Nőtt az Aldi bevétele, de veszteséges évet zárt
2023-ban az Aldi Magyarország Bt. szembesült a kihívásokkal, amelyek ellenére jelentős bevételnövekedést ért el, mégis veszteséges évet zárt. A cég bevétele a tavalyi évben 490,2 milliárd forintra nőtt az előző év 417,1 milliárd forintjáról, ami 17,5 százalékos növekedést jelent, így lényegében lépést tartott a 17,6 százalékos inflációs rátával.

Sok adót fizettek
Az Aldi költségei azonban ennél is gyorsabban nőttek. Az anyagjellegű ráfordítások összege 424,1 milliárd forintra emelkedett, amely 19,4 százalékkal több az előző évinél, és ezen belül az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) 361,9 milliárd forintot tett ki. Ebből következik, hogy a bevétel-ELÁBÉ-arány romlott: 2022-ben ez 72,1 százalék volt, míg 2023-ban 73,8 százalékra nőtt, amely arra utal, hogy a beszállítói áremeléseket nem sikerült teljes mértékben áthárítani a vásárlókra – írja a Portfolio.
A fizikai dolgozók bérköltsége 26,1 százalékkal, míg a szellemi foglalkoztatottaké 26,5 százalékkal emelkedett, ami összesen 40,9 milliárd forintot jelentett. Az üzemi eredmény drámai mértékben, 27 millió forintról -13,4 milliárd forintra zuhant. Bár a pénzügyi műveletek pozitív eredménnyel zártak, ez nem volt elegendő a veszteség ellensúlyozására, így a cég végül 9,5 milliárd forintos veszteséggel zárta az évet.
Az Aldi adófizetési kötelezettsége kiemelkedően magas volt, összesen 23,9 milliárd forintot fizetett be, amelynek jelentős részét a szektorális különadó tette ki. Az Aldi legutóbbi veszteséges éve 2014 volt, és az azt követő nyolc évben folyamatosan pozitív egyenleget mutatott.
Kapcsolódó cikkeink
Prés alatt a gyümölcslépiac
A gyümölcslépiac dinamikusan változó szegmense az FMCG szektornak, ahol a…
Tovább olvasom >A brit szupermarketek közül elsőként a Lidl kezd értékesíteni a TikTok Shopon
A Lidl február 20-án 9 órától kezd értékesíteni a TikTok…
Tovább olvasom >Vasárnapi nyitvatartással erősítene a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgiumban működő saját üzleteit – 44 szupermarketet és…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Bank: javuló gazdasági kilátások, bővülő beruházások, ugyanakkor átmenetileg növekvő infláció várható 2025-ben
Reálbér-emelkedés, stabilizálódó beruházások és a fogyasztás további élénkülése várható 2025-ben,…
Tovább olvasom >Rangos díjakkal ismerték el a SPAR kevesebb műanyagot igénylő, innovatív csomagolási megoldását
Két rangos díjjal tüntették ki a SPAR Magyarország innovatív csomagolástechnológiáját.…
Tovább olvasom >Első alkalommal szerveztek katari-magyar üzleti fórumot Dohában
Először szervezett üzletember találkozót Dohában az Agrármarketing Centrum élelmiszer exportfejlesztési…
Tovább olvasom >