Nőtt a magyarországi dm forgalma

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 10. 28. 11:15

A magyarországi dm 1%-os forgalomnövekedéssel tudta zárni a 2012/13-as üzleti évet. A dm Ausztria csoport (az ausztriai dm és 100 százalékos magyarországi, csehországi, szlovákiai, szlovéniai, horvátországi, szerbiai, bosznia-hercegovinai, romániai, bulgáriai és macedóniai leányvállalatai) 1,84 milliárd euró forgalmat ért el. Ez az előző üzleti évhez képest 5%-os növekedést jelent. Ebből a magyarországi dm forgalma 224,42 millió euró volt (dm Magyarország forgalmának átszámításakor a 298,48€ árfolyamot vettük alapul). Ez 66,98 milliárd HUF, ami növekedést jelent az előző évhez képest. A dm a teljes piac 14%-át, a drogériák piacának pedig közel felét tudhatja magáénak.

dm

A dm Ausztria cégcsoport 59 új egységet nyitott Európában, így összesen 1.413 üzlettel van jelen a kontinensen, és több mint 15.000 alkalmazottat foglalkoztat, ami 4%-os növekedést jelent előző évhez képest. A németországi dm idén ünnepelte fennállásának 40 évfordulóját. A teljes cégcsoport (a németországi részkonszernnel együttvéve) a 2012/13-as gazdasági évben 7.690 millió euró bevételt ért el.

Minőségi expanzió
A dm expanziós politikája az elmúlt években a dinamikus terjeszkedéstől a minőségi expanzió felé tolódott el. A vállalat a már meglévő üzletek felújítását, bővítését, adott esetben forgalmasabb helyre költözését tűzte ki célul. Az üzletek berendezésének modernizálásával, a vásárlói igények minél szélesebb körű kiszolgálását kívánja szolgálni. Az átrendezés eredménye, hogy a parfümök és a dekorkozmetikumok egymás mellé kerültek, így hosszú métereken keresztül szempillaspirálok, szájfények és megannyi sminktermék hada invitálja a hölgyeket. Ezen felül a dekorállványba beépített tükör, és sminkeltávolító kendő a kényelmes terméktesztelést teszi lehetővé számukra. Az arcápolás, testápolás, és natúrkozmetikumok polcai LED-es világító ársínt kaptak. Az új elemekkel a drogéria igazodik az egységes konszern irányelvekhez, másrészt az egyedi dizájnnal kiemelkedik azon versenytársai közül, akik hasonló vásárlóközönséget kívánnak kiszolgálni.

WestEnd – Az ország legnagyobb árukínálattal rendelkező dm üzlete
A dm minőségi expanziós koncepciójának újabb állomásaként szeptember 19-én nagyobb eladótérrel, kibővült árukészlettel, és új bolti dekorációs elemekkel nyitott újra a dm üzlet a WestEnd-ben. Az ország egyik legnagyobb dm üzlete tágas 441m2-es eladótérrel várja a vásárlókat a WestEnd bevásárlóközpont -1. szintjén a Spar mellett. Az üzlet különlegessége, hogy a megszokottól eltérő új termékkategóriák is helyet kaptak az üzletben, többek között a lakásdekoráció, a fürdőszoba felszerelés, és party kellékek. A boltban 11.000-nél is több féle termék található, ami közel 10%-al több mint más dm üzletekben.

dm, a gyerekbarát drogéria
A dm kiemelt figyelmet fordít azon vásárlóira, akik kisgyermekkel térnek be üzleteibe. Szeretnék, hogy a szülők kényelmesen, nyugodtan tudjanak vásárolni, és a dm-ben töltött idő a gyerekek számára is izgalmas program legyen. Az üzlethálózat közel felében, játszósarok, színes kisasztal és kisszék garnitúra játékkal, színes ceruzával, kifestővel várja az apróságokat. 65 üzletben készségfejlesztő és szórakoztató játék áll a gyerekek rendelkezésére, melyet egy fejlesztő eszközök gyártására szakosodott német cégtől szerez be a drogéria. A játék hatalmas sikert aratott a kicsik és a szülők körében is.

Extra másodkihelyezések, szezonális ajánlatok
Egy előzetesen elvégzett kutatás eredménye szerint, a mai ingergazdag környezetben a vásárlók könnyen unalmasnak találhatják a megbízható, kiszámítható kereskedői viselkedést. Ezt az új irányt ismerte fel a dm, és több üzletében is szezonális ajánlatokkal bővítette termékkínálatát. A felmérésből az is kiderült, hogy a vásárlók sok szempontból elégedettek a dm-el, azonban ezt az izgalmat hiányolják a választékból. Impulzív termékekkel – amiknek a vásárlását nem tervezik előre – a vállalat nagymértékben hozzájárulhat nyereségének növeléséhez, illetve a vásárlók szemében is image növelő hatása van. Ezek a termékek növelik az átlagvásárlást, más termékektől nem vesznek el forgalmat, és nem utolsó sorban felkeltik a vásárlók érdeklődését, hogy a dm-be érdemes benézni, mert itt mindig történik valami. Jelen pillanatban olyan üzletekbe kerülnek be, ahol több másodkihelyezés is van, ez országosan körülbelül 100 üzletet jelent.

dm – mint munkáltató
Dolgozói elégedettségi felmérés
A dm drogerie markt osztrák cégcsoportjában/CEE (Central and Eastern Europe) együttesen 15.000 munkatárs dolgozik a bolthálózatban, a központi irodákban és a logisztikai központban, ebből mintegy 2.300-an Magyarországon. A dm nagy hangsúlyt fektet a munkavállalók véleményére, melyet 3 évente kérdőív formájában is felmér. Ez év elején ismét sor került a Dolgozói Elégedettség Felmérésre. A kérdőív 10 különböző témakört érintett, többek között a munkafeltételeket, a munka és magánélet egyensúlyát, együttműködést, szakmai fejlődést. A magas, 81%-os kitöltési arány arra enged következtetni, hogy a munkavállalók bizalma erős a vállalat iránt. Munkatársai több mint 80%-a elégedett a munkatartalommal, és a munkafeltételekkel, valamint a vállalaton belüli együttműködéssel. A dm számára büszkeségre ad okot, hogy a válaszadók 92%-a a dm-et egy nagyon jó munkahelynek gondolja.

Megújult a dm karrieroldala.
Az erre kialakított rendszer november elejével indul el. Bevezetésének szükségességét támasztják alá az elmúlt gazdasági évben a beérkező pályázatok mennyisége (közel 11.000 önéletrajz), és a megnyílt pozíciók száma (kb. 110 pozíció). Pozitív változást jelent a dm-nél pályázók számára, hiszen a regisztráció során létrehozott profilukat és feltöltött pályázati anyagaikat frissíteni tudják, illetve a kiválasztási folyamat is jobban követhetővé fog válni számukra. A dm-nek is előrelépés ez, hiszen minden egyes pályázat, mely beérkezik, garantáltan követhető lesz, illetve a kiválasztási folyamat is átláthatóbbá, könnyebben adminisztrálhatóvá válik.
A karrierportál létrehozásával továbbá célja volt a dm-nek, hogy a céget munkáltatói oldalról is be tudja mutatni a site-ra látogatók számára. Munkatársi hozzászólásokkal, karrier utak bemutatásával, a boltjaiban átélhető pozitív hangulat közvetítésével szeretné a pályázók számára érdekessé tenni a dm-et. A drogéria ezzel az új, modern, a kor elvárásainak megfelelő portállal erősíteni kívánja a dm-et, mint munkáltatói márkát, és reméli, hogy csapatát értékes szakemberekkel bővítheti majd a jövőben.

Linkedin
A dm megjelent a munka világában elterjedt LinkedIn közösségi oldalon is, ezáltal megtette az első lépéseket afelé, hogy a dm-et mint munkáltatói márkát az üzleti világban is erősítse. Az oldal fél éve él. Jelenleg közel 100 követője van, és a kör napról napra bővül. Köztük találhatóak más dm országok munkatársai és a vállalat partnercégeinek képviselői is. A portálon jelen lévő célcsoportot olyan állásajánlatokkal szólítják meg, melyekkel érdeklődésüket fel tudják kelteni. A dm profilja az oldalon folyamatosan bővül annak érdekében, hogy mind szélesebb körben ki tudja használni a LinkedIn adta lehetőségeket. Erre törekedve a dm rövid távú tervei között szerepel, hogy a site-on aktívan legyen jelen, és tájékoztassa célcsoportjának tagjait az őket érintő dm-es aktualitásokról.

Átfogó egészségügyi szűrés a dolgozóknak
A dm immár második alkalommal szervezett országos egészségszűrést munkavállalói számára. A szűrés lebonyolítását a cég törökbálinti központjában, és érdi központi raktárában Magyarország átfogó egészségvédelmi programjának keretében valósították meg 2013. április 29-30-án, majd további öt helyszínen (Budapesten, Debrecenben, Győrben, Szegeden, és Székesfehérváron) a Medicina B.M. Kft. végezte a dolgozók egészségügyi szűrését május és június hónapokban. Közel 400 munkatárs élt a dm kínálta lehetőséggel.

A szűrés kiterjedt kardiológia és hipertónia-, szív- és érrendszeri kockázat-, tüdőgyógyászat-, szemészet-, teljes testanalízis-, és a testműködés vizsgálatra.
A drogéria dolgozói nagy lelkesedéssel fogadták a szűrővizsgálat lehetőségét. A bolthálózatban dolgozó munkatársak esetében sokak számára könnyen megközelíthető helyszínekre szervezték az eseményt. A vállalat törökbálinti központjában és érdi raktárában pedig egy-egy napot töltött Magyarország átfogó egészségvédelmi programjának kamionja.

Társadalmi felelősségvállalás

A dm drogéria idén első alkalommal szervezte meg a „Mosolygó fogacskák” elnevezésű edukációs programját, melynek célja, hogy felhívja a kisgyermekes szülők figyelmét arra, hogy a helyes fogápolás már az első tejfogak előbújásától kezdve kiemelten fontos. A program szakmai partnere a Colgate-Palmolive Magyarország Kft. A tejfogak ápolására hazánkban sajnos nem fordítunk kellő figyelmet, holott fontos szerepet játszanak a maradó fogak egészséges növekedésében. A magyar gyerekek nagy százalékának egészségtelenek a fogai, közülük is veszélyeztetettebbek a hátrányos helyzetben élő gyerekek. A program keretein belül 1000 fogápolási csomagot adtak át a Gyermekeink Egészséges Fogaiért alapítványon, és a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért alapítványon keresztül oktatási intézmények számára, valamint az SOS Gyermekfaluban élő gyerekeknek, ahol az átadást 2013. szeptember 30-án egy ingyenes fogászati szűrés is kísérte. A gyerekek az orvosi vizsgálat mellett megismerkedhettek a fogászati szakma rejtelmeivel is. A csomag fogápolási termékeket, egy tükörre ragasztható matricát, valamint egy gyerekeknek szóló oktató brosúrát tartalmaz, amiben a program kabalái Tündi a fogtündér és Marci a fogmanó játékos formában vezetik be a kicsiket a helyes fog-, és szájápolás világába, a szülők pedig hasznos fogápolási tanácsokat olvashatnak. A dm vásárlói pontadományozással segítettek. A dm üzletekben kihelyezett infópultokon keresztül 2013. augusztus 15. és szeptember 29. között 50 active beauty pont felajánlásával a dm vásárlói is támogathatták a program sikerét. A dm örömmel tapasztalta, hogy vásárlói a kezdeményezés mellé álltak, több mint 250 ezer pontot ajánlottak fel a gyerekek számára. Ebből is látszik, hogy a téma aktuális, és sokakat érint. A program pozitív fogadtatása megerősítette a vezetőséget abban, hogy jövőre is megszervezzék a kampányt, és célul tűzték ki, hogy még több kisgyermek arcára varázsoljanak egészséges mosolyt.

Egy nap másokért
Szintén első alkalommal hirdette meg a dm dolgozói körében az „Egy nap másokért” elnevezésű önkéntes programot, melynek célja hogy felhívja a figyelmet az önkéntes munka fontosságára, és ezzel támogasson civil szervezeteket, alapítványokat. A programban 2013. február 1. és szeptember 1. között, a dm minden negyedik munkavállalója, azaz 570 fő vett részt.

A drogéria az elmúlt 20 évben elköteleződött a környezetvédelem, az egészséges életmód, és a szociálisan hátrányos helyzetben élő családok, gyermekek támogatása mellett. 2013-ban programjaiba a civil szervezeteket is bevonta. Az Egy nap másokért kampány célja, hogy a dm Magyarország munkavállalói, a munkaidejükből 1 napot arra fordítsanak, hogy országszerte, önkéntesen, gyakorlati tudásuk felhasználásával segítsenek civil szervezeteknek, közösségeknek. Ezzel felhívva az emberek figyelmét az önkéntes munka fontosságára, s így biztosítva lehetőséget a személyes fejlődésre. A program kidolgozása során fontos szempont volt, a helyi segítségnyújtás. Országos hálózatként így lehetőségük nyílt arra, hogy valóban ott tudjanak segíteni, ahol arra szükség van. Munkatársaiknak köszönhetően 51 különböző településen 179 alkalommal, összesen 145 civil szervezetnél nyújtott a dm segítő kezet az elmúlt hét hónapban. A szervezetek között több szociális intézmény, és anyaotthon is található, de sokan választották önkéntes napjuk eltöltésére a helyi óvodákat, vagy állatmenhelyeket. A dm munkatársai részt vettek az árvízvédelemben, és több szemétszedési akcióban is. A dm filozófiájában az ember áll a középpontban. Ez alatt nem csak a vásárlókat, de dolgozóikat is érti. Fontos számára, hogy munkatársai azonosulni tudjanak a vállalat célkitűzéseivel, és programjait magukénak érezzék. Munkatársaink kivétel nélkül nagyon pozitív élményekről számoltak be. A szervezeteknél eltöltött egy nap személyiségfejlődésükre is nagy hatással volt. Többen hosszú távú kapcsolatokat építettek ki a szervezettel, és azóta is visszatérő önkéntesekké váltak. A munkatársak és a szervezetek pozitív visszajelzései arra ösztönözték a céget, hogy jövőre kibővített lehetőségekkel újra indítsa az „Egy nap másokért” önkéntes programot a dolgozók számára.

dm a social médiában

Facebook, az elsődleges közösségi háló
A dm magyarországi leányvállalata 2010. október 5-én csatlakozott a Facebook-hoz és ma már közel 70.000 rajongót tudhat magáénak. Ez a közösségi média platform, mely világszerte mintegy 1 milliárd felhasználót foglal magában, a legnagyobb közösségi hálónak számít napjainkban, Magyarországon 4,6 millió aktív felhasználója van.

Vevőtalálkozókkal a személyes kapcsolatért
A dm drogerie markt Facebook oldalának indulása óta folyamatosan arra törekszik, hogy rajongóival szorosabb, személyesebb kapcsolatot alakítson ki. Ennek eredményeképp 2011-ben megrendezték az első rajongó-találkozót, ami azóta is nagyon kedvelt az oldal látogatóinak körében. Különböző témákban, más-más korosztályt hívnak beszélgetésre a dm képviselői, ahol aztán a meghívottak őszintén mesélnek a dm-ről kialakult képükről, az ott található termékekről, illetve szolgáltatásokról. A kismamáknak baba, a tiniknek smink, az egészségtudatos életmód követőinek bio és az illatok szerelmeseinek parfüm témakörben van lehetőségük egy-egy ilyen rendezvényen részt venni.
Azon kívül, hogy a dm kulisszatitkokat és a várható akciók részleteit osztja meg a rajongókkal, érdekes előadásokkal és játékokkal is megörvendezteti az alkalmankénti szerencsés 15-20 résztvevőt.
A dm Facebook oldala az aktuális akciókról, a termékújdonságokról, nyereményjátékokról és az éppen közelgő rajongó-találkozókról ad hírt. Érdemes követni!

Információk első kézből
Köztudott, hogy a tinik körében ez az egyik legsikeresebb platform, ahol elsőként tájékozódnak a divatról, szépséghírekről, vagy akár a legfinomabb receptekről. Az idei évtől a dm drogerie markt is nyitott a bloggerek irányába, és folyamatos kapcsolatban van velük „beauty” és „gasztro” vonalon egyaránt. 2013 márciusában küldték ki az első hírlevelet az új tavaszi s.he trendekről, azóta már 61 bloggerinával tartják a kapcsolatot.

YouTube és egyéb közösségi portálok
A dm drogerie markt november 7-én indul el saját YouTube-csatornájával. A dm célja, hogy még jobban fokozza a vállalat és a vásárlók közötti interakciót. Kezdetben a TV reklámok, társadalmi felelősségvállalás kampányok és rendezvények felvételeit követhetik a csatornán az érdeklődők, a későbbiekben pedig lehetőségük lesz aktívan formálni is az oldalt. A cég YouTube megjelenését házon belül a marketing és PR osztály, illetve a Facebook oldalukat fejlesztő ügynökség kezeli majd. Az új platformon való megjelenés része a dm újragondolt közösségi média stratégiájának.

Szakmai elismerések, díjak

A dm már ötödik alkalommal vehette át a Superbrands elismerést
Idén kilencedik alkalommal osztotta ki a Superbrands Magyarország Szakértői Bizottsága a Superbrands díjakat. A Superbrands kitüntetést olyan fogyasztói brandek nyerik el, amelyek a márkaerő, az ismertség, a reputáció és a tradíció tekintetében a legerősebbnek bizonyulnak.

A Superbrands minden korábbinál nagyobb hangsúlyt fektet a fogyasztók elérésére így a bizottság értékelése 2013-ban kiegészült a GfK Piackutató Intézet által a fogyasztók körében végzett online márkaismertség és kedveltség kutatással. Az elismerés megmutatja, mely márkák szolgálhatnak példaként azon hazai piaci szereplők számára, amelyek fejlődni és tanulni szeretnének a jövőben, a márkaépítés tekintetében. A jelölés kizárólag szakmai szempontok alapján történik, hiszen sem pályázni, sem jelentkezni nem lehet az elismerésre. A díjat odaítélő zsűri az ágazat elismert szakembereiből áll, akik döntésükkel tanúsítják vállalatunk eddigi sikerességét.

A dm idén ötödszörre nyerte el ezt a kitüntetést, a 2005, 2007, 2011 és a 2012-es év után, és emellett most először egy sajátmárkájuk, az alverde, is megkapta a rangos díjat. Az alverde egy ellenőrzött natúrkozmetikai márka, mely a NaTure nemzetközi tanúsítvány által magas minőséget garantál. 2010-ben például az első helyet szerezte meg az ECOCARE 2010 Nemzetközi Fenntarthatósági Díj „Termék” kategóriájában, és emellett számos más elismerést tudhat magáénak.

A díj olyan pozitív visszajelzés a dm drogerie marktról és az alverde márkáról, amely szakmai alapon emeli ki a legjobbakat.

Kapcsolódó cikkeink