Nőtt az amerikai kiskereskedelmi forgalom februárban
Az Egyesült Államokban mérsékelten nőtt a kiskereskedelmi forgalom februárban, mert az üzemanyagok és élelmiszerek drágulása miatt kevesebbet vásároltak az egyéb termékekből, és ez minden bizonnyal megmutatkozik majd a gazdaság negyedéves teljesítményének az alakulásában is.

Mérsékelten nőtt az USA kiskereskedelmi forgalma februárban
Az amerikai kereskedelmi minisztérium szerdán azt közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke februárban 658,1 milliárd dollárt tett ki, 0,3 százalékkal haladta meg a januárit, amikor még 4,9 százalékos bővülést regisztráltak. Elemzők minimálisan nagyobb, 0,4 százalékos havi kiskereskedelmi forgalomnövekedésre számítottak februárra.
Januárhoz képest a benzinár 24 centtel emelkedett gallononként (1 gallon=3,78 liter) februárban, az átlagár 3,49 dollár volt.
A magasabb árak és amiatt, hogy az Ukrajna elleni orosz invázió következtében újabb területeken jelentkezhetnek fennakadások a szállítási láncokban, a Goldman Sachs 1 százalékról 0,5 százalékra csökkentette előrejelzését a folyó negyedévi amerikai GDP-növekedés évesített éretekére.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás generálja a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadát, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >Új piacokat keres az EU az élelmiszeripar számára
Az amerikai piac kiesése komoly kihívást jelent az Európai Unió…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H: megtörtént a fordulat, előkerültek a hitelesek
A lakossági hitelezés egyértelműen fordulóponthoz érkezett. A 2023 eleji visszaesés…
Tovább olvasom >Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >