Nőtt a Varga Pincészet minőségi borai iránti kereslet a tavalyi évben
Több mint tíz százalékkal több bort adtak el tavaly a Varga Pincészetnél, mint egy évvel korábban. Ezen belül a prémium kategóriás borokból származó bevétel növekedés elérte az ötven százalékot, ezekből mintegy 800 ezer palackot értékesítettek – tájékoztatta pénteken az MTI-t a pincészet tulajdonosa.
Varga Péter elmondta, hogy az elmúlt évben a 2018. évi 12,2 millió literhez képest 1,5 millió literrel többet adtak el, ennek következtében 5 milliárd forintról 5,8 milliárdra nőtt az árbevétel és 150 millió forintról 200 millió forintra emelkedett a nyereség. Kis mértékben nőtt a létszám, az év során átlagosan 191 főt alkalmaztak. Csökkent viszont a szőlőfeldolgozás, az előző évi 20,5 millió kilogrammal szemben 2019-ben csak 17,5 millió kilogramm szőlőből készült bor.
Közölte: 2019-ben több mint 700 millió forintot költöttek beruházásokra, a legfontosabb fejlesztés a palackozás korszerűsítése volt, aminek eredményeként a 10 ezer órás palackozókapacitás 14 ezerre nőtt és 30 százalékkal csökkent ennek a munkafázisnak a munkaerő-szükséglete.
A Varga Pincészet Kft. 1993-ban alakult, 200 hektár szőlőültetvényük van országszerte, ebből 125 hektár Badacsony környékén, 20 hektár Balatonaligán, 55 az Egri borvidéken. A feldolgozóüzemek a Badacsonyi és Egri borvidékeken vannak. Több mint egy évtizede a Varga Pincészet értékesíti Magyarországon a legtöbb palackos bort, 2019-ben 14 millió palackot adtak el – fűzte hozzá Varga Péter. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar siker a világ legjobb borászatainak rangsorában: a Szepsy Pince a 43. helyen
2024-ben is közzétették a World’s Best Vineyards rangsorát, amely az…
Tovább olvasom >Piacismeret, kapcsolatépítés, marketing
Nem feltétlenül egyforma tapasztalatokkal a hátuk mögött, de egyformán meghatározó…
Tovább olvasom >Hullámvölgyből kifelé
Idén az extrém meleg időjárásnak köszönhetően a megszokottnál jóval korábban kezdődött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >