Nőtt az Aldi bevétele, de veszteséges évet zárt
2023-ban az Aldi Magyarország Bt. szembesült a kihívásokkal, amelyek ellenére jelentős bevételnövekedést ért el, mégis veszteséges évet zárt. A cég bevétele a tavalyi évben 490,2 milliárd forintra nőtt az előző év 417,1 milliárd forintjáról, ami 17,5 százalékos növekedést jelent, így lényegében lépést tartott a 17,6 százalékos inflációs rátával.
Az Aldi költségei azonban ennél is gyorsabban nőttek. Az anyagjellegű ráfordítások összege 424,1 milliárd forintra emelkedett, amely 19,4 százalékkal több az előző évinél, és ezen belül az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) 361,9 milliárd forintot tett ki. Ebből következik, hogy a bevétel-ELÁBÉ-arány romlott: 2022-ben ez 72,1 százalék volt, míg 2023-ban 73,8 százalékra nőtt, amely arra utal, hogy a beszállítói áremeléseket nem sikerült teljes mértékben áthárítani a vásárlókra – írja a Portfolio.
A fizikai dolgozók bérköltsége 26,1 százalékkal, míg a szellemi foglalkoztatottaké 26,5 százalékkal emelkedett, ami összesen 40,9 milliárd forintot jelentett. Az üzemi eredmény drámai mértékben, 27 millió forintról -13,4 milliárd forintra zuhant. Bár a pénzügyi műveletek pozitív eredménnyel zártak, ez nem volt elegendő a veszteség ellensúlyozására, így a cég végül 9,5 milliárd forintos veszteséggel zárta az évet.
Az Aldi adófizetési kötelezettsége kiemelkedően magas volt, összesen 23,9 milliárd forintot fizetett be, amelynek jelentős részét a szektorális különadó tette ki. Az Aldi legutóbbi veszteséges éve 2014 volt, és az azt követő nyolc évben folyamatosan pozitív egyenleget mutatott.
Kapcsolódó cikkeink
Növekedett a kereskedelem és az FMCG vonzereje a munkavállalók körében
Április 25-én 11. alkalommal hirdette ki a Randstad Magyarország legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Számos boltot sújt munkaerőhiány a nyári főszezonban
Idén nyáron is nagy szükség van munkaerőre az áruházakban, nemcsak…
Tovább olvasom >Élelmiszermentés rászorulóknak
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület adománygyűjtő akciója során rekordmennyiségű, összesen 139…
Tovább olvasom >További cikkeink
Máté Krisztina: „A fontos dolgokat nem lehet utólag pótolni”
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja Az üzleti élet szereplői…
Tovább olvasom >Tisztségviselőket választottak az MMSZ-tagok
A Magyar Marketing Szövetség május 15-ei éves közgyűlésén új Elnökséget,…
Tovább olvasom >AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >