Nőtt a sörfogyasztás Magyarországon
Több sört ittak tavaly Magyarországon, mint egy évvel korábban: a fogyasztás 4 százalékkal nőtt – közölte a Magyar Sörgyártók Szövetsége (MSSZ) szerdán az MTI-vel. Az alkoholmentes sörök fogyasztása majdnem a felére esett.
A sörgyárak belföldi értékesítése meghaladta a 6,1 millió hektolitert tavaly, a magyar söripar adó- és járulékbefizetése 7 százalékkal volt több az előző évinél, meghaladta a 71 milliárd forintot – írták.
A szövetség által közzétett sörpiaci mutatók szerint tavaly összesen 6,5 millió hektoliter sört értékesített a négy vezető hazai sörgyártó, a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt. és a Pécsi Sörfőzde Zrt., valamint a tavaly először adatokat szolgáltató Carlsberg Hungary Kft.
A tájékoztatás szerint tovább erősödött a prémium sörök forgalma, a szuper prémium eladások 12, míg a prémium kategóriában 10 százalékkal.
Folytatódott az olcsóbb árkategória sorolt sörök térnyerése, forgalmuk 8 százalékkal emelkedett tavaly.
A középkategóriás és az ízesített sörök forgalma egyformán 3-3 százalékkal csökkent a 2014-eshez viszonyítva, és 42 százalékkal visszaesett az alkoholmentes sörök értékesítése.
A növekvő forgalomból söripari cégek 12 százalékkal több általános forgalmi adót (áfa) és 4 százalékkal több jövedéki adót fizettek és a környezetvédelmi termékdíjból is csaknem 1 milliárd forinttal többet róttak le – hangsúlyozta a sörgyártók szövetsége.
Az elmúlt tíz évben a sör jövedéki adóterhelése 70 százalékkal nőtt Magyarországon, míg az ital inflációtól szűrt átlagára 2000 óta nem változott – ismertette az MSSZ.
A múlt év márciusában egy átlagos félliteres 4,5 százalékos palackos sör ára 205,5 forint volt, amiből 44 forintot az áfa, 36 forintot pedig a jövedéki adó tett ki. Ez 39 százalékos adótartalomnak felelt meg, ami még 2003-ban 34 százalék volt – közölte a szövetség.
A söripar mintegy 1700 dolgozót foglalkoztat, emellett közvetetten, beszállítóin és kereskedelmi, vendéglátó, valamint logisztikai partnerein keresztül további 25 ezer munkahelyet tart fenn.
A szövetség közölte: a sörgyártók tavaly is csúcsra járatták az önkéntesen kiépített csomagolás-visszagyűjtő programjaikat. Betétdíj ellenében a sörösüvegek több mint 90 százalékát váltották vissza a fogyasztók. A kereskedelmi egységekbe országosan kihelyezett 190 visszaváltó automatával pedig mintegy 100 millió alumínium dobozt hasznosítottak újra.
A közlemény idézi Schillinger Attilát, a szövetség igazgatóját, aki szerint az idén valamit behozhatnak abból a versenyképességi hátrányból, amelybe a hazai söripar az elmúlt évtizedben került, mert ebben az évben jelentős sportesemények lesznek, és újabb meleg nyár várható. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szlovénia legnagyobb sörfőzdéje 200 éves
Fennállásának 200. évfordulóját ünnepli Szlovénia legnagyobb sörgyára, a Lasko Pivovarna…
Tovább olvasom >Extrém nyár, rekordmeleg: így reagálnak a boltláncok a hőségre
Soha nem mértek még olyan magas hőmérsékletet Budapesten, mint az…
Tovább olvasom >Időutazó IPA
A Dreher Sörgyárak Sörműhelyének különleges márkája, az ANTL, 2021 óta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >Németországban emelkedtek a nagykereskedelmi árak júniusban
Németországban júniusban gyorsult a nagykereskedelmi árak éves növekedése, havi összevetésben…
Tovább olvasom >Királyék egyesített csapata, a Sponsi kapta az 57. Kékszalag KPMG Fair Play-díját
A szombati díjátadóval zárult le az idei 57. Kékszalag Raiffeisen…
Tovább olvasom >