Nőtt a virsli forgalma értékben is, mennyiségben is
November–december a virsli szezonja. Az év utolsó két hónapjában adták el az éves mennyiség 21 százalékát tavaly, ahogyan egy évvel korábban is. Idén eddig kedvező a virsli iránti kereslet trendje. A Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint a kiskereskedelemben 18 ezer tonnát meghaladó mennyiséget értékesítettek belőle az első nyolc hónapban; 6 százalékkal többet, mint tavaly a január–
augusztusi időszakban.
A Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint értékben nyolc hónap alatt az élelmiszerüzletek – a hentesboltok nélkül – 19 milliárd forintnál nagyobb bevételt értek el; ez 9 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi hasonló periódusét.
Az olcsóbb, kimért virsli részaránya mennyiségben 24 százalékot ért el a legutóbbi nyolc hónap során; 2 százalékponttal többet, mint múlt év január–augusztusban. Ugyanakkor az önkiszolgáló mutatója 78-ról 76 százalékra csökkent.
Drágult a virsli idén. Egy kilogramm mennyiségi eladással súlyozott átlagáránál 1219 forintot regisztráltunk, január–augusztusban. Ezzel szemben múlt évben, de tavalyelőtt is az első nyolc hónap során átlagosan 1138 forintba került egy kilogramm virsli.
A bolttípusok piaci részesedése stabilnak mondható. A láncok elvitték ebben az évben eddig a mennyiségi eladások 95 százalékát. Önálló boltokra csupán 5 százalék jutott.
Vezet a hipermarket a hazai lánc és a diszkont előtt. Részarányuk mennyiségi értékesítés szerint 28, 27, illetve 26 százalék.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >