Nőtt az utazást tervezők száma idén egy felmérés szerint
Idén nőtt az utazást tervezők száma az ALDI online utazási platformja által rendelt reprezentatív felmérés szerint; az utazók mintegy 60 százaléka belföldre, csaknem 30 százaléka külföldre megy, 10 százalékuk pedig még nem döntött; háztartásonként átlagosan 338 000 forintot szánnak erre a célra – közölte hétfőn az MTI-vel a cég.
A közlemény kiemeli: a kutatás és ALDI Utazás tapasztalata szerint is legtöbben autóval utaznak a környező országokba, jellemzően 4-7 napra, olcsó szállásokat keresve, de az exkluzív hajós utak iránt is nő a kereslet.
Míg 2022 nyarán a gazdaságilag aktív korúak 52 százaléka vett tervbe valamilyen belföldi pihenést, nyaralást, idén már 57 százalék. A külföldi üdülést tervezők aránya pedig a 2022-es 23 százalékról 29 százalékra nőtt – írták. A legkedveltebb úti cél továbbra is Horvátország, amit Ausztria, majd Olaszország.
A belföldi nyaralások hossza a megkérdezettek mintegy kétharmadánál néhány napos. Egyhetes vagy ennél hosszabb belföldi pihenést 31 százalékuk tervez. Hasonló az arány a külföldi utat tervezők esetében. Az országhatáron kívülre utazók jellemzően – 48 százalékban – egy hetet töltenek külföldön. A legnagyobb arányban az egyhetes külföldi nyaralást tervezők száma nőtt: 10 százalékról 15 százalékra – emeli ki az Aldi Utazás.
A közlemény szerint mind belföldre, mind külföldre a magukat jómódúaknak tartók és a gyermektelen párok utaznak legnagyobb arányban. A 2023-ban utazást nem tervezők aránya a 35 évnél fiatalabbak, a nem jómódúak és az egyedül élők között a legmagasabb. A jómódúak 40 százalékkal többet, átlagosan 473 000 forintot fordítanak erre a célra. Hozzátették: az aktív korúak fejenként átlagosan 126 ezer forintot szánnak az utazásukra.
Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. 2008-ban nyitotta meg hálózatának első áruházát Magyarországon, jelenleg 167 áruházat üzemeltet és több mint 6000 embert foglalkoztat. A vállalat ALDI Utazás márkanév alatt egyéni és csoportos utazásokat is kínál. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint az ALDI 2022-es nettó értékesítés árbevétele több mint 417 milliárd forint volt, 100 milliárddal nőtt 2021-hez képest, az adózott eredmény a 2021-es 8,5 milliárdról 5,97 milliárd forintra csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
Az Aldinál nőnek a reálbérek az idén
Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt.-nél 8 százalékkal emelik a béreket…
Tovább olvasom >Eurostat: tovább emelkedett az online platformokon rövid távra foglalt vendégéjszakák száma az EU-ban
Tovább emelkedett az online platformokon rövid távra foglalt vendégéjszakák száma…
Tovább olvasom >NGM: szárnyal a turizmus, novemberben 17 százalékkal bővült a vendégforgalom
Újabb csúcsokat döntött a hazai turizmus 2024 novemberében: a vendégek…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >