Növekedés értékben és mennyiségben

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 05. 20. 08:00

Erősödött az ásványvíz piaci pozíciója a kiskereskedelemben. Az egy évvel korábbi, csökkenő trendekkel szemben nőtt a bolti eladása értékben is, mennyiségben is. De kedvezőbbek az ásványvíz mutatói az élelmiszerek átlagos forgalmával összehasonlítva is, derül ki a Nielsen Kiskereskedelmi Indexéből.Értékben a kiskereskedelmi forgalom 3 százalékkal nőtt az előző évhez képest, 2009. április–2010. márciusban. Így az éves piac mérete megközelíti a 47 milliárd forintot.
Az ár mérséklődése mögött részben szintén a hipermarketek forgalmának növekedése áll, azonkívül az olcsóbb, nagyobb kiszerelésű termékek eladásának emelkedése.

Ezzel az ásványvíz a hatodik legnagyobb forgalmú kategória a Nielsen által mért 90 élelmiszer között. A húskészítmény, a sör, a sajt, a szénsavas üdítőital és a kávé előzi meg. Közvetlenül utána következik a gyümölcslé, a gyümölcsjoghurt és a tejföl.
Mennyiségben plusz 5 százalékot regisztrált a Nielsen, egyik évről a másikra.
Ugyanakkor a Nielsen által mért élelmiszerek bolti forgalma értékben 2, mennyiségben pedig 3 százalékkal csökkent, egyik évről a másikra. Ennél szembetűnően pozitívabbak az ásványvíz mutatói.

Jellemző az ásványvíz értékesítésére a jelentős koncentráció. A 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletekben emelkedett az eladás mind értékben, mind mennyiségben. A 400 négyzetméteres és kisebb boltokban viszont kevesebbet adtak el, mint egy évvel korábban.

Figyelemre méltó, hogy a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres csatornában az ásványvíz forgalma értékben 7, mennyiségben 12 százalékkal bővült.

Gyengült viszont az 50 négyzetméteres és kisebb boltok pozíciója. Ott értékben mínusz 8, mennyiségben mínusz 11 százalékot regisztráltunk az ásványvíz eladásánál.

Kapcsolódó cikkeink