Nőtt az IKEA árbevétele
Az IKEA Csoport 34,2 milliárd eurós értékesítési árbevétellel zárta a 2016-os pénzügyi évet – olvasható a tozsdeforum.hu-n.
Az összes értékesítést euróra váltva 7,1 százalékos, a valutára gyakorolt hatással korrigálva pedig 7,9 százalékos a növekedés. Az áruházak értékesítése átlagosan 4,8 százalékkal nőtt. A vállalat nem csak nemzetközi szinten növekszik, Magyarországon 2017 májusában nyitja meg harmadik áruházát Soroksáron. Az IKEA ezért nagyszabású toborzó kampányt indított, amelynek keretében több mint 300 új álláslehetőséget hirdetett meg – áll a cég közleményében.
Kína, Ausztrália, Kanada és Lengyelország továbbra is az IKEA Csoport egyik leggyorsabban növekvő piacainak számít. Németország megtartotta vezető pozícióját, mint az IKEA Csoport legnagyobb piaca, és ismét rekordnagyságú növekedést ért el.
Az eredményt tekintve nem sokkal maradt el tőle az USA sem. Tovább folytatódik a bővülés is, ennek kapcsán minden a tervek szerint halad, hogy a következő év során megnyílhassanak India és Szerbia első IKEA áruházai, valamint Magyarország harmadik áruháza Soroksáron.
Újításokkal is előáll
Annak érdekében, hogy a világ vezető, többcsatornás bútorkereskedője lehessen, az IKEA Csoport az eddiginél nagyobb hangsúlyt fektet a hagyományos és digitális értékesítés integrálására, lehetővé téve, hogy a vásárlók a nekik tetsző és igényeiket kielégítő módon vásárolhassanak.
Emellett az IKEA Csoport 12 új áruházat és 19 átvételi pontot nyitott az elmúlt év során. Az online áruház és az úgynevezett Click and Collect szolgáltatás bevezetését Magyarországon az IKEA 2017 év végén tervezi. A cél, hogy egy olyan rugalmas disztribúciós hálózat jöjjön létre, ami kényelmet és elérhetőséget biztosít a vásárlók számára.
Hirdetés
Az IKEA Csoport továbbra is azon dolgozik, hogy pozitív hatással legyen az emberekre és a bolygóra azáltal, hogy munkatársait és vásárlóit egy fenntarthatóbb otthoni életre motiválja. A 2016-os pénzügyi évben az előző évhez képest 15 százalékkal több LED izzót vásároltak az IKEA-ban, ezzel a vállalat jó úton halad célja felé, ami 500 millió eladott LED izzót jelent 2020 végéig.
A LED izzókra való váltás pénzt és energiát is megtakarít, ugyanis élettartamuk akár húsz évnyi, energiafogyasztásuk pedig a hagyományos izzóknál 85 százalékkal kevesebb is lehet.
300 új munkatárs
Nagyszabású toborzó kampányt indított az IKEA, amelynek keretében több mint 300 új álláslehetőséget hirdetett meg. A vállalat még idén tervezi a több száz új munkatárs felvételét nemcsak a már meglévő budapesti és a budaörsi, hanem a jövőre megnyíló soroksári áruházába is.
Számos területre, többek között eladói, logisztikai és éttermi munkakörre keresi új kollégáit az IKEA. A több száz meghirdetett pozícióra a tapasztalt szakemberek mellett pályakezdők és olyanok jelentkezését is várják, akik új szakmai területen szeretnék kipróbálni magukat. A kiválasztási folyamat éppen ezért eltér a hagyományos felvételi rendszertől: az IKEA-nál a szakmai önéletrajz helyett fontosabb, hogy a jelentkező mennyire képes azonosulni az IKEA vállalati értékeivel – így például a nyitottsággal, a munka és az egymás iránti felelősségvállalással, a csapatmunka szellemiségével és a folyamatos fejlődéssel kapcsolatos elvárásokkal.
„Érzékeljük a lakberendezés iránti növekvő keresetet Magyarországon is, és mintegy 15 százalékos növekedést remélünk a 2015-ös pénzügyi évhez képest. Épp a növekvő igény kielégítése okán nyitjuk meg új áruházunkat Soroksáron 2017 májusában” – mondta hozzá Marek Feltl, az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős regionális vezetője.
Az IKEA Magyarország részletes pénzügyi eredményeiről 2017 elején számol majd be. (tozsdeforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 5,2 milliárd forintot fektetett az árak csökkentésébe az IKEA Magyarország a 2024-es pénzügyi évben a megfizethetőség jegyében
A 2024-es pénzügyi évben az IKEA Magyarország közel 12 millió…
Tovább olvasom >Használtbútor-piacteret indít az IKEA Európa-szerte
Sikeres oslói és madridi teszteket követően az IKEA Európa-szerte be…
Tovább olvasom >Randstad: az FMCG és a HORECA szektor a legbizakodóbb árbevétel emelkedés terén
A megkérdezett magyarországi vállalatok 50 százaléka nettó árbevételének emelkedésére számít…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >