Nőtt az utazást tervezők száma idén egy felmérés szerint
Idén nőtt az utazást tervezők száma az ALDI online utazási platformja által rendelt reprezentatív felmérés szerint; az utazók mintegy 60 százaléka belföldre, csaknem 30 százaléka külföldre megy, 10 százalékuk pedig még nem döntött; háztartásonként átlagosan 338 000 forintot szánnak erre a célra – közölte hétfőn az MTI-vel a cég.
A közlemény kiemeli: a kutatás és ALDI Utazás tapasztalata szerint is legtöbben autóval utaznak a környező országokba, jellemzően 4-7 napra, olcsó szállásokat keresve, de az exkluzív hajós utak iránt is nő a kereslet.
Míg 2022 nyarán a gazdaságilag aktív korúak 52 százaléka vett tervbe valamilyen belföldi pihenést, nyaralást, idén már 57 százalék. A külföldi üdülést tervezők aránya pedig a 2022-es 23 százalékról 29 százalékra nőtt – írták. A legkedveltebb úti cél továbbra is Horvátország, amit Ausztria, majd Olaszország.
A belföldi nyaralások hossza a megkérdezettek mintegy kétharmadánál néhány napos. Egyhetes vagy ennél hosszabb belföldi pihenést 31 százalékuk tervez. Hasonló az arány a külföldi utat tervezők esetében. Az országhatáron kívülre utazók jellemzően – 48 százalékban – egy hetet töltenek külföldön. A legnagyobb arányban az egyhetes külföldi nyaralást tervezők száma nőtt: 10 százalékról 15 százalékra – emeli ki az Aldi Utazás.
A közlemény szerint mind belföldre, mind külföldre a magukat jómódúaknak tartók és a gyermektelen párok utaznak legnagyobb arányban. A 2023-ban utazást nem tervezők aránya a 35 évnél fiatalabbak, a nem jómódúak és az egyedül élők között a legmagasabb. A jómódúak 40 százalékkal többet, átlagosan 473 000 forintot fordítanak erre a célra. Hozzátették: az aktív korúak fejenként átlagosan 126 ezer forintot szánnak az utazásukra.
Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. 2008-ban nyitotta meg hálózatának első áruházát Magyarországon, jelenleg 167 áruházat üzemeltet és több mint 6000 embert foglalkoztat. A vállalat ALDI Utazás márkanév alatt egyéni és csoportos utazásokat is kínál. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint az ALDI 2022-es nettó értékesítés árbevétele több mint 417 milliárd forint volt, 100 milliárddal nőtt 2021-hez képest, az adózott eredmény a 2021-es 8,5 milliárdról 5,97 milliárd forintra csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >Szallas.hu: a hétvégén a nemzeti ünnep eseményei mellett Eger, Budapest és Gyula a legkeresettebb úti cél
A március 15-ei nemzeti ünnep eseményei mellett népszerű program lesz…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >