Nőtt Svájc óraexportja
Nőtt Svájc óraexportja éves összevetésben decemberben részben a kínai kereslet bővülésére, továbbá amiatt, hogy a tavalyi utolsó hónapban egy munkanappal több volt az egy évvel korábbihoz képest, illetve annak a hatására, hogy alacsony volt a bázis.
A svájci óraipari szövetség (FHS) honlapján szereplő adatok szerint a decemberi kivitel értéke 1 milliárd 726 millió frank volt, 5,8 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál.
Novemberben 3,5 százalékos visszaesést jegyeztek fel.
Decemberben 49,4 százalékkal, 211,2 millió frankra ugrott a svájci órakivitel Kínába, amely így a svájci óragyártók legfontosabb piaca lett.
Kína a második helyre szorította vissza a három hónapig listavezető Egyesült Államokat, ahová 191,5 millió frank értékben szállítottak a svájci óragyártók decemberben, 9,5 százalékkal felülmúlva az egy évvel korábbit.
A 2010 óta tavaly szeptemberig folyamatosan Hongkongba exportáltak a legnagyobb értékben a svájci óragyártók. A huzamos ideje tartó tüntetések hatására azonban szeptemberben elvesztette listavezető helyét Hongkong, amely decemberben már csak a harmadik legfontosabb exportpiacnak számított. Decemberben Hongkongba 186 millió frank értékben exportáltak órákat a svájciak, ami 20,7 százalékkal kevesebb 2018 decemberéhez képest.
A negyedik helyen Japán állt 106 millió frankkal (+1,8 százalék), amelyet Szingapúr követett 104,9 millió frankkal (+25,1 százalék), majd Franciaország következett 97,1 millió frankkal (27,2 százalék).
Erre a hat piacra került a svájci órák több mint a fele, 52 százaléka.
Svájc tavaly 21 milliárd 681 millió frank értékben exportált órákat, ami 2,4 százalékos növekedés a megelőző évhez képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl Svájc friss hűtött termékeket is bevon élelmiszermentő programjába
A Lidl Svájc tovább bővítette élelmiszer-pazarlás elleni programját: mostantól hűtött…
Tovább olvasom >79 millió dollárból fejleszti svájci Toblerone-gyárát a Mondelēz
Mondelēz International 79 millió dollárt (mintegy 65 millió svájci frankot)…
Tovább olvasom >Fenntartható saját márkával ment élelmiszert a Coop Svájcban
A Coop Switzerland új, fenntartható saját márkája, a Nice-to-Save-Food az…
Tovább olvasom >További cikkeink
30 kategóriában ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés
Harminc kategóriában mintegy ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés…
Tovább olvasom >A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes termékek felé tolódik el
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el…
Tovább olvasom >Az Egyesült Királyságban online is elérhető a Tesco F&F ruházati kínálata
Reagálva a növekvő vásárlói igényekre a brit Tesco május 7-től…
Tovább olvasom >