Nőtt a hagyományos számítógépek értékesítése Kelet-Közép-Európában
Az első negyedévben nőtt a kelet-közép-európai régióban a hagyományos kivitelű személyi számítógépek értékesítése, ami az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat legfrissebb elemzése szerint a közel-keleti és afrikai térségben még csökkenő eladások figyelembe vételével együtt is a piac stabilizálódására utal.
A kelet-közép-európai régióban (CEE) 4,5 százalékkal nőtt a hagyományos kivitelű (asztali, munkaállomás és notebook) személyi számítógépek (PC) értékesítése az első negyedévben, elsősorban a notebook gépeknek köszönhetően, amelyekből 11,7 százalékkal több kelt el.
Mind a lakossági, mind a vállalati felhasználású gépek eladása bővült, de az utóbbi nagyobb mértékben. Az asztali számítógépek piaca viszont 7,7 százalékkal zsugorodott a régióban.
A közel-keleti és afrikai (MEA) régióban 6,2 százalékkal csökkent az első negyedévben éves bázison a hagyományos személyi számítógépek értékesítése, a notebook gépeké azonban ebben a térségben is emelkedett, 5,1 százalékkal.
Összességében az európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) régióban az első negyedévben megállt a csökkenés és a kezdődő növekedés első jeleit mutatja a hagyományos kivitelű személyi számítógépek értékesítése.
Az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 1,6 százalékkal 17,4 millióra emelkedett az EMEA régióban a hagyományos kivitelű számítógépek értékesítése. Ezen belül a notebook gépek 8,9 százalékkal nőtt, az asztali számítógépeké 12 százalékkal csökkent.
Összességében a tradicionális PC-k piaca a konszolidáció jeleit mutatja, a legnagyobb öt gyártó részaránya növekedett az értékesítésekben az összes többi kárára. Az első negyedévben az öt legnagyobb az értékesítések 77,4 százalékát adta az egy évvel korábbi 74,1 százalék után.
A piacvezető, a HP Inc. az első negyedévben 4,478 millió hagyományos személyi számítógépet adott el, 4,4 százalékkal többet, mint 2016 első negyedévében, piaci részesedése pedig 25,7 százalékra nőtt 25,0 százalékról.
A Lenovo 1,4 százalékkal több, 3,587 millió készüléket adott el, így nagyjából megőrizte piaci részesedését, ami 20,6 százalék lett 20,7 százalék után.
A Dell 2,086 millió gépet adott el, 9,8 százalékkal többet, piaci részesedése pedig 12,0 százalékra emelkedett 11,1 százalékról.
Eladásait az Acer Group növelte a legnagyobb mértékben, 35,1 százalékkal és 1,699 millió készülékkel 9,8 százalékos piaci részesedésre tett szert az egy évvel korábbi 7,3 százalék után.
A legnagyobb öt közül csak az ASUS eladásai csökkentek, 5,6 százalékkal 1,617 millióra, ami 9,3 százalékos piaci részesedésnek felelt meg az idén a tavalyi első negyedévi 10,0 százalék után.
Az összes többi gyártó értékesítése 11,2 százalékkal 3,939 millió készülékre csökkent az első negyedévben, piaci részesedésük 22,6 százalékra zsugorodott 25,9 százalékról. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >