Nőtt az Auchan Magyarország Kft. eredménye
Az Auchan Magyarország Kft. 2014-ben 326 milliárd forintos éves bruttó forgalmat ért el 19 áruházban és a hozzájuk tartozó 16 üzemanyag töltőállomáson, az adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) az elmúlt évben 8,5 milliárd forintra emelkedett, amely 52 százalékos fejlődést jelent 2013-hoz képest – közölte a kereskedelmi áruházlánc hétfőn az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint 2014-ben a vásárlók száma az előző évhez képest 2 millióval emelkedett, elérte a 42 milliót.
Az Auchan Magyarország Kft. második éve a beruházásait tekintve önfinanszírozó volt, 2014-ben a 4,8 milliárd forintnyi beruházás feléből öt új üzemanyag töltőállomást adott át, így a 19-ből már 16 áruház mellett várja benzinkút a vásárlókat.
A kiskereskedelmi lánc a működési költségeit 3,6 százalékkal csökkentette: többek között az energia- és karbantartási költségek további mérséklésével, a csomagolóanyag- és a reklámköltségek újragondolásával.
A vállalat az elmúlt 17 évben mintegy 200 milliárd forintot ruházott be, 19 áruházat és 16 töltőállomást létesített, az elmúlt néhány évben egyre kevésbé volt veszteséges – tájékoztatott a cég.
A társaság tájékoztatása szerint tavaly a vállalat 1,5 milliárd forint mérleg szerinti veszteséggel zárt, ehhez hozzáadódott egy mínusz 11 milliárd forint összegű terven felüli értékcsökkenés is, így a pénzügyi beszámoló szerint, az Auchan Magyarország Kft. összesen 12,5 milliárd forint mérleg szerinti veszteséget könyvelt el.
Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója a közleményben kiemelte, hogy az elmúlt években folyamatosan javultak az üzleti eredményeik, ezért is szavazott bizalmat a 2020-ig kialakított kiskereskedelmi stratégiájuknak az Auchan felügyelő bizottsága és a családi részvényesek csoportja. A politikai, gazdasági környezet változása a hosszú távú jövőképüket nem írja felül, ezért a 2020-ra előírt célkitűzéseiket el fogjuk érni, 2015-ben pedig az előzetes terveknek megfelelően nyereséges lesz vállalat – fogalmaz a vezérigazgató, aki szerint 2015-ben már nem kell rendkívüli hatással számolniuk.
Ebben az évben elindítják e-kereskedelmi tevékenységüket, valamint megteremtik a franchise és az 5000 négyzetméter alatti alapterületű áruházak megnyitásának feltételeit – mutatott rá a vezérigazgató.
A vasárnapi munkavégzés tilalmáról szóló törvény értelmében, az Auchan Magyarország Kft. mind a 19 áruháza 2015. március 15-étől kezdve vasárnaponként zárva tart, kivéve a karácsonyt megelőző négy vasárnap és áruházanként, az év során, egy szabadon választott vasárnap. A 16 áruház mellett működő önkiszolgáló töltőállomások zavartalanul, a megszokott vasárnapi nyitva tartás szerint üzemelnek – írja közleményében az társaság.
„Az Auchan Magyarország Kft. 2015-ben nem tervez csoportos létszám leépítést. A törvénymódosítások okozta változásokat hosszabb nyitva tartással, munkatársaink beosztásának újraszervezésével, a munkahelyek megőrzésével oldjuk meg. Annak a közel 200 munkatársunknak, akiknek vasárnapra szólt a szerződése, új munkaszerződést kínáltunk. Számunkra a legfontosabb, hogy hosszú távon biztosítsuk a kiszámíthatóságot munkatársainknak, akik egyben a vállalat részvényesei is” – tette hozzá a vezérigazgató a közleményben.
Az Auchan Magyarország Kft. 19 áruházat üzemeltet és mintegy 7000 főt, köztük több mint 360 megváltozott munkaképességű munkatársat foglalkoztat Magyarországon.
Az áruházlánc az elmúlt 17 évben eddig mintegy 200 milliárd forintot fektetett be Magyarországon. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Megújult a debreceni Auchan áruház
A jövőben megújult formában várja a vásárlókat a debreceniek egyik…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >