Nőtt a vendégek és a vendégéjszakák száma is Gyulán
Nőtt a vendégek és a vendégéjszakák száma is Gyulán az év első hat hónapjában – közölte kedden sajtótájékoztatón Görgényi Ernő (Fidesz-KDNP) polgármester.

A gyermek víziparadicsom tavalyi átadása magával hozta a családos vendégek számának emelkedését
Kifejtette, június végéig 94 ezernél több vendég 241 ezer vendégéjszakát töltött el a Békés vármegyei fürdővárosban, az egy évvel korábbi adatokhoz képest a vendégek száma 10, a vendégéjszakák száma 5 százalékkal nőtt. A Várfürdő látogatottságát hullámzónak nevezte, a május-június 15-20 százalékkal marad el a korábbitól, a többi hónap viszont nagyon jó számokat produkált. A gyermek víziparadicsom tavalyi átadása magával hozta a családos vendégek számának emelkedését – emelte ki a városvezető. Hozzátette, átadták a Hunguest Hotel Gyula új, négycsillagos szárnyát, ami stabilizálni fogja az őszi-téli időszakban a fürdő látogatottságát, így az 580 ezres éves tervezett látogatószám véleménye szerint tartható lesz.
Kun Miklós, a Gyulai Várfürdő ügyvezető igazgatója az MTI kérdésére elmondta, az ő számaik már megvannak az év első nyolc hónapjára vonatkozóan, eszerint idén eddig több mint 415 ezren vettek jegyet a fürdőbe, ami 7,5 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, de a koronavírus-járvány előtti bázisévnek tartott 2019-es adattól (434,5 ezer belépő) némileg elmarad. Kun Miklós szerint amennyiben az ősz nem tartogat „nagy meglepetést”, öt százalék körüli nyereséggel zárják az idei évet, köszönhetően a belépőjegyek áremelésének is.
Azt mind Kun Miklós, mind Görgényi Ernő kiemelte, tapasztalják, hogy megnőtt az egy napra a városba látogató román turisták száma, akik jellemzően a fürdőt keresik fel; ami főként a hétvégi napokon emeli meg a komplexum látogatottságát.
Komoróczki Aliz, a Gyulai Turisztikai NKft. ügyvezetője a sajtótájékoztatón elmondta, hivatalos KSH-adatok alapján az idei évtől monitorozzák a fő versenytársaikat, hét, Gyulához hasonló turisztikai adottságokkal (fürdő, gazdag kulturális kínálat) rendelkező várost. Ez alapján látszik, hogy Gyulán nőtt a legjobban a vendégek és a vendégéjszakák száma; két városban emelkedtek még körülbelül 4 százalékkal a számok, de volt olyan hely is, ahol 10-20 százalékos csökkenést tapasztaltak.
Az MTI kérdésére válaszolva Görgényi Ernő kifejtette, folyamatosan, a fejlesztésekkel is zajlik Gyula „újrapozicionálása”. Ezt szolgálja egyebek közt, hogy a Hunguest Hotel mindkét szárnya négycsillagos, ami egy magasabb költési hajlandóságú vendégkört vonz, továbbá folyamatban van egy beruházás a Wellness Hotel Gyula esetében is, és minőségi attrakció a több mint 400 millió forintból kialakított Játszóház is – sorolta.
Hozzátette, a Várfürdőben a Kisfaludy Program révén most zajló beruházás, amellyel növelik az öltözőkapacitást, továbbá a gyógyászati- és wellness szolgáltatások minőségét és mennyiségét, szintén ezt a cél szolgálja.
A polgármester hangsúlyozta, ősszel és télen is nyitva lesz Gyula, ezt a korábbi évek energetikai fejlesztései teszik lehetővé. Idén ráadásul nem zár be a Kohán Képtár sem, ahol egy olyan időszaki kiállításra készülnek télen, amely a kulturális turizmus számára bír vonzerővel – közölte.
Kapcsolódó cikkeink
Prága is a tömegturizmus csapdájában vergődik
Prága világhírű látnivalói minden évben turisták millióit vonzzák, de a…
Tovább olvasom >Siófok volt a legnépszerűbb belföldi, vidéki úti cél tavaly
Siófok ismét az ország legnépszerűbb vidéki úti célja lett a…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és természetvédelem egy nagyberuházásban
Az idén tavasszal nyíló Le Primore Hotel & Spa nemcsak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Enyhe visszaesést mutat a januári Beszerzési Menedzser Index
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) friss jelentése…
Tovább olvasom >Európai Vásárlóerő 2024: Magyarország a 30. helyen
A GfK elemzése szerint 2024-ben az európai lakosság egy főre…
Tovább olvasom >SAP: Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem…
Tovább olvasom >