Nőtt a Zwack Unicum Nyrt. árbevétele és profitja az első negyedévben
A Zwack Unicum Nyrt. bruttó árbevétele 5,976 milliárd forint volt 2018-2019-es üzleti évének első negyedévében, 13,3 százalékkal magasabb az előző évinél. Egyidejűleg 494 millió forint adózott eredményt ért el, 17,1 százalékkal magasabbat a bázisnál – derült ki a társaság Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön közölt gyorsjelentéséből.
Az időközi nem auditált jelentés alapján április-júniusban a nettó értékesítés – a jövedéki és népegészségügyi termékadó (neta) nélküli árbevétel – 3,614 milliárd forint volt, 11,5 százalékkal, 372 millió forinttal magasabb a bázisidőszaki árbevételnél.
A belföldi értékesítés nettó árbevétele 12,7 százalékkal, 366 millió forinttal nőtt. A magyar piacon a saját termelésű termékek nettó árbevétele 11,7 százalékkal emelkedett. A prémium termékek árbevétele 7 százalékkal, míg a minőségi termékek nettó árbevétele 27 százalékkal lett magasabb a bázisidőszakhoz képest.
A jelentés szerint a kedvező árbevételi adatokhoz hozzájárult a volumen növekedése, illetve az értékesítési árak emelkedése.
A beszámolóban kiemelik, hogy az üzleti év első negyedévére vonatkozó piackutatási adatok szerint a magyar adózott égetett szeszesital piac volumenben 2,7 százalékkal csökkent, míg értékben 0,6 százalékkal nőtt. A fogyasztás értékben a prémium szegmensben 1,8 százalékkal, a minőségi szegmensben 2,9 százalékkal emelkedett, míg a kommersz termékek piacán 3,6 százalékkal visszaesett.
A Zwack Unicum Nyrt. export árbevétele 363 millió forint volt az első negyedévben, ez 1,8 százalékos növekedés a bázisidőszakhoz képest.
Az anyagköltségek és anyagjellegű ráfordítások 14,2 százalékkal, 182 millió forinttal emelkedtek, a személyi jellegű ráfordítások 1,1 százalékkal, 8 millió forinttal nőttek.
A Zwack részvényeivel a Budapesti Értéktőzsde prémium kategóriájában kereskednek, a papír csütörtökön 16 800 forinton zárt, az elmúlt egy évben a legmagasabb árfolyama 17 750 forint, a legalacsonyabb 16 000 forint volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Unicum-sör – reklámkampány és nyereményjáték
Generációk bulifétise volt a kultikus Unicum-sör párosítás, amit még a…
Tovább olvasom >Évszázados kaland életre keltve – 20. évfordulóját ünnepli idén az Unicum Ház
20 évvel ezelőtt nyitotta meg kapuit az Unicum Ház, amely…
Tovább olvasom >…azért a boróka az úr!
Világszinten a gin kategória még növekedésben van, ám a fejlődés…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >