Nőtt a szalámi piaci részesedése
Ellentétesen alakul a két nagy szárazáruszegmens kiskereskedelmi forgalma. Szalámiból 8 százalékkal emelkedett a boltok bevétele idén január–április között, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva, és meghaladta a 8 milliárd forintot.
Kolbászból viszont 10 százalék mínuszt regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe, bár a boltok összes bevétele ebben a szegmensben még mindig 10 milliárd forint felett alakult ez év első négy hónapjában.Ugyanebben az időszakban az összes húskészítményből átlagosan 1 százalékkal csökkent a forgalom, mintegy 73 milliárd forintra. Mennyiség szempontjából mínusz 8 százalékot mértünk.
Szalámiból mennyiséget tekintve 1 százalékkal többet adtak el a kiskereskedelemben, egyik négyhónapos időszakról a másikra. Kolbásznál a mutató 16 százalék csökkenést jelez.
A húskészítmények – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a szegmensek piaci részesedése, százalékban
2012.
|
2013.
|
|
Kolbász | 16 | 14 |
Szalámi | 10 | 11 |
Vörösáru | 26 | 27 |
Sonka | 14 | 15 |
Szalonna | 8 | 8 |
Felvágott | 9 | 9 |
Füstölt húsok | 8 | 7 |
Kenőmájas és szendvicskrém | 5 | 4 |
Egyéb | 4 | 5 |
Forrás:
A húskészítmények teljes bolti forgalmából – értékben –, mint mindig, a tárgyalt négy hónap során is a vörösáru a legnagyobb szegmens; piacrésze 26-ról 27 százalékra emelkedett, négyhónapos összehasonlításban.
Ezzel egy időben a sonka részaránya 14-ről 15 százalékra emelkedett.
A kolbászé 16-ról 14-re csökkent. A szalámié pedig 10 százalékról 11-re nőtt. n
A kolbász és a szalámi mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára a legutóbbi időszakban (kilogramm/forint)
2011. március–április |
2012. március–április |
2013. március–április |
|
Kolbász | 1418 | 1505 | 1625 |
Szalámi | 3041 | 3292 | 3470 |
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: januárban 1,0 millió vendég közel 2,3 millió vendégéjszakát töltött el
2025 januárjában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,0…
Tovább olvasom >Lendülj formába idén tavasszal! – szakértői tippek az aktív életmódhoz
A tavasz közeledtével egyre többen érzik a vágyat, hogy új…
Tovább olvasom >A higiéniai szegénység enyhítésére társult az Amazon, az Unilever és a Colgate-Palmolive
Az Amazon az Unileverrel, a Colgate-Palmolive-val és más vezető márkákkal…
Tovább olvasom >