Novák Pétert a Magyar Reklámszövetség új elnöke
A Magyar Reklámszövetség tisztújító közgyűlése Novák Pétert szavazta meg az egyesület elnökének az elkövetkezendő hároméves (2024. október – 2027. október közti) ciklusra. Novák Péter 6 év után váltja az elnöki székben Gulyás Jánost, a Wavemaker Hungary vezérigazgatóját. A Premier Kultcaféban tartott közgyűlésen a Reklámszövetség tagsága megválasztotta a 24 tagú Elnökségének tagjait, valamint a Felügyelő Bizottság 3 tagját is. Az MRSZ három alelnöki székét a hirdetők delegáltjaként Mérő Ádám (Coca-Cola Magyarország Kft.), a média szektor élén képviseletében Vidus Gabriella (M-RTL Televízió Zrt.) és a szolgáltató szektorban Gulyás János (Wavemaker Hungary Kft.) foglalhatja el a következő időszakban. A közgyűlés kezdetekor a Reklámszövetségben való tisztségviselői munkáktól közel 20 év után búcsúzó Hivatal Pétert a Reklámszövetség korábbi elnöksége a MRSZ Tiszteletbeli Örökös Tag kitüntetéssel jutalmazta.
Gulyás János leköszönő elnök a 2018. december és 2024. október közötti elnökségi időszakáról tartott beszámolója során kitért arra, hogy ismét mozgalmas 6 év van a szakma és a szervezet mögött. Hozzátette, elégedettséggel tölti el, hogy a szakmai szervezet ebben az időszakban is kiemelten aktív érdekképviseleti tevékenységével további eredményekkel tudta segíteni az iparágat – a teljesség igénye nélkül – a kormány stratégiai térképére helyezve a reklámipart; a COVID ideje alatt a kommunikációs szereplők terheinek csökkentésére és a szektort támogató kormányzati intézkedésekben jeleskedve; és végre 2019-ben sikerült elérni a reklámadó felfüggesztését is; míg a kormányzattal, szabályozókkal bizonyos témákban és ügyekben valós szakmai párbeszéd alakult ki a hosszú évek alatt, amely most éppen a közterület szabályozása kapcsán mutatkozik meg.
„Ezek az eredmények természetesen nem csak az elnök munkájának köszönhetőek, hanem az ebben a két ciklusban aktív MRSZ tisztségviselőkkel (pl. ügyvezetőségi és elnökségi tagokkal, tagozati vezetőkkel) elért közös sikerek: Köszönöm minden 2019-2024 között reklámszövetségi tisztségviselőként dolgozók munkáját. Külön büszke vagyok arra, hogy az MRSZ olyan transzparens és demokratikus szakmai szervezet, amely alapszabályában rendelkezik arról, két (3-3 éves) elnöki ciklus után ugyanaz a személy nem indulhat a választáson, nem jelölhető. Ezért most elnökként átadom a stafétát, de tagként továbbra is aktív maradok az egyesületben.”
– zárta 6 évet felölelő elnöki beszámolóját a közgyűlésen Gulyás János.
A 2024-2027-es periódusra megválasztott elnök, Novák Péter az eredmények ismertetése utána hangsúlyozta:
”Nagyon köszönöm a Reklámszövetség tagságának megtisztelő bizalmát és gratulálok a Magyar Reklámszövetség frissen megválasztott elnökségi- és felügyelőbizottsági tagjainak is, akikkel az elkövetkezendő három évben együtt dolgozhatunk. Mindig is fontosnak tartottam a szakmai szervezetek szerepét iparágunk jövőjének alakításában, ezért is vettem részt a Magyar Reklámszövetség munkájában az utóbbi 25 évben. Az előző elnökségi ciklusban, Gulyás János vezetésével elindított projekteket folytatni fogom, nagy hangsúlyt fektetve az elnökség, tagozatok, tagságunk még aktívabb bevonására, utóbbi bővítésére, valamint a többi iparági szakmai szervezettel történő együttműködésre. Az MRSZ, mint a reklám, média és kommunikációs iparág ernyőszervezete jövőre lesz 50 éves, mely megfelelő mérföldkő – a megemlékezés mellett – a közös gondolkodásra és tennivalók meghatározására iparágunk jövőjével kapcsolatban, annak érdekében, hogy a kommunikációs ipar az emberek jóllétét és a fenntartható fejlődést szolgálja.”
