Nőtt Magyarország vonzereje az üzletláncok szemében
A nemzetközi kereskedők 22 százaléka fejezte ki óhaját a magyarországi terjeszkedésre a tavalyi 18 százalék után a CB Richard Ellis (CBRE) legfrissebb kutatása szerint, ezzel a 13. helyen állunk az EMEA-régióban. A legvonzóbb Németország, a második Lengyelország, a bronzérem pedig a franciáké.
Németország megtartotta vezető pozícióját, mint a leginkább vonzó kiskereskedelmi piac az európai, közel-keleti és afrikai régióban, ahol a nemzetközi kereskedelmi cégek 41 százaléka tervezi, hogy boltot nyit a következő egy évben.
A nemzetközi kereskedelmi láncok a régió 38 országában szándékoznak bővíteni. Míg a főbb nyugat-európai piacok továbbra is népszerűek – a tíz legfontosabb piac közül hét nyugat-európai –, számos kereskedő a feltörekvő piacokra is koncentrál. 2011-ben már az első húsz célpont fele a fejlődő országok közé tartozik, ráadásul a kereskedők 41 százaléka legalább egy közép- és kelet-európai országban bővítene, 39 százalékuk pedig Dél-Kelet-Európát választja.
A feltörekvő közép- és kelet-európai piacok közül Lengyelország a legnépszerűbb, a kereskedők harmada százaléka tervezi bolt nyitását, Oroszország és a Cseh Köztársaság szintén szerepel a tíz legnépszerűbb ország között a hatodik illetve a hetedik helyen. A top20-ba még befért Magyarország, Bulgária, Románia és Törökország is.
A felmérés szerint Franciaország a nemzetközi kiskereskedők legnépszerűbb célpontja (nem számítva a hazai bővítéseket), minden harmadik válaszadó Franciaországot tekinti célpontjának 2011-ben. A német kereskedők nagy többsége hűséges marad saját piacához: 42-ből 29 úgy válaszolt, hogy a hazai piacon bővít. Ez részben azzal magyarázható, hogy Németországban öt-hat egyenrangú piac létezik, szemben a többi ország egy-két nagyvárosával – olvasható a CBRE közleményében.
„Magyarország a lista 13. helyén áll, a nemzetközi kereskedők 22 százaléka fejezte ki óhaját a magyarországi terjeszkedésre a tavalyi 18 százalék után. A közép- és kelet-európai országok listán való elhelyezkedése az egymáshoz viszonyított gazdasági pozíciójukat is jelenti, így nem is csoda, hogy Lengyelország és Oroszország a legvonzóbb új piac” – kommentálta a jelentést Borbély Gábor, a CBRE regionális elemzője. „Ezen országokat Csehország és Magyarország követi, mint a régió következő legnagyobb gazdaságai, mindketten javítva tavalyi pozíciójukon. Szlovákia és Románia viszont visszaesett a listán” – írja a privatbankar.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >