Nőtt az Auchan Magyarország Kft. eredménye
Az Auchan Magyarország Kft. 2014-ben 326 milliárd forintos éves bruttó forgalmat ért el 19 áruházban és a hozzájuk tartozó 16 üzemanyag töltőállomáson, az adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) az elmúlt évben 8,5 milliárd forintra emelkedett, amely 52 százalékos fejlődést jelent 2013-hoz képest – közölte a kereskedelmi áruházlánc hétfőn az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint 2014-ben a vásárlók száma az előző évhez képest 2 millióval emelkedett, elérte a 42 milliót.
Az Auchan Magyarország Kft. második éve a beruházásait tekintve önfinanszírozó volt, 2014-ben a 4,8 milliárd forintnyi beruházás feléből öt új üzemanyag töltőállomást adott át, így a 19-ből már 16 áruház mellett várja benzinkút a vásárlókat.
A kiskereskedelmi lánc a működési költségeit 3,6 százalékkal csökkentette: többek között az energia- és karbantartási költségek további mérséklésével, a csomagolóanyag- és a reklámköltségek újragondolásával.
A vállalat az elmúlt 17 évben mintegy 200 milliárd forintot ruházott be, 19 áruházat és 16 töltőállomást létesített, az elmúlt néhány évben egyre kevésbé volt veszteséges – tájékoztatott a cég.
A társaság tájékoztatása szerint tavaly a vállalat 1,5 milliárd forint mérleg szerinti veszteséggel zárt, ehhez hozzáadódott egy mínusz 11 milliárd forint összegű terven felüli értékcsökkenés is, így a pénzügyi beszámoló szerint, az Auchan Magyarország Kft. összesen 12,5 milliárd forint mérleg szerinti veszteséget könyvelt el.
Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója a közleményben kiemelte, hogy az elmúlt években folyamatosan javultak az üzleti eredményeik, ezért is szavazott bizalmat a 2020-ig kialakított kiskereskedelmi stratégiájuknak az Auchan felügyelő bizottsága és a családi részvényesek csoportja. A politikai, gazdasági környezet változása a hosszú távú jövőképüket nem írja felül, ezért a 2020-ra előírt célkitűzéseiket el fogjuk érni, 2015-ben pedig az előzetes terveknek megfelelően nyereséges lesz vállalat – fogalmaz a vezérigazgató, aki szerint 2015-ben már nem kell rendkívüli hatással számolniuk.
Ebben az évben elindítják e-kereskedelmi tevékenységüket, valamint megteremtik a franchise és az 5000 négyzetméter alatti alapterületű áruházak megnyitásának feltételeit – mutatott rá a vezérigazgató.
A vasárnapi munkavégzés tilalmáról szóló törvény értelmében, az Auchan Magyarország Kft. mind a 19 áruháza 2015. március 15-étől kezdve vasárnaponként zárva tart, kivéve a karácsonyt megelőző négy vasárnap és áruházanként, az év során, egy szabadon választott vasárnap. A 16 áruház mellett működő önkiszolgáló töltőállomások zavartalanul, a megszokott vasárnapi nyitva tartás szerint üzemelnek – írja közleményében az társaság.
„Az Auchan Magyarország Kft. 2015-ben nem tervez csoportos létszám leépítést. A törvénymódosítások okozta változásokat hosszabb nyitva tartással, munkatársaink beosztásának újraszervezésével, a munkahelyek megőrzésével oldjuk meg. Annak a közel 200 munkatársunknak, akiknek vasárnapra szólt a szerződése, új munkaszerződést kínáltunk. Számunkra a legfontosabb, hogy hosszú távon biztosítsuk a kiszámíthatóságot munkatársainknak, akik egyben a vállalat részvényesei is” – tette hozzá a vezérigazgató a közleményben.
Az Auchan Magyarország Kft. 19 áruházat üzemeltet és mintegy 7000 főt, köztük több mint 360 megváltozott munkaképességű munkatársat foglalkoztat Magyarországon.
Az áruházlánc az elmúlt 17 évben eddig mintegy 200 milliárd forintot fektetett be Magyarországon. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Akciós ír sörökkel ünnepli a Szent Patrik napot az Auchan
A mennyiség helyett a minőség felé mozdult el a hazai…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >A Mercadona lett Portugália negyedik legnagyobb kiskereskedelmi lánca
Tavaly a spanyol Mercadona érte el a legnagyobb piacrész-növekedést a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fókuszban a fenntartható élelmezési rendszerek támogatása: megjelent a Nestlé közös értékteremtési összefoglalója
A Nestlé elhivatottan dolgozik azon, hogy világszerte fenntartható, kiegyensúlyozott és…
Tovább olvasom >Jägermeister Orange: jéghideg újdonság a szicíliai narancs aromájával
1400 órányi szicíliai napfény, 56 gyógynövény és három narancs aromája…
Tovább olvasom >Újra vizsgálja a GVH a Wizz Air vállalásait – lejárt a kompenzációs kötelezettség öt éve
Utóvizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Wizz Air Hungary…
Tovább olvasom >