Nőtt a szalámi piaci részesedése

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 09. 01. 21:35

Ellentétesen alakul a két nagy szárazáruszegmens kiskereskedelmi forgalma. Szalámiból 8 százalékkal emelkedett a boltok bevétele idén január–április között, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva, és meghaladta a 8 milliárd forintot.

 Osztoics Bernadett, ügyfélkapcsolati igazgató, Nielsen


Osztoics
Bernadett
ügyfélkapcsolati igazgató
Nielsen

Kolbászból viszont 10 százalék mínuszt regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi ­Indexe, bár a boltok összes bevétele ebben a szegmensben még mindig 10 milliárd forint felett alakult ez év első négy hónapjában.

Ugyanebben az időszakban az összes húskészítményből átlagosan 1 százalékkal csökkent a forgalom, mintegy 73 milliárd forintra. Mennyiség szempontjából mínusz 8 százalékot mértünk.

Szalámiból mennyiséget tekintve 1 százalékkal többet adtak el a kiskereskedelemben, egyik négyhónapos időszakról a másikra. Kolbásznál a mutató 16 százalék csökkenést jelez.

 

A húskészítmények – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a szegmensek piaci részesedése, százalékban

2012.
január–április

2013.
január–április

Kolbász 16 14
Szalámi 10 11
Vörösáru 26 27
Sonka 14 15
Szalonna 8 8
Felvágott 9 9
Füstölt húsok 8 7
Kenőmájas és szendvicskrém 5 4
Egyéb 4 5

Forrás:

A húskészítmények teljes bolti forgalmából – értékben –, mint mindig, a tárgyalt négy hónap során is a vörösáru a legnagyobb szegmens; piacrésze 26-ról 27 százalékra emelkedett, négyhónapos összehasonlításban.

Ezzel egy időben a sonka részaránya 14-ről 15 százalékra emelkedett.

A kolbászé 16-ról 14-re csökkent. A szalámié pedig 10 százalékról 11-re nőtt. n

 

A kolbász és a szalámi mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára a legutóbbi időszakban (kilogramm/forint)

2011. március–

április

2012. március–

április

2013. március–

április

Kolbász 1418 1505 1625
Szalámi 3041 3292 3470

Forrás: Nielsen

Kapcsolódó cikkeink