Nőtt a szolgáltatásokkal szembeni panaszok száma az első negyedévben egy felmérés szerint
Nőtt a szolgáltatásokkal szemben megfogalmazott kifogások száma, és gyengült a kereskedők iránti bizalom az idei első negyedévben a korábbi negyedévekhez képest a CP Contact fogyasztóvédelmi tanácsadó adatai szerint.
A tanácsadó hétfői tájékoztatása szerint egy éven belül valamilyen termék miatt a válaszadó fogyasztók 22 százaléka, valamilyen szolgáltatás miatt 18 százalékuk fogalmazott meg panaszt. Míg a termékekkel szembeni kifogások aránya változatlan maradt, 2 százalékponttal nőtt a szolgáltatásokkal szemben panaszt tevők aránya.
A termékek közül a legtöbb probléma az élelmiszerekkel van, a panaszosok 34 százalékának ezzel volt gondja, ezt követték 26 százalékkal a cipők, illetve 18 százalékkal a ruházati termékek miatti panaszok.
A karácsonyi időszakban vásárolják a fogyasztási cikkek csaknem 40 százalékát, ezért az első negyedévben emelkedni szokott a termékekkel kapcsolatos panaszok aránya, ezt azonban ezúttal ellensúlyozta, hogy az élelmiszerekre vonatkozó panaszok aránya csökkent – közölte a CP.
A szolgáltatások közül a válaszadók legnagyobb mértékben, 34 százalékban az internetszolgáltatásokkal voltak elégedetlenek, ezt követték 19 százalékkal a televíziós, valamint 17 százalékkal a telefonos szolgáltatások.
A kereskedőkkel szembeni fogyasztói bizalom éves minimumán áll. A bizalmatlan vásárlók aránya 53,3 százalék volt az első negyedévben, 3,6 százalékponttal több, mint negyedévvel korábban.
A fogyasztói tájékozottság szintje a korábbinál alacsonyabb értéket mutatott az év első három hónapjában. Ennek mérésére az egyik leginkább alkalmas mutatószám a szavatossági idő megfelelő ismerete. A cipőkhöz kapcsolódó szavatossági idő két év, az ezzel kapcsolatos kérdésre helyesen válaszolók aránya 6,0 százalék volt az első negyedévben, ami 1 százalékponttal alatta marad az előző negyedévben mért 7,0 százalékos mértéknek.
A közlemény idézi Siklósi Mátét, a CP Contact ügyvezető partnerét, aki szerint a lakosság túlnyomó többsége nem ismeri a vásárlói jogokat, a reklamáció lehetőségét, és több mint öt éve változatlan szabályozás főbb elemeit.
A CP Contact által kidolgozott fogyasztóvédelmi index a második éve ad számot a vásárlók fogyasztóvédelmi attitűdjeinek negyedéves változásairól. A fogyasztóvédelmi tanácsadó cég a Nielsennel közösen, 800 fős reprezentatív mintán végez kutatást, amelynek negyedévente közzétett eredményei kiterjednek az aktuális fogyasztói bizalomra, a reklamációs számarányokra, valamint a fogyasztói ismeretszintre. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az NKFH határozottan fellépett a forgalomból élelmiszer-hamisítás miatt kivont kamu zsírpusztító szereket forgalmazó influenszer ellen
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) határozott lépéseket tett…
Tovább olvasom >Új szintre lépett a fogyasztóvédelem: jogi eljárás nélkül segít az AECRA
Egyre több fogyasztót érintő ügyben jár el sikerrel az Európai…
Tovább olvasom >Nébih: leveskockát hívtak vissza a forgalomból nem jelölt szójaallergén miatt
Több magyarországi vállalkozáshoz is eljutott az a vietnámi leveskocka, amit…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tiltakoznak a visszaváltási díj csökkentése miatt a kereskedők
Az Országos Kereskedelmi Szövetség megdöbbenéssel értesült arról, hogy a MOHU…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság elfogadta a kkv-k önkéntes fenntarthatósági jelentéstételére vonatkozó ajánlást
A VSME (Voluntary Sustainability Reporting Standard for non-listed Micro, Small…
Tovább olvasom >Az elmúlt napokban látott gyengülés ellenére a forint büszke lehet az idei teljesítményére
A múlt péntek óta a forint szerepelt a legrosszabbul a…
Tovább olvasom >