Nőtt az eladás értékben is, mennyiségben is
A középáras termékeknek kedveznek az utóbbi évek folyamatai, így a családi, nagyobb kiszerelésű, megbízható cikkelemek kerülnek folyamatosan előtérbe. A prémiummárkák különböző akciós ajánlatokkal, ajándékokkal, nyereményjátékokkal igyekeznek megtartani piaci részesedésüket. Az innovációk bevezetése a nemzetközi irányzatokhoz igazodik.
Nőtt az eladás értékben is, mennyiségben is
Az éves piac meghaladja a 7 milliárd forintot. A testápoló krém tizenkettedik helyen áll a forgalom szerinti rangsorban, a Nielsen által mért 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum között.
Itt erősek a gyártói márkák. Értékben mért piaci részesedésük idén az első félévben ugyanúgy 92 százalék, mint egy évvel korábban.
Ami a kereslet regionális megoszlását illeti: Az ország fejlettebb területeinek piaci részesedése nagyobb, mint részarányuk a lakosság számarányából. Például Budapesten és Pest megyében él hazánk népességének 28 százaléka. Ugyanakkor erre a centrális régióra 37 százalék jutott a testápoló krém értékben mért kiskereskedelmi eladásából, idén január–június során.
Északnyugaton a lakosság 18 százalékos számarányát 1 százalékponttal haladta meg a piaci részesedés, testápoló krémnél.
A többi régió piaci részaránya alacsonyabb, mint amekkora hányad jut rá a testápoló krém értékesítéséből. Legnagyobb a különbség északkeleten, ahol országunk lakóinak 24 százaléka él, míg piacrésze testápoló krémből 18 százalék mind az idei, mind a tavalyi első félévben. n
Mile Gabriella, ügyfélkapcsolati csoportvezető, Nielsen
Javult a testápoló krém piaci pozíciója. Kiskereskedelmi forgalmuk értékben 9, mennyiségben 5 százalékkal emelkedett idén, az első félév során, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >A GKI 2025-ben 2-2,5%-os gazdasági növekedést vár
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2025-re 2-2,5%-os GDP-növekedést prognosztizál, amely a…
Tovább olvasom >