A közgyűlésen az elnökség Hivatal Pétert MRSZ Tiszteletbeli Örökös Tag díjjal tüntette ki. Gulyás János, az MRSZ leköszönő elnöke, a díj átadásakor kiemelte:
„Örömre szolgál, hogy én adhatom át ezt a kitüntetést, hiszen Péter a legutóbbi időszakban elnöki tanácsadóként is segítette munkámat. Péter közel 15 éve folyamatosan vezető tisztségviselői feladatokat látott el az egyesület elnökségében és ügyvezetőségi tagként 12 éve rendszeres operatív munkát is végzett az MRSZ-ben. A jelöltállítási időszakot megelőzően jelentette be számunkra, hogy a továbbiakban fokozatosan visszavonul a szakmai szervezeti feladataitól, így az MRSZ-ben már nem kíván tisztségviselői megmérettetésen elindulni a tisztújításon. Még a nyár folyamán teljes egyetértésben szavazta meg az elnökség Pétert Tiszteletbeli Örökös tagnak erőfeszítései és munkája elismeréseként.”
Hivatal Péternek kiemelkedő szerepe volt a korábbi reklámtorta, a mai média- és kommunikációs „torta” piaci számok és indexek előállításában és megreformálásában hosszú éveken keresztül. Emellett aktívan hozzájárult a társszervezetekkel való közös együttműködések, egyeztetések gördülékeny megvalósításában.
A Magyar Reklámszövetség eddig hét kiváló szakembernek adományozott MRSZ Tiszteletbeli Örökös Tag címet. Hivatal Péter elismerését az ügyvezetőség teljes összhangban terjesztette elő, amelyet az MRSZ elnöksége egyhangúlag szavazott meg. A díjat azon nyugdíjkorhatárt elért szakembereknek ítélheti oda az egyesület, akik rendkívül sokat tettek a reklámszakmáért az MRSZ keretein belül.
A Magyar Reklámszövetség megválasztott elnöksége (abc sorrendben):
Novák Péter elnök
Hirdető szektor:
- Bányász Lívia – Unilever Magyarország Kft.
- Blaumann Debóra – ERSTE BANK HUNGARY Zrt.
- Juhász Péter Tibor – Vodafone Magyarország Zrt.
- Mérő Ádám – Coca-Cola Magyarország Kft.
- Pantl Péter – Mol Nyrt.
- Szabó Béla – Magyar Telekom Nyrt.
- Média szektor:
- Bíró Pál – Google Information Technology Services Limited (Hungary)
- Guttengéber Csaba – Atmedia Kft.
- Kovács Tibor – Ringier Hungary Kft.
- Lipták Tímea- Central Médiacsoport Zrt.
- Pusztay András – Van Másik Zrt. (Telex.hu)
- Vidus Gabriella – M-RTL Televízió Zrt.
Szolgáltató szektor:
- Csermely Ákos – Média Hungária Bt.
- Gulyás János – Wavemaker Hungary Kft.
- Mező László – EssenceMediacom Magyarország Kft.
- Pőcze Balázs – Mito Creative Zrt.
- Szabó Edina – OMG Hungary Kft.
- Turóczi András – Dentsu Hungary Kft.
Elnökségbe került tagozati képviselők:
- Gandera Balázs – Intren Kft. / IAB Hungary képviseletében
- Dr. Nemes Ákos – Dr. Nemes Ákos Ügyvédi Iroda / Jogi Tagozat képviseletében
- Jamniczky Tímea – JcDecaux Hungary Zrt. / OOH Tagozat képviseletében
Elnökség további tagozati képviselői:
- Hantosi Bálint, OOH Tagozat vezető (Scores Group Kft.)
- Sopov István, IAB Hungary elnök (Sales Contact Kft.)
Az MRSZ Felügyelő Bizottságának megválasztott tagjai:
- Dr. Megyer Örs – Tiszteletbeli Örökös Tag
- Pánczél Gabriella – Nestlé Hungária Kft.
- Somlói Zsolt – Mindshare Médiaügynökség Kft.
Kapcsolódó cikkeink
MRSZ Médiatorta: elvitte a magas infláció a magyar reklámpiac növekedését
Közzétették a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) 2023-as média- és kommunikációs piac…
Tovább olvasom >Hogyan találjuk meg a kiváló hazai márkákat? A MagyarBrands Program ebben segít
Hogy miért tartunk kiválónak egy márkát, az optimális esetben egy…
Tovább olvasom >Számos ponton szigorodik a reklámetikai kódex
A reklámszakma hó végén életbe lépő önszabályozó dokumentuma új, alkalmanként…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >