Nőtt az utazást tervezők száma idén egy felmérés szerint
Idén nőtt az utazást tervezők száma az ALDI online utazási platformja által rendelt reprezentatív felmérés szerint; az utazók mintegy 60 százaléka belföldre, csaknem 30 százaléka külföldre megy, 10 százalékuk pedig még nem döntött; háztartásonként átlagosan 338 000 forintot szánnak erre a célra – közölte hétfőn az MTI-vel a cég.
A közlemény kiemeli: a kutatás és ALDI Utazás tapasztalata szerint is legtöbben autóval utaznak a környező országokba, jellemzően 4-7 napra, olcsó szállásokat keresve, de az exkluzív hajós utak iránt is nő a kereslet.
Míg 2022 nyarán a gazdaságilag aktív korúak 52 százaléka vett tervbe valamilyen belföldi pihenést, nyaralást, idén már 57 százalék. A külföldi üdülést tervezők aránya pedig a 2022-es 23 százalékról 29 százalékra nőtt – írták. A legkedveltebb úti cél továbbra is Horvátország, amit Ausztria, majd Olaszország.
A belföldi nyaralások hossza a megkérdezettek mintegy kétharmadánál néhány napos. Egyhetes vagy ennél hosszabb belföldi pihenést 31 százalékuk tervez. Hasonló az arány a külföldi utat tervezők esetében. Az országhatáron kívülre utazók jellemzően – 48 százalékban – egy hetet töltenek külföldön. A legnagyobb arányban az egyhetes külföldi nyaralást tervezők száma nőtt: 10 százalékról 15 százalékra – emeli ki az Aldi Utazás.
A közlemény szerint mind belföldre, mind külföldre a magukat jómódúaknak tartók és a gyermektelen párok utaznak legnagyobb arányban. A 2023-ban utazást nem tervezők aránya a 35 évnél fiatalabbak, a nem jómódúak és az egyedül élők között a legmagasabb. A jómódúak 40 százalékkal többet, átlagosan 473 000 forintot fordítanak erre a célra. Hozzátették: az aktív korúak fejenként átlagosan 126 ezer forintot szánnak az utazásukra.
Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. 2008-ban nyitotta meg hálózatának első áruházát Magyarországon, jelenleg 167 áruházat üzemeltet és több mint 6000 embert foglalkoztat. A vállalat ALDI Utazás márkanév alatt egyéni és csoportos utazásokat is kínál. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint az ALDI 2022-es nettó értékesítés árbevétele több mint 417 milliárd forint volt, 100 milliárddal nőtt 2021-hez képest, az adózott eredmény a 2021-es 8,5 milliárdról 5,97 milliárd forintra csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
NKFH: az Aldi baromfivirslit hív vissza allergén jelenléte miatt
Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. kezdeményezte a Baromfivirsli csirkemellel 280…
Tovább olvasom >Szallas.hu: a magyar utazóknak az idén nyáron a Balaton, apartman és két éjszaka a sláger
Siófok vezeti a Szallas.hu 2025-ös nyári időszakra szóló belföldi foglalási…
Tovább olvasom >Nagy hazai borravaló-körkép: így jattolnak a magyarok a vendéglátósok szerint
A vendéglátósok 75 százaléka számolt be arról, hogy a vendégektől…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >