Nőtt az Aldi bevétele, de veszteséges évet zárt
2023-ban az Aldi Magyarország Bt. szembesült a kihívásokkal, amelyek ellenére jelentős bevételnövekedést ért el, mégis veszteséges évet zárt. A cég bevétele a tavalyi évben 490,2 milliárd forintra nőtt az előző év 417,1 milliárd forintjáról, ami 17,5 százalékos növekedést jelent, így lényegében lépést tartott a 17,6 százalékos inflációs rátával.

Sok adót fizettek
Az Aldi költségei azonban ennél is gyorsabban nőttek. Az anyagjellegű ráfordítások összege 424,1 milliárd forintra emelkedett, amely 19,4 százalékkal több az előző évinél, és ezen belül az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) 361,9 milliárd forintot tett ki. Ebből következik, hogy a bevétel-ELÁBÉ-arány romlott: 2022-ben ez 72,1 százalék volt, míg 2023-ban 73,8 százalékra nőtt, amely arra utal, hogy a beszállítói áremeléseket nem sikerült teljes mértékben áthárítani a vásárlókra – írja a Portfolio.
A fizikai dolgozók bérköltsége 26,1 százalékkal, míg a szellemi foglalkoztatottaké 26,5 százalékkal emelkedett, ami összesen 40,9 milliárd forintot jelentett. Az üzemi eredmény drámai mértékben, 27 millió forintról -13,4 milliárd forintra zuhant. Bár a pénzügyi műveletek pozitív eredménnyel zártak, ez nem volt elegendő a veszteség ellensúlyozására, így a cég végül 9,5 milliárd forintos veszteséggel zárta az évet.
Az Aldi adófizetési kötelezettsége kiemelkedően magas volt, összesen 23,9 milliárd forintot fizetett be, amelynek jelentős részét a szektorális különadó tette ki. Az Aldi legutóbbi veszteséges éve 2014 volt, és az azt követő nyolc évben folyamatosan pozitív egyenleget mutatott.
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Összeolvad az Aldi Nord és az Aldi Süd – Egyesülhet a világ egyik legnagyobb diszkontlánca
Hat évtizednyi különutasság után történelmi jelentőségű lépésre készül az Aldi:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Továbbra is a határon: májusban is lassult a feldolgozóipari növekedés
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) 2025 májusában épphogy a bővülési…
Tovább olvasom >Hatással leszel a világra – munkáltatói márkakampányt indított a CETIN Hungary
A kampány középpontjában álló rövid videó azt mutatja be, milyen…
Tovább olvasom >