Nőtt az amerikai kiskereskedelmi forgalom februárban
Az Egyesült Államokban mérsékelten nőtt a kiskereskedelmi forgalom februárban, mert az üzemanyagok és élelmiszerek drágulása miatt kevesebbet vásároltak az egyéb termékekből, és ez minden bizonnyal megmutatkozik majd a gazdaság negyedéves teljesítményének az alakulásában is.

Mérsékelten nőtt az USA kiskereskedelmi forgalma februárban
Az amerikai kereskedelmi minisztérium szerdán azt közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke februárban 658,1 milliárd dollárt tett ki, 0,3 százalékkal haladta meg a januárit, amikor még 4,9 százalékos bővülést regisztráltak. Elemzők minimálisan nagyobb, 0,4 százalékos havi kiskereskedelmi forgalomnövekedésre számítottak februárra.
Januárhoz képest a benzinár 24 centtel emelkedett gallononként (1 gallon=3,78 liter) februárban, az átlagár 3,49 dollár volt.
A magasabb árak és amiatt, hogy az Ukrajna elleni orosz invázió következtében újabb területeken jelentkezhetnek fennakadások a szállítási láncokban, a Goldman Sachs 1 százalékról 0,5 százalékra csökkentette előrejelzését a folyó negyedévi amerikai GDP-növekedés évesített éretekére.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás generálja a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadát, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Steril legyekkel védekezik Amerika a húsfaló parazita ellen – újra leállt a mexikói állatexport
Újra felfüggesztette a mexikói élőállat-importot az Egyesült Államok, miután ismét…
Tovább olvasom >Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >