Nőtt az Aldi bevétele, de veszteséges évet zárt
2023-ban az Aldi Magyarország Bt. szembesült a kihívásokkal, amelyek ellenére jelentős bevételnövekedést ért el, mégis veszteséges évet zárt. A cég bevétele a tavalyi évben 490,2 milliárd forintra nőtt az előző év 417,1 milliárd forintjáról, ami 17,5 százalékos növekedést jelent, így lényegében lépést tartott a 17,6 százalékos inflációs rátával.
Az Aldi költségei azonban ennél is gyorsabban nőttek. Az anyagjellegű ráfordítások összege 424,1 milliárd forintra emelkedett, amely 19,4 százalékkal több az előző évinél, és ezen belül az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) 361,9 milliárd forintot tett ki. Ebből következik, hogy a bevétel-ELÁBÉ-arány romlott: 2022-ben ez 72,1 százalék volt, míg 2023-ban 73,8 százalékra nőtt, amely arra utal, hogy a beszállítói áremeléseket nem sikerült teljes mértékben áthárítani a vásárlókra – írja a Portfolio.
A fizikai dolgozók bérköltsége 26,1 százalékkal, míg a szellemi foglalkoztatottaké 26,5 százalékkal emelkedett, ami összesen 40,9 milliárd forintot jelentett. Az üzemi eredmény drámai mértékben, 27 millió forintról -13,4 milliárd forintra zuhant. Bár a pénzügyi műveletek pozitív eredménnyel zártak, ez nem volt elegendő a veszteség ellensúlyozására, így a cég végül 9,5 milliárd forintos veszteséggel zárta az évet.
Az Aldi adófizetési kötelezettsége kiemelkedően magas volt, összesen 23,9 milliárd forintot fizetett be, amelynek jelentős részét a szektorális különadó tette ki. Az Aldi legutóbbi veszteséges éve 2014 volt, és az azt követő nyolc évben folyamatosan pozitív egyenleget mutatott.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt az ország legnagyobb ALDI áruháza
Magyarország legnagyobb alapterületű ALDI áruháza nyílt meg a mai napon…
Tovább olvasom >Az ALDI december 24-én délig tart nyitva
Az ALDI üzletei a vásárlók igényeit figyelembe véve idén is…
Tovább olvasom >Közel 120 új üzletet nyitott az Aldi 2024-ben az USA-ban
Az Aldi, az egyik leggyorsabban növekvő diszkont élelmiszerlánc, 2024-ben közel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >