Nőtt az amerikai fogyasztók bizalma

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 07. 31. 11:00

Júliusban jelentősen nőtt a fogyasztói bizalom az USA-ban. A Conference Board fogyasztói bizalmi indexének értéke 62,7 pontról 65,9 pontra emelkedett, a várt 61 ponttal szemben. A 65,9 pontos érték háromhavi csúcsnak számít.

A Conference Board júliusi felmérésének eredményei szerint megint optimistábbak az amerikai fogyasztók (a fogyasztói bizalmi index értéke 62,7 pontról 65,9 pontra emelkedett), ami Lynn Franco, intézetigazgató szerint a rövid távú üzleti és foglalkoztatottsági kilátások kedvezőbb megítélésnek köszönhető. Jövedelmi helyzetükkel kapcsolatban azonban pesszimistán vélekedtek a megkérdezettek.

A friss számok meglepetést okoztak, az elemzők ugyanis arra számítottak, hogy a kedvezőtlen külső feltételek (adósságválság) és a fokozott gazdaságpolitikai bizonytalanság miatt tovább csökken a fogyasztók optimizmusa.

A júniusi értéket 62 pontról 62,7 pontra korrigálták. (tozsdeforum.hu)

Kapcsolódó cikkeink