Nőtt az amerikai kiskereskedelmi forgalom februárban
Az Egyesült Államokban mérsékelten nőtt a kiskereskedelmi forgalom februárban, mert az üzemanyagok és élelmiszerek drágulása miatt kevesebbet vásároltak az egyéb termékekből, és ez minden bizonnyal megmutatkozik majd a gazdaság negyedéves teljesítményének az alakulásában is.
Az amerikai kereskedelmi minisztérium szerdán azt közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke februárban 658,1 milliárd dollárt tett ki, 0,3 százalékkal haladta meg a januárit, amikor még 4,9 százalékos bővülést regisztráltak. Elemzők minimálisan nagyobb, 0,4 százalékos havi kiskereskedelmi forgalomnövekedésre számítottak februárra.
Januárhoz képest a benzinár 24 centtel emelkedett gallononként (1 gallon=3,78 liter) februárban, az átlagár 3,49 dollár volt.
A magasabb árak és amiatt, hogy az Ukrajna elleni orosz invázió következtében újabb területeken jelentkezhetnek fennakadások a szállítási láncokban, a Goldman Sachs 1 százalékról 0,5 százalékra csökkentette előrejelzését a folyó negyedévi amerikai GDP-növekedés évesített éretekére.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás generálja a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadát, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >