Nőtt az euróövezeti GDP a második negyedévben
Az első negyedévhez képest nőtt az euróövezeti GDP a második negyedévben, az egy évvel korábbihoz képest azonban csökkent – közölte szerdán az EU statisztikai hivatala, az Eurostat.
A második előzetes becslés szerint az előző negyedévhez képest a 17 tagú euróövezetben 0,3 százalékkal, az Európai Unió 27 tagországában pedig 0,4 százalékkal nőtt a bruttó hazai termék (GDP) a második negyedévben. (Az Európai Unióhoz 28. tagként július elsejével csatlakozott Horvátország adatait a második negyedéves GDP-jelentés nem tartalmazza.)
Az első negyedévben az euróövezetben 0,2 százalékkal, az EU-ban pedig 0,1 százalékkal csökkent a GDP az előző, a 2012-es negyedik negyedévhez képest.
2012 második negyedévéhez képest az euróövezet bruttó hazai terméke 0,5 százalékkal csökkent, az EU 27 tagállamában pedig nem változott.
Az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest az euróövezeti GDP 1,0 százalékkal, az uniós pedig 0,7 százalékkal csökkent.
A második negyedévben az első negyedévhez képest a legnagyobb GDP-növekedést Portugália érte el 1,1 százalékkal. Németország, Litvánia, Finnország és az Egyesült Királyság bruttó hazai terméke pedig 0,7 százalékkal emelkedett. Összehasonlításképpen az Egyesült Államok GDP-je a második negyedévben 0,6 százalékkal nőtt az elsőhöz képest.
A legnagyobb mértékben Ciprus bruttó hazai terméke esett vissza – 1,4 százalékkal – a második negyedévben az elsőhöz képest. Szlovénia GDP-je 0,3 százalékkal, Olaszországé és Hollandiáé pedig 0,2 százalékkal csökkent.
Az Eurostat adatai szerint szezonális kiigazítással a magyar GDP a második negyedévben az előző negyedévhez képest 0,1 százalékkal, az előző évi második negyedévhez képest pedig 0,2 százalékkal nőtt. Az első negyedévben a 2012-es negyedik negyedévihez képest 0,6 százalékkal nőtt a magyar GDP, a 2012-es első negyedévihez képest pedig 0,5 százalékkal csökkent. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >