Nőtt a Varga Pincészet minőségi borai iránti kereslet a tavalyi évben
Több mint tíz százalékkal több bort adtak el tavaly a Varga Pincészetnél, mint egy évvel korábban. Ezen belül a prémium kategóriás borokból származó bevétel növekedés elérte az ötven százalékot, ezekből mintegy 800 ezer palackot értékesítettek – tájékoztatta pénteken az MTI-t a pincészet tulajdonosa.
Varga Péter elmondta, hogy az elmúlt évben a 2018. évi 12,2 millió literhez képest 1,5 millió literrel többet adtak el, ennek következtében 5 milliárd forintról 5,8 milliárdra nőtt az árbevétel és 150 millió forintról 200 millió forintra emelkedett a nyereség. Kis mértékben nőtt a létszám, az év során átlagosan 191 főt alkalmaztak. Csökkent viszont a szőlőfeldolgozás, az előző évi 20,5 millió kilogrammal szemben 2019-ben csak 17,5 millió kilogramm szőlőből készült bor.
Közölte: 2019-ben több mint 700 millió forintot költöttek beruházásokra, a legfontosabb fejlesztés a palackozás korszerűsítése volt, aminek eredményeként a 10 ezer órás palackozókapacitás 14 ezerre nőtt és 30 százalékkal csökkent ennek a munkafázisnak a munkaerő-szükséglete.
A Varga Pincészet Kft. 1993-ban alakult, 200 hektár szőlőültetvényük van országszerte, ebből 125 hektár Badacsony környékén, 20 hektár Balatonaligán, 55 az Egri borvidéken. A feldolgozóüzemek a Badacsonyi és Egri borvidékeken vannak. Több mint egy évtizede a Varga Pincészet értékesíti Magyarországon a legtöbb palackos bort, 2019-ben 14 millió palackot adtak el – fűzte hozzá Varga Péter. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kitűnően szerepeltek a 2024-es évjáratú borok a XXI. Synvino Borversenyen
Összesen 400 nevezés érkezett az ország 18 borvidékéről a Syngenta…
Tovább olvasom >Világot átívelő borászati összefogás – bemutatjuk a The Global AVA nemzetközi szervezetet
A kaliforniai Livermore-völgyi Borászati Közösség 2025. február 26-án bejelentette a…
Tovább olvasom >Borpiaci változások: csökkenő fogyasztás, kihívások és lehetőségek
Az elmúlt években jelentős átalakulás zajlott a hazai és nemzetközi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >