Nőtt a Zwack Unicum Nyrt. árbevétele és profitja
A Zwack Unicum Nyrt. bruttó árbevétele 14,3 százalékkal, adózott eredménye 27,4 százalékkal nőtt idén április-szeptemberben a tavalyi év hasonló időszakához képest – derült ki a társaságnak a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján közzétett gyorsjelentéséből.
Az időközi nem auditált jelentés alapján 2018-2019-es üzleti évének első fél évében a Zwack Unicum Nyrt. bruttó árbevétele 12,145 milliárd forint volt, ezzel párhuzamosan 1,129 milliárd forint adózott eredményt ért el.
A nettó értékesítés – a jövedéki és népegészségügyi termékadó nélküli árbevétel – 7,348 milliárd forint volt, 13,7 százalékkal, 886 millió forinttal magasabb a bázisidőszaki árbevételnél.
A hazai piacon a saját termelésű termékek nettó árbevétele 17,1 százalékkal 5,18 milliárd forintra emelkedett. A prémium termékek árbevétele 13,7 százalékkal nőtt a bázisidőszakhoz képest. A saját termelésű minőségi termékek árbevétele 25,4 százalékkal emelkedett.
A beszámolóban kiemelik, hogy az üzleti év első fél évének kedvező árbevételi adataihoz a volumen növekedése és az értékesítési árak emelkedése egyaránt hozzájárult.
A Zwack Unicum Nyrt. export árbevétele 765 millió forint volt az idei első fél évben, ez 5,6 százalékos növekedés a bázisidőszakhoz képest. Az árbevétel-növekedés közel felét az Unicum Riserva adta.
Az anyagköltségek és anyagjellegű ráfordítások 11,7 százalékkal, 312 millió forinttal emelkedtek, a személyi jellegű ráfordítások 6,6 százalékkal, 89 millió forinttal nőttek.
A Zwack részvényeivel a Budapesti Értéktőzsde prémium kategóriájában kereskednek, a papír kedden 16 500 forinton zárt, az elmúlt egy évben a legmagasabb árfolyama 17 750 forint, a legalacsonyabb 16 000 forint volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Unicum-sör – reklámkampány és nyereményjáték
Generációk bulifétise volt a kultikus Unicum-sör párosítás, amit még a…
Tovább olvasom >Évszázados kaland életre keltve – 20. évfordulóját ünnepli idén az Unicum Ház
20 évvel ezelőtt nyitotta meg kapuit az Unicum Ház, amely…
Tovább olvasom >…azért a boróka az úr!
Világszinten a gin kategória még növekedésben van, ám a fejlődés…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >