Nőtt a sörfogyasztás Magyarországon
Több sört ittak tavaly Magyarországon, mint egy évvel korábban: a fogyasztás 4 százalékkal nőtt – közölte a Magyar Sörgyártók Szövetsége (MSSZ) szerdán az MTI-vel. Az alkoholmentes sörök fogyasztása majdnem a felére esett.
A sörgyárak belföldi értékesítése meghaladta a 6,1 millió hektolitert tavaly, a magyar söripar adó- és járulékbefizetése 7 százalékkal volt több az előző évinél, meghaladta a 71 milliárd forintot – írták.
A szövetség által közzétett sörpiaci mutatók szerint tavaly összesen 6,5 millió hektoliter sört értékesített a négy vezető hazai sörgyártó, a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt. és a Pécsi Sörfőzde Zrt., valamint a tavaly először adatokat szolgáltató Carlsberg Hungary Kft.
A tájékoztatás szerint tovább erősödött a prémium sörök forgalma, a szuper prémium eladások 12, míg a prémium kategóriában 10 százalékkal.
Folytatódott az olcsóbb árkategória sorolt sörök térnyerése, forgalmuk 8 százalékkal emelkedett tavaly.
A középkategóriás és az ízesített sörök forgalma egyformán 3-3 százalékkal csökkent a 2014-eshez viszonyítva, és 42 százalékkal visszaesett az alkoholmentes sörök értékesítése.
A növekvő forgalomból söripari cégek 12 százalékkal több általános forgalmi adót (áfa) és 4 százalékkal több jövedéki adót fizettek és a környezetvédelmi termékdíjból is csaknem 1 milliárd forinttal többet róttak le – hangsúlyozta a sörgyártók szövetsége.
Az elmúlt tíz évben a sör jövedéki adóterhelése 70 százalékkal nőtt Magyarországon, míg az ital inflációtól szűrt átlagára 2000 óta nem változott – ismertette az MSSZ.
A múlt év márciusában egy átlagos félliteres 4,5 százalékos palackos sör ára 205,5 forint volt, amiből 44 forintot az áfa, 36 forintot pedig a jövedéki adó tett ki. Ez 39 százalékos adótartalomnak felelt meg, ami még 2003-ban 34 százalék volt – közölte a szövetség.
A söripar mintegy 1700 dolgozót foglalkoztat, emellett közvetetten, beszállítóin és kereskedelmi, vendéglátó, valamint logisztikai partnerein keresztül további 25 ezer munkahelyet tart fenn.
A szövetség közölte: a sörgyártók tavaly is csúcsra járatták az önkéntesen kiépített csomagolás-visszagyűjtő programjaikat. Betétdíj ellenében a sörösüvegek több mint 90 százalékát váltották vissza a fogyasztók. A kereskedelmi egységekbe országosan kihelyezett 190 visszaváltó automatával pedig mintegy 100 millió alumínium dobozt hasznosítottak újra.
A közlemény idézi Schillinger Attilát, a szövetség igazgatóját, aki szerint az idén valamit behozhatnak abból a versenyképességi hátrányból, amelybe a hazai söripar az elmúlt évtizedben került, mert ebben az évben jelentős sportesemények lesznek, és újabb meleg nyár várható. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >