Növekedés, gyorsaság, terjeszkedés
A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége E-Scanner című havi hírlevelének központi témája az élelmiszer kiskereskedelem szereplőinek terjeszkedése, a változások nyomon követése. A növekedést akvizíciók, online terjeszkedés és új ötletek is generálják.
A Carrefour külföldön terjeszkedik
A Carrefour megkezdte annak a 172 áruháznak az integrációját, amelyet a spanyol Supersol-tól vásárolt meg, miután megkapta a versenyhatóságok jóváhagyását. Az üzletek főleg Andalúziában és Madridban találhatók, és ebben az évben Carrefour Express, Market és Supeco üzletekké alakítják át őket. Az akvizícióval a Carrefour felgyorsítja spanyolországi növekedését és egyúttal diverzifikálja üzlethálózatát azzal, hogy erőteljesebben jelen van a vásárlókhoz közeli csatornában.
Az Atlanti-óceán túloldalán a Carrefour megvásárolta a Grupo Big Brasilt, Brazília harmadik legnagyobb élelmiszer-kiskereskedőjét. A megállapodás 387 üzletet foglal magában, és értéke körülbelül 1,1 milliárd euró. Az üzlet megerősíti a Carrefour vezető pozícióját Brazíliában. A két kiskereskedő erős földrajzi komplementaritással rendelkezik. A Carrefour tehát kiterjesztheti jelenlétét olyan régiókban, ahol eddig korlátozott volt a penetrációja. A kiskereskedő azt tervezi, hogy a Grupo Big üzleteit átalakítja Atacadão, Sam’s Club és Carrefour hipermarketekké. A két csoport együttesen 876 üzletet működtet és körülbelül 137 000 embert foglalkoztat.
A Marks & Spencer az online elérését növeli
A Marks & Spencer brit kiskereskedő 46 új piacon fog internetes oldalakat indítani nemzetközi üzletének fejlesztése érdekében. A vállalat Nepáltól Bolíviáig és Üzbegisztánig széles skálán kíván terjeszkedni, költséghatékony módon kiterjeszti online elérését több mint 100 országba.
A társaság a világjárvány óta erőteljes online növekedést tapasztalt, az e-kereskedelmi értékesítése 75% -kal nőtt. Létrehozott egy „alkalmazkodó” weboldal platformot, amelyet kifejezetten nemzetközi értékesítésre terveztek. Az online csatornákat tíz további nyelvre és pénznemre fordították le, és a megrendeléseket a meglévő M&S disztribúciós hálózat segítségével teljesítik. A törekvés lehetővé teszi a kiskereskedő számára, hogy „jelentős előzetes befektetés nélkül fedezze fel az alapvető keresletet ezeken a piacokon” – közölte Paul Friston nemzetközi igazgató.
Az Egyesült Királyságban a Marks & Spencer tavaly közös vállalkozást alapított az Ocadóval, és az M&S Food teljes termékpalettáját, 6000 napicikk jellegű terméket, valamint 800 M&S ruházati és háztartási cikket tett elérhetővé az Ocado platformon.
A Kaufland Kelet-Európára koncentrál
A Schwarz Csoport tulajdonában lévő Kaufland hipermarketlánc tavaly megháromszorozta növekedési ütemét kiemelt piacain, Romániában és Lengyelországban. Olyan profitot tudott elérni, amely több mint kétszer akkora volt, mint a régió bármely más hipermarketláncának nyeresége.
A kiskereskedő növelte a terjeszkedés ütemét Romániában, ahol tavaly 14 új hipermarketet nyitott. Forgalom szempontjából az ország legnagyobb kiskereskedője, közel 2,5 milliárd EUR árbevétellel 2019-ben. Ugyanakkor több mint 15 000 alkalmazottal Románia egyik legnagyobb munkaadója.
Lengyelországban 12 új üzletet nyitott, köztük hét olyat, amelyeket a Tescótól vett át. Ezenkívül a Kaufland kibővítette online kiszállításátt, már az ország 17 városában elérhető a házhozszállítás az Everli futárszolgálattal folytatott együttműködés révén. A megrendeléseket a hét minden napján le lehet leadni, és akár a három órán belül kézbesítést is ki lehet választani. A megrendeléseket az üzletekben dolgozzák fel, és nyolc kilométeres körzetben juttatják el a vásárlókhoz.
Gorillas, gyorsabb mint te
A Gorillas egy olyan német startup, amely sötét, vagyis bezárt áruházakban működik, és gyors élelmiszer kiszállítást kínál lakóövezetekben, menő kétkerekes futárokkal. Mottója: „Gyorsabb, mint te”. A szupergyors szállítás rendkívül népszerű, így a tevékenység gyorsan bővül, alig több mint tíz hónap alatt a Gorillas több mint tizenkét városba terjeszkedett, köztük Amszterdamba, Londonba és Münchenbe, és több mint 40 háttér központot hozott létre. A cég szolgáltatása elérhető Németországban, Hollandiában, Olaszországban és az Egyesült Királyságban. Várhatóan hamarosan Franciaországban is elindul. A Gorillas alkalmazásával a vásárlók több mint 2000 alapvető cikkhez férhetnek hozzá kiskereskedelmi áron, és rendelésüket akár mindössze 10 perc alatt megkaphatják.
A kevesebb, mint egy éve alapított Gorillas „Happy Community” 244 millió eurós támogatást gyűjtött össze a múlt hónapban. Értékelése jelenleg meghaladja az egymilliárd dollárt, ami már unikornis státuszt ad neki. A cég fontolgatja a saját márka bevezetést is.
Kapcsolódó cikkeink
Az EU és a Mercosur-országok politikai megállapodásra jutottak a tervezett szabadkereskedelmi megállapodásról
Az Európai Bizottság és a Mercosur-országok képviselői lezárták a szabadkereskedelmi…
Tovább olvasom >Hétszázra nőtt a A Lidl spanyolországi üzleteinek száma
A Lidl diszkont egyszerre hét új üzletet nyitott Spanyolországban, így…
Tovább olvasom >Pesszimista kereskedelmi szektor, a bővülés szándékával
Milyen hatások befolyásolják jelenleg a magyar kiskereskedelmi vállalatok működését? Hogyan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >