Nőtt az eladás értékben is, mennyiségben is

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 09. 19. 23:47

A középáras termékeknek kedveznek az utóbbi évek folyamatai, így a családi, nagyobb kiszerelésű, megbízható cikkelemek kerülnek folyamatosan előtérbe. A prémiummárkák különböző akciós ajánlatokkal, ajándékokkal, nyereményjátékokkal igyekeznek megtartani piaci részesedésüket. Az innovációk bevezetése a nemzetközi irányzatokhoz igazodik.

Nőtt az eladás értékben is, mennyiségben is

Az éves piac meghaladja a 7 milliárd forintot. A testápoló krém tizenkettedik helyen áll a forgalom szerinti rangsorban, a Nielsen által mért 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum között.

Itt erősek a gyártói márkák. Értékben mért piaci részesedésük idén az első félévben ugyanúgy 92 százalék, mint egy évvel korábban.

Ami a kereslet regionális megoszlását illeti: Az ország fejlettebb területeinek piaci részesedése nagyobb, mint részarányuk a lakosság számarányából. Például Budapesten és Pest megyében él hazánk népességének 28 százaléka. Ugyanakkor erre a centrális régióra 37 százalék jutott a testápoló krém értékben mért kiskereskedelmi eladásából, idén január–június során.
Északnyugaton a lakosság 18 százalékos számarányát 1 százalékponttal haladta meg a piaci részesedés, testápoló krémnél.

A többi régió piaci részaránya alacsonyabb, mint amekkora hányad jut rá a testápoló krém értékesítéséből. Legnagyobb a különbség északkeleten, ahol országunk lakóinak 24 százaléka él, míg piacrésze testápoló krémből 18 százalék mind az idei, mind a tavalyi első félévben. n

Mile Gabriella, ügyfélkapcsolati csoportvezető, Nielsen
Javult a testápoló krém piaci pozíciója. Kiskereskedelmi forgalmuk értékben 9, mennyiségben 5 százalékkal emelkedett idén, az első félév során, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

Kapcsolódó cikkeink