Nőtt a szolgáltatásokkal szembeni panaszok száma az első negyedévben egy felmérés szerint
Nőtt a szolgáltatásokkal szemben megfogalmazott kifogások száma, és gyengült a kereskedők iránti bizalom az idei első negyedévben a korábbi negyedévekhez képest a CP Contact fogyasztóvédelmi tanácsadó adatai szerint.
A tanácsadó hétfői tájékoztatása szerint egy éven belül valamilyen termék miatt a válaszadó fogyasztók 22 százaléka, valamilyen szolgáltatás miatt 18 százalékuk fogalmazott meg panaszt. Míg a termékekkel szembeni kifogások aránya változatlan maradt, 2 százalékponttal nőtt a szolgáltatásokkal szemben panaszt tevők aránya.
A termékek közül a legtöbb probléma az élelmiszerekkel van, a panaszosok 34 százalékának ezzel volt gondja, ezt követték 26 százalékkal a cipők, illetve 18 százalékkal a ruházati termékek miatti panaszok.
A karácsonyi időszakban vásárolják a fogyasztási cikkek csaknem 40 százalékát, ezért az első negyedévben emelkedni szokott a termékekkel kapcsolatos panaszok aránya, ezt azonban ezúttal ellensúlyozta, hogy az élelmiszerekre vonatkozó panaszok aránya csökkent – közölte a CP.
A szolgáltatások közül a válaszadók legnagyobb mértékben, 34 százalékban az internetszolgáltatásokkal voltak elégedetlenek, ezt követték 19 százalékkal a televíziós, valamint 17 százalékkal a telefonos szolgáltatások.
A kereskedőkkel szembeni fogyasztói bizalom éves minimumán áll. A bizalmatlan vásárlók aránya 53,3 százalék volt az első negyedévben, 3,6 százalékponttal több, mint negyedévvel korábban.
A fogyasztói tájékozottság szintje a korábbinál alacsonyabb értéket mutatott az év első három hónapjában. Ennek mérésére az egyik leginkább alkalmas mutatószám a szavatossági idő megfelelő ismerete. A cipőkhöz kapcsolódó szavatossági idő két év, az ezzel kapcsolatos kérdésre helyesen válaszolók aránya 6,0 százalék volt az első negyedévben, ami 1 százalékponttal alatta marad az előző negyedévben mért 7,0 százalékos mértéknek.
A közlemény idézi Siklósi Mátét, a CP Contact ügyvezető partnerét, aki szerint a lakosság túlnyomó többsége nem ismeri a vásárlói jogokat, a reklamáció lehetőségét, és több mint öt éve változatlan szabályozás főbb elemeit.
A CP Contact által kidolgozott fogyasztóvédelmi index a második éve ad számot a vásárlók fogyasztóvédelmi attitűdjeinek negyedéves változásairól. A fogyasztóvédelmi tanácsadó cég a Nielsennel közösen, 800 fős reprezentatív mintán végez kutatást, amelynek negyedévente közzétett eredményei kiterjednek az aktuális fogyasztói bizalomra, a reklamációs számarányokra, valamint a fogyasztói ismeretszintre. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egy nap alatt kétszer zárta be ugyanazt a két kínai büfét a fogyasztóvédelem
Egy nap alatt kétszer kellett bezárnia ugyanazt a két fővárosi…
Tovább olvasom >Ellenőrzést tartott a fogyasztóvédelem a Lehel téri piacon
Ellenőrzést tartott a fogyasztóvédelem a Lehel téri piacon: lejárt élelmiszereket…
Tovább olvasom >Húsvéti sonkákat, gyümölcsleveket és gluténmentes termékeket vizsgál a fogyasztóvédelem
Megkezdte a húsvéti sonkák, gyümölcslevek és gluténmentes termékek vizsgálatát a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >