nedvszívó képességűek lesznek.

A Sofidel a tavalyi évben a teljes Forest márkát megújította (a szalvéták kivételével, ez az idei év első felében várható). Az új arculat és csomagolás mellett portfólióját új termékekkel gazdagította, idén pedig megkezdte a nemzetközi piacon már ismert és elismert Regina márka hazai bevezetését papírtörlő kategóriában.

– A kategóriában öt termékkel jelenünk meg idén – tájékoztat Szilva Bence. – A Regina XXL és Regina Wish 2 tekercses papírtörlők, amelyeket kimondottan konyhai felhasználásra terveztünk, a Regina Big One, Regina Expert és Regina Blitz pedig a ház körüli tevékenységekre szolgáló, univerzális termékek. A hazai piacon egyedülálló Expert magas lapszámának (230), 1 tekercses kiszerelésének és 3 rétegének köszönhetően kiváló nedvszívó képességű, a Blitz – amely a Sofidel kizárólagos terméke – pedig lehetővé teszi fényes és üvegfelületek szöszmentes tisztítását.

– Idén tavasszal az Ooops! Excellence 2 tekercses, 3 rétegű papírtörlőt hívjuk életre – ismerteti a Vajda-Papír ez évi újdonságait Varga Orsolya. – Az új termék kiváló nedvszívó hatású, emellett egy tekercsén 180%-kal több a feltekercselt papírhossz, mint az Ooops! hagyományos, 50 lapos termékén.

A Carboferr által forgalmazott Renova márkánál kreatív csapat gondoskodik a szezonális és tematikus termékek folyamatos megújításán. A cég idén, húsvét alkalmából egy új, illusztrációs elemeket magában foglaló, 3 rétegű szalvétakollekciót vezetett be, emellett ebben az évben megjelenik egy Value Packkel is, amelyben a márkára jellemző, egyedi dizájnelemeket kombinálják.

– Zászlóshajónk, a prémium kategóriás Renova Red Label 1 tekercses, színes, nagyméretű, dizájn konyhai törlőnk tavalyi nagy sikerét idén egy újabb diszkontláncban való belistázással kívánjuk folytatni – tájékoztat Gerencsér Attila. – A vásárlói élmény fokozása érdekében a termékfejlesztés során továbbra is nagy hangsúlyt fektetünk a dizájnelemekre, a színek játékára és arra, hogy egyedibb, személyre szólóbb csomagolásokkal kínáljuk termékeinket. Ennek jegyében, a piaci igényekre reagálva, bevezetünk egy tavaszi és nyári, limitált kiadású, XXL, 2 tekercses konyhai papírtörlőt is.

Támogatás minden platformon

A háztartási papíráruk széles körű marketingtámogatást kapnak.

Az Essity a Zewa márkát online megjelenésekkel, bolti kommunikációval, kuponokkal és árakciókkal támogatja a kategóriában.

A Sofidel a Regina márka ismertségének növelésére akciókkal és fogyasztói promóciókkal extra marketingtámogatásokat tervez.

– A Forest brand stabil pozíciójának megőrzése érdekében idén is csatlakozunk a Magyar Termék Közösségi Nyereményjátékhoz, ahol 2017-ben a fődíjat, egy Suzuki Vitara gépkocsit épp a cég Forest Szofi mintás szalvétájával nyerte meg a szerencsés vásárló – tájékoztat Szilva Bence.

Az Ooops! Maxi papírtörlőt az Ooops! Excellence toalettpapírral együtt áprilistól májusig televíziós reklámmal támogatja a Vajda-Papír, emellett tovább erősíti a márka online jelenlétét is. A YouTube-on (www.youtube.com/ooopsmagyarorszag), az Ooops! Facebook-felületén, valamint blog oldalán (http://legjobbanyuka.blog.hu/) szórakoztató, érdekes és hasznos tartalmakat kínálnak a fogyasztóknak.

– Áprilistól júliusig változatos nyereményjátékokban lesz részük az online oldalainkat követőknek, amelyeket áprilisban egy in-store, áruházi környezetben elhelyezett felületen, hostessaktivitással kiegészítve is élvezhetnek a vásárlók – mondja Varga Orsolya.

Jung Andi

Kapcsolódó cikkeink