Nőtt a Magyarvíz Kft. forgalma tavaly
Nőtt a Magyarvíz Kft. forgalma tavaly: a cég 2018-ban 368 millió liter, 249,2 millió palack ásványvizet adott el, így 21 százalékos növekedéssel 8,878 milliárd forint árbevételt ért el.
Balog Zoltán, a Magyarvíz Kft. kereskedelmi igazgatója az MTI-nek elmondta: kiemelkedő évet zártak tavaly, az ásványvízpiacon első lett a Magyarvíz, amit literben vizsgálva az ásványvíz szövetség is kimutatott. A saját palackeladási adataik alapján a piacvezető pozíciójukat az idei első két hónapban is megerősítették, januárban 14, februárban pedig várakozáson felül, 17 százalékkal teljesítették túl az előző év azonos időszakában elért értékesítésüket.
Hozzátette: idén a a tavalyinál 10 százalékkal több, 273,169 millió palack ásványvíz eladását tervezik. A nettó árbevétel várakozásaik szerint 16 százalékkal magasabb, 10,3 milliárd forint lesz 2019-ben – mondta.
A cég 2017-ben 335 millió liter vizet értékesített és 7,314 milliárd forint nettó árbevétele volt. Mérleg szerinti eredménye 369 millió forint volt 2018-ban, egy évvel korábban 372 millió forintot tett ki.
A Nielsen Piackutató Kft. adataira hivatkozva ismertették, hogy a magyar ásványvízpiac 2018-ban az értékesített darabszámok alapján 4,5 százalékkal 765,3 millió palackra nőtt az előző évhez képest; ugyanekkor a Magyarvíz ennek több mint dupláját, közel 10 százalékos növekedést ért el, a darabszintű eladásokban. A tájékoztatás szerint a piaci érték feletti eredményt elsősorban a Primavera 13,6 százalékos és a Mizse palackok 10,9 százalékos eladásnövekedései adták.
A Magyarvíz Kft. a San Benedetto leányvállalata, 2000-ben alakult, az ásványvíz kitermelése és forgalmazása 2002-ben kezdődött Lajosmizsén. A tavaly 71 munkavállalót foglalkoztató, a környezet védelmét szem előtt tartó társaság lajosmizsei üzemében, a Mizse, a Primavera és a Zafir ásványvizek palackozásához felhasznált PET palackok 15 százaléka újrafelhasznált alapanyagból készül. Az épületekre szerelt napelem-rendszerekkel zöldenergiát termelnek, ennek kiaknázásával a szén-dioxid-kibocsátást csaknem harmadával csökkentették, energiafelhasználásuk pedig 13 százalékkal kevesebb a gyártás során. A környezettudatosság érdekében elsőként helyeztek el „zöld üzeneteket” a palackok címkéin, az idén indított fenntarthatósági projektben, a következő lépés pedig egy olyan környezettanulmány elkészítése, ami alapján további intézkedéseket tesznek a még zöldebb működés céljából – mondta Balog Zoltán. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megduplázná eredményét a Waberer’s 2031-re
A kihívások ellenére rekord eredménnyel zárta a tavalyi évet a…
Tovább olvasom >Veritas prémium ásványvíz
Gondosan elzárt, érintetlen tisztaság a Pannon-medence szívéből. A Veritas kristálytiszta…
Tovább olvasom >„A fogyasztót el kell varázsolni” – Az Aqua Lorenzo jövőképe
Új stratégiai irányvonalak, megújuló termékportfólió, kihívások és lehetőségek. Az Aqua…
Tovább olvasom >További cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >K&H: a nyuszi mellé pénzügyi tudatosság is kerülhet a kosárba
A húsvét az egyik olyan alkalom, amelyet gyerekünnepnek is nevezhetünk,…
Tovább olvasom >Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >