Nőtt a szolgáltatásokkal szembeni panaszok száma az első negyedévben egy felmérés szerint
Nőtt a szolgáltatásokkal szemben megfogalmazott kifogások száma, és gyengült a kereskedők iránti bizalom az idei első negyedévben a korábbi negyedévekhez képest a CP Contact fogyasztóvédelmi tanácsadó adatai szerint.
A tanácsadó hétfői tájékoztatása szerint egy éven belül valamilyen termék miatt a válaszadó fogyasztók 22 százaléka, valamilyen szolgáltatás miatt 18 százalékuk fogalmazott meg panaszt. Míg a termékekkel szembeni kifogások aránya változatlan maradt, 2 százalékponttal nőtt a szolgáltatásokkal szemben panaszt tevők aránya.
A termékek közül a legtöbb probléma az élelmiszerekkel van, a panaszosok 34 százalékának ezzel volt gondja, ezt követték 26 százalékkal a cipők, illetve 18 százalékkal a ruházati termékek miatti panaszok.
A karácsonyi időszakban vásárolják a fogyasztási cikkek csaknem 40 százalékát, ezért az első negyedévben emelkedni szokott a termékekkel kapcsolatos panaszok aránya, ezt azonban ezúttal ellensúlyozta, hogy az élelmiszerekre vonatkozó panaszok aránya csökkent – közölte a CP.
A szolgáltatások közül a válaszadók legnagyobb mértékben, 34 százalékban az internetszolgáltatásokkal voltak elégedetlenek, ezt követték 19 százalékkal a televíziós, valamint 17 százalékkal a telefonos szolgáltatások.
A kereskedőkkel szembeni fogyasztói bizalom éves minimumán áll. A bizalmatlan vásárlók aránya 53,3 százalék volt az első negyedévben, 3,6 százalékponttal több, mint negyedévvel korábban.
A fogyasztói tájékozottság szintje a korábbinál alacsonyabb értéket mutatott az év első három hónapjában. Ennek mérésére az egyik leginkább alkalmas mutatószám a szavatossági idő megfelelő ismerete. A cipőkhöz kapcsolódó szavatossági idő két év, az ezzel kapcsolatos kérdésre helyesen válaszolók aránya 6,0 százalék volt az első negyedévben, ami 1 százalékponttal alatta marad az előző negyedévben mért 7,0 százalékos mértéknek.
A közlemény idézi Siklósi Mátét, a CP Contact ügyvezető partnerét, aki szerint a lakosság túlnyomó többsége nem ismeri a vásárlói jogokat, a reklamáció lehetőségét, és több mint öt éve változatlan szabályozás főbb elemeit.
A CP Contact által kidolgozott fogyasztóvédelmi index a második éve ad számot a vásárlók fogyasztóvédelmi attitűdjeinek negyedéves változásairól. A fogyasztóvédelmi tanácsadó cég a Nielsennel közösen, 800 fős reprezentatív mintán végez kutatást, amelynek negyedévente közzétett eredményei kiterjednek az aktuális fogyasztói bizalomra, a reklamációs számarányokra, valamint a fogyasztói ismeretszintre. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a…
Tovább olvasom >NGM: fokozott fogyasztóvédelmi ellenőrzés a webáruházaknál és a futárcégeknél
A nemzetgazdasági miniszter a webáruházak és a futárcégek tájékoztatási és…
Tovább olvasom >A hamisításokkal kapcsolatban kér információt az Európai Bizottság a Temutól
Az Európai Bizottság további információkat követel a Temu kínai platformtól,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >Tovább mélyül a Zalando és az OpenAI együttműködése
A Zalando negyedéves árbevétele 3,6 %-kal 2,8 milliárd euróra nőtt. A…
Tovább olvasom >Érdemes a hazai szárnyasokat választani Márton-nap alkalmából
Idén sem hiányozhat a Márton napi asztalról a libapecsenye. A…
Tovább olvasom